3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cequence:

Jag har 15:14 är man med då då eller hade man fått postorder glitch? (Jycken)

Du ska ha tilldelning, ser att systemet har glitchat i form av en preliminär flytt till en butik, har flaggat ifall ifall på den så det rättas till, då blir din status grön igen. Sen kan jag inte säga när kortet kommer skeppas då vårt lagar är under sjuk press just nu :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Du ska ha tilldelning, ser att systemet har glitchat i form av en preliminär flytt till en butik, har flaggat ifall ifall på den så det rättas till, då blir din status grön igen. Sen kan jag inte säga när kortet kommer skeppas då vårt lagar är under sjuk press just nu :/

/Patrik

Tack för uppdateringen iaf! Uppskattas!

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

@Webhallen kommer ni plocka in 3080 Strix OC white? Kan ni iså fall lägga en förvarning här

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

@Webhallen Jag la min 3080 Strix order en hel månad efter release (2020-10-17 14:41).
Hur långt bak i kön ligger jag?
Skjutet från en höft, är det troligt att jag får ett kort Q1 2021?

Visa signatur

mehp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithen2:

@Webhallen Jag la min 3080 Strix order en hel månad efter release (2020-10-17 14:41).
Hur långt bak i kön ligger jag?
Skjutet från en höft, är det troligt att jag får ett kort Q1 2021?

Det ser du på deras hemsida. ~400 om det är OC-modellen du menar.
Skulle spontant svara ja på den frågan med tanke på vad Nvidia gått ut och sagt, att det kommer var brist i 1-2 månader till.
Q1 innebär jan-mars

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen

Hej igen!

RTX 3080 AMP holo i lager (för de som bokade i tid igår) nu men som sagt, vårt lager är under extrem belastning så det kan dröja innan skeppning sker!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej igen!

RTX 3080 AMP holo i lager (för de som bokade i tid igår) nu men som sagt, vårt lager är under extrem belastning så det kan dröja innan skeppning sker!

Gå ner med lite kakor till stackarna!

Permalänk
Skrivet av mecc:

Gå ner med lite kakor till stackarna!

Se till att de accepterar först bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej igen!

RTX 3080 AMP holo i lager (för de som bokade i tid igår) nu men som sagt, vårt lager är under extrem belastning så det kan dröja innan skeppning sker!

Bästa jag hört idag, trodde de skulle komma i lager nästa vecka

Visa signatur

Varför spela när det inte är kul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej igen!

RTX 3080 AMP holo i lager (för de som bokade i tid igår) nu men som sagt, vårt lager är under extrem belastning så det kan dröja innan skeppning sker!

göttmos, är lillebrorsans julklapp fixad 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

göttmos, är lillebrorsans julklapp fixad 👍🙂

Det var fantamej ingen dålig julklapp!

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

3080 TUF OC avbokad hos Inet.
3080 Ventus avbokad hos Dustinhome.
Blir att bygga tantens nya dator med 3070 TUF OC och 5600x på fredag, min egen får rulla vidare med gamla herderliga 3600 processorn men köttiga Suprimkortet.
Lycka till alla!

Btw - är det inte cyberpunk 2077 som är en stor orsak till hetsen?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Tjena!
En snabb fråga. Jag har både ett strix 3080 non oc bokat och även ett aorus master 3080 bokat. Tycker ni att det är värt för mig att vänta på strix? Är långt fram i kön då jag bokade snabbt via webhallen. Men hur mycket skiljer de två korten åt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

3080 TUF OC avbokad hos Inet.
3080 Ventus avbokad hos Dustinhome.
Blir att bygga tantens nya dator med 3070 TUF OC och 5600x på fredag, min egen får rulla vidare med gamla herderliga 3600 processorn men köttiga Suprimkortet.
Lycka till alla!

Btw - är det inte cyberpunk 2077 som är en stor orsak till hetsen?

Jag är en av de som hade tänkt uppgradera just till cyberpunk, tyvärr var jag på tok för sent ute för att hinna få något i tid (såvida inte asus pull something out they ass)...

Permalänk

@webhallen, jag beställde suprim x igår kl 12.00.30, vet ni ungefär vilken köplats jag har?

Visa signatur

GPU: MSI RTX 3080 Suprim X | CPU: I9 9900k | MB: Asus ROG Strix z390-f | RAM: G-Skill Trident Z Neo 3600Mhz CL 16 | Skärm: Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av läderimitation:

Se till att de accepterar först bara.

Jag skrattade mer än jag borde...

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

nu blev mitt surpim flyttat till lördag.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Behöver köpa lite lugnande på apoteket, Webhallens sida visar inte längre någon estimerad leveranstid för mitt Suprim-kort så varje vibration på min telefon triggar mig till att tro att det är webhallen som säger att det är redo. ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

3080 TUF OC avbokad hos Inet.
3080 Ventus avbokad hos Dustinhome.
Blir att bygga tantens nya dator med 3070 TUF OC och 5600x på fredag, min egen får rulla vidare med gamla herderliga 3600 processorn men köttiga Suprimkortet.
Lycka till alla!

Btw - är det inte cyberpunk 2077 som är en stor orsak till hetsen?

Delvis för Cyberpunk för mig, men mycket är helt enkelt att jag var inställd på att ha ett nytt grafikkort vid detta laget. Hade det inte kommit några nya GPU:er på någon månad till, så hade jag väll klarat mig ganska bra, men nu blir det lite irriterande. Jag hoppade över förra generationen, och är nu verkligen redo att uppgradera. Det går så snabbt med teknologin nu, så vill helst hinna få en produkt innan man börjar höra om nästa generation kort eller något.

BTW, Är det någon som beställt ett kort från Inet, där statusen på din order faktiskt visar något förutom det datum som står för produkten för alla? Alltså, support fortsätter att konstatera att jag ska titta på min order-sida för att se de senaste uppdateringarna, men samtidigt har de sagt att det datum som står på t.ex. TUF OC (I lager 2021-01-15), gäller för om man beställer ett kort idag. Men eftersom jag beställde för 2 och en halv månad sedan, så borde det inte vara relevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allther:

Behöver köpa lite lugnande på apoteket, Webhallens sida visar inte längre någon estimerad leveranstid för mitt Suprim-kort så varje vibration på min telefon triggar mig till att tro att det är webhallen som säger att det är redo. ;D

Hahaha 😂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

@Hevin

Jag har beställt från Inet och fått samma info som er andra angående orderstatus. Jag tror inte det är någon idé att stirra sig blind
på datumen. Vi alla vet att det råder extrem brist och hög efterfrågan på alla dessa kort, vissa andra i ännu högra grad. Ditt ASUS TUF är som jag förstått det ett populärt kort, så det dröjer kanske längre än andra. Jag gissar bara och utgår från logik (om det nu ens finns i dessa tider). Vi får hoppas!!

//Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Delvis för Cyberpunk för mig, men mycket är helt enkelt att jag var inställd på att ha ett nytt grafikkort vid detta laget. Hade det inte kommit några nya GPU:er på någon månad till, så hade jag väll klarat mig ganska bra, men nu blir det lite irriterande. Jag hoppade över förra generationen, och är nu verkligen redo att uppgradera. Det går så snabbt med teknologin nu, så vill helst hinna få en produkt innan man börjar höra om nästa generation kort eller något.

BTW, Är det någon som beställt ett kort från Inet, där statusen på din order faktiskt visar något förutom det datum som står för produkten för alla? Alltså, support fortsätter att konstatera att jag ska titta på min order-sida för att se de senaste uppdateringarna, men samtidigt har de sagt att det datum som står på t.ex. TUF OC (I lager 2021-01-15), gäller för om man beställer ett kort idag. Men eftersom jag beställde för 2 och en halv månad sedan, så borde det inte vara relevant.

Känner också lite så gällande Inet. Visst att man får ett mail där det står att man ska kolla sin order, där det står exakt samma datum som på produktsidan. Lite som att Inet säger till mig "För mer information gällande din beställning och leveransdatum, gå och stirra på närmaste vägg."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

3080 TUF OC avbokad hos Inet.
3080 Ventus avbokad hos Dustinhome.
Blir att bygga tantens nya dator med 3070 TUF OC och 5600x på fredag, min egen får rulla vidare med gamla herderliga 3600 processorn men köttiga Suprimkortet.
Lycka till alla!

Btw - är det inte cyberpunk 2077 som är en stor orsak till hetsen?

Grattis till SUPRIM kortet!
För mig är det både och för jag känner för en uppgradering ifrån 1070n och Cyberpunk som jag väntat på i åratal.
Även om jag nu enligt Spec listan kan köra på high med gamla kortet så är jag nöjd.

Jag har som sagt accepterat att jag får vänta lite på mitt kort men köpte det för introduktionpriset så jag är nöjd.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Webhallen gör ett utomordentligt jobb för oss pc entusiaster. Ha tålamod alla, få inte panik nu om ni fått igenom en bokning. Tror de klättrar över berg och himmel med att alla bokningar ska komma ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

nu blev mitt surpim flyttat till lördag.

Samma för mig =/ Antar att du också ska hämta ut i Sisjön?
@webhallen kanske har nått bra svar på varför det flyttas fram varje dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipsrbin96:

Tjena!
En snabb fråga. Jag har både ett strix 3080 non oc bokat och även ett aorus master 3080 bokat. Tycker ni att det är värt för mig att vänta på strix? Är långt fram i kön då jag bokade snabbt via webhallen. Men hur mycket skiljer de två korten åt?

Mellan dessa kort (strix/master) hade jag valt strix om jag får bortse från kötid.
Mellan Aorus Xtreme/Strix skulle jag säga att det är hugget som stucket.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Mitt 3080 Suprim hos webhallen har fortfarande bara status Mottagen :/
Beställde 30/11 18:49
Jäkla black week som ska komma och sabba när man äntligen fick tag i ett kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Samma för mig =/ Antar att du också ska hämta ut i Sisjön?
@webhallen kanske har nått bra svar på varför det flyttas fram varje dag?

Valde även jag uthämtning i Sisjön men har inget förväntat datum över huvud taget.
Stod "transporteras" innan det officiella släppet så det kommer väl i slutet av veckan eller kanske i början av nästa antar jag.

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/325475-Zotac-Gaming-GeFo...

Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge 8GB OC
6 690 kr
7st i lager atm.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

Valde även jag uthämtning i Sisjön men har inget förväntat datum över huvud taget.
Stod "transporteras" innan det officiella släppet så det kommer väl i slutet av veckan eller kanske i början av nästa antar jag.

Ja antar det. Det kommer när det kommer men det hade varit trevligt om det kom senast Fredag