Hur koppla in Google HUB/Nest och mini för flera familjemedlemmar?

Permalänk
Medlem

Hur koppla in Google HUB/Nest och mini för flera familjemedlemmar?

Behöver råd hur jag ska koppla in Google HUB/Nest/mini för flera familjemedlemmar.

Vi två föräldrar har vars sitt Google-konto men även ett gemensamt. (dvs totalt 3 st). I huset finns en Google Nest samt en Google Home och barnen har vars sin Google mini på sitt rum. Jag testade först att koppla alla enheter till vårt gemensamma Google konto men då verkar man bara kunna ha en röst? Det är även problem med Google duo. Kan det vara för att ett Google konto är kopplat till två mobiltelefoner eftersom vi använder vårt gemensamma Google konto på Google HUB etc?

Hur bör jag koppla ihop detta?
Nest och HUB bör känns igen 4 röster.
Google mini ska känna igen barnens röster.
Barnen har inga egna telefoner så deras Google mini behöver konfigureras på våra telefoner.
Bör vi skaffa ett Google-konto till barnen bara för deras Google mini? Eller kan jag använda mig av vårt gemensamma google konto?

Summering.
Två vuxna med med varsin telefon och vars sitt google konto samt ett gemensamt Google konto.
Två barn utan telefon och Google konto.
En Google Nest och en Google Home i gemensamt utrymme, används av alla.
Två Google mini på barnens rum, används av barnen.

Permalänk
Rekordmedlem

Du använder väl "bjud in en ny medlem till hemmet" och ser till att alla lämpliga listas som "medlemmar i hemmet" ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du använder väl "bjud in en ny medlem till hemmet" och ser till att alla lämpliga listas som "medlemmar i hemmet" ?

Dvs jag bör skaffa Google konto til barnen för detta ändamål?
Hur löser man det med gemensam kalender som nu ligger på vårt gemensamma Google konto?

Permalänk
Medlem

Varje röst måste ha ett eget konto och det går inte koppla en röst till flera konton.
https://support.google.com/googlenest/answer/7342711?hl=en

Angående kalendern hade jag löst det med att ha en varsin kalender på det egna konton och sen när man skapar gemensamma saker i kalendern bjuder man bara in den andra.

Edit: går ju att skapa konton speciellt för barn under 13 https://support.google.com/families/answer/7103338?hl=en