Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Tog 2 dagar från amazon.de ingen tull eller något då det är inom EU. Levererades med postnord. Jättnöjd med VR cover

Då beställde du av VR Cover via Amazon.de och inte direkt av VR Covers Shopify site?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Då beställde du av VR Cover via Amazon.de och inte direkt av VR Covers Shopify site?

Direkt via Amazon.de och deras logistikapparat.

Amazon.de

Sold by VRCover and Fulfilled by Amazon.

Permalänk
Medlem

Hyggligt pris på 3m USB-C -> USB-C. Jag är lite noob när det gäller kablage, men den borde väl duga? Jag köpte en iaf. Tänkte nog göra mig en liten simrace setup.

Rätta mig gärna om jag har fel.

https://www.amazon.se/UGREEN-Graders-Snabbladdning-Kompatibel...

Jag lade till lite andra grejjer för att komma upp i fri frakt(229kr).

Edit: "OBS: Den stöder INTE videoöverföring. "

Så nope. Aja. kan fortfarande använda till telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Hyggligt pris på 3m USB-C -> USB-C. Jag är lite noob när det gäller kablage, men den borde väl duga? Jag köpte en iaf. Tänkte nog göra mig en liten simrace setup.

Rätta mig gärna om jag har fel.

https://www.amazon.se/UGREEN-Graders-Snabbladdning-Kompatibel...

Jag lade till lite andra grejjer för att komma upp i fri frakt(229kr).

Edit: "OBS: Den stöder INTE videoöverföring. "

Så nope. Aja. kan fortfarande använda till telefonen.

Kabeln på fem meter som kostar endast 47 kr (+ 29 kr frakt) finns i lager igen:
https://www.amazon.se/gp/product/B08P17FPV4/ref=ppx_od_dt_b_a...

Dock USB-A till USB-C men inte negativt för min del, snarare tvärtom. Denna har diskuterats och testats tidigare i tråden. Verkar vara mycket kabel för pengarna Beställde själv igår och den skickades idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse_:

Kabeln på fem meter som kostar endast 47 kr (+ 29 kr frakt) finns i lager igen:
https://www.amazon.se/gp/product/B08P17FPV4/ref=ppx_od_dt_b_a...

Dock USB-A till USB-C men inte negativt för min del, snarare tvärtom. Denna har diskuterats och testats tidigare i tråden. Verkar vara mycket kabel för pengarna Beställde själv igår och den skickades idag.

Köpte en.
Jag har redan officiella men jag har ju 2st Quest så vafan, man fick ju med ett lens cover 🙂👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Bosse_:

Kabeln på fem meter som kostar endast 47 kr (+ 29 kr frakt) finns i lager igen:
https://www.amazon.se/gp/product/B08P17FPV4/ref=ppx_od_dt_b_a...

Dock USB-A till USB-C men inte negativt för min del, snarare tvärtom. Denna har diskuterats och testats tidigare i tråden. Verkar vara mycket kabel för pengarna Beställde själv igår och den skickades idag.

Kabeln fungerar bra för mig. Ger 2.2 eller 2.3 Gbps på mitt gamla moderkort enligt Quest 2 programvara. Lite styv kanske. Konstigt att den är så billig.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Multi-User Accounts and App Sharing Coming Soon

https://developer.oculus.com/blog/multi-user-accounts-and-app...

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Kabeln fungerar bra för mig. Ger 2.2 eller 2.3 Gbps på mitt gamla moderkort enligt Quest 2 programvara. Lite styv kanske. Konstigt att den är så billig.

Det är ju fel pris på den. Väljer du kortare längd så blir den dyrare. Tydligen missat i valutakonvertering eller satt decimalen ett steg fel. Det är många varor som varit felaktiga prissatte hos svenska Amazon.

Permalänk

Angående länk-kabel diskussion så kan det vara värt att snegla på mitt tidigare kabeljämförelse-inlägg.

47kr-kabeln är extremt prisvärd men enligt mig också tung och styv jämfört med vissa andra alternativ. Den har bara blivit liggandes sedan jag mottog min nya kabel (som tyvärr inte längre finns att beställa). I allmänhet så rekommenderar jag att om ni tänkt använda link ofta så är det välmotiverat att lägga 150-250kr för en tunnare och lättare kabel. Man får mest gå efter vilken kabeldiameter det ser ut att vara på bilderna.

Här är en 8m-kabel som ser ut att vara 5m tjock(?) + 3m tunn för ~180 kr inkl frakt. I och för sig ser det ut att vara leverans från Kina. Här är samma kabel fraktad av Amazon för nästan 3x pris. Kan alltid göra som jag, beställ en från Kina och köp en 47kr-kabel att ha så länge. Betalade ~250 kr för båda mina.

Permalänk
Medlem

Fick 2.2 gb/s med min Amazon Basics C-A kabel från Tyskland.

Vad är det högsta man kan få och vad behöver man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Fick 2.2 gb/s med min Amazon Basics C-A kabel från Tyskland.

Vad är det högsta man kan få och vad behöver man?

Det är nånstans där man hamnar som mest, samma för officiella kabeln. Mer än vad som behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kört Alyx något?

Vad kör du för inställningar i steamVR upplösning m.m isåfall?
Spec på dator?

Jag letar efter en Link kabel blir kanske att köpa originalkabeln ändå..... Nyfiken på hur mycket "klarare" "krispigare" bild man får?

Någon som kör Population One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av releaser:

Jag letar efter en Link kabel blir kanske att köpa originalkabeln ändå..... Nyfiken på hur mycket "klarare" "krispigare" bild man får?

Köp för guds skull inte den dyra kabeln utan att testa med en billigare. Har du en nyare Androidtelefon så har du säkert fått med en laddkabel med hög hastighet som du kan testa bildkvaliten med. Jag provade själv Link för en vecka sedan för första gången efter att flitigt ha använt Virtual Desktop sedan lansering av Q2. Märker verkligen ingen skillnad alls i bildkvalitet. Nu har jag mycket bra Wifianslutning och förutsättningar så jag får alltid ut stabila 130-150 mbps genom VD. Känner bara en sladd hänga o dingla mot min vänstra arm och det tillför inte så mycket. Nu testade jag bara sittande racing men även där var det såååå störande. Kan bara tänka mig hur jobbigt det blir i Alyx eller Pop1

Jag rekommenderar dig verkligen att testa Link så du bildar dig en egen uppfattning, men testa med en billig kabel innan du köper en för 1 000kr!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av releaser:

Kört Alyx något?

Vad kör du för inställningar i steamVR upplösning m.m isåfall?
Spec på dator?

Jag letar efter en Link kabel blir kanske att köpa originalkabeln ändå..... Nyfiken på hur mycket "klarare" "krispigare" bild man får?

Någon som kör Population One?

Ja jag har kört alyx både med Quest 1 och 2.
Kört med VD inte Link.
Quest 1 på high (insane när det alt fanns) i VD och medium på Quest 2.
Vad dom aktuella upplösningarna är minns jag inte men det går att googla.
SteamVR kör jag resolution 100%
Alyx körde jag bara på vad spelet ställde in själv.
Specs var
I7 8700k, 32GB, GeForce GTX 0180.
Nu har jag 3070 och faktiskt inte provat alyx med detta kort än.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Har två kompisar som hyggligt nyligen skaffade sig quest2. Kört lite pokerstars vrpoker och eleven pingis ihop.

Kan ni reka några spel vi kan köra ihop? Inga rena "skräckspel" då ena snubben är allergisk mot sånt Men ös på med tips på questen eller pcvr, tyvm!!

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har två kompisar som hyggligt nyligen skaffade sig quest2. Kört lite pokerstars vrpoker och eleven pingis ihop.

Kan ni reka några spel vi kan köra ihop? Inga rena "skräckspel" då ena snubben är allergisk mot sånt Men ös på med tips på questen eller pcvr, tyvm!!

Walkabout Mini Golf funkar nog rätt bra med 3 pers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har två kompisar som hyggligt nyligen skaffade sig quest2. Kört lite pokerstars vrpoker och eleven pingis ihop.

Kan ni reka några spel vi kan köra ihop? Inga rena "skräckspel" då ena snubben är allergisk mot sånt Men ös på med tips på questen eller pcvr, tyvm!!

Mina tips (dessa är tom helt gratis och native Quest 2)
- Echo VR
- Rec Room
- Pavlov Shack (via Sidequest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har två kompisar som hyggligt nyligen skaffade sig quest2. Kört lite pokerstars vrpoker och eleven pingis ihop.

Kan ni reka några spel vi kan köra ihop? Inga rena "skräckspel" då ena snubben är allergisk mot sånt Men ös på med tips på questen eller pcvr, tyvm!!

Population: one är som gjort för 3st

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag håller på att göra lite tester mellan G2 och Quest 2 för eget intresse. Båda kanske blir kvar eller så skickar jag tillbaka ena beroende på hur nöjd jag blir.

Jag kör för tillfället med den offeciella link kabeln vilket fungerar bra, iom fiber så är den lätt. Jag beställde 47kr kabeln som länkats här i tråden också som en backup och för att jämföra lite.

Men till min fråga. Jag är lite bortskämd med Reverb G2 ljudet, finns det något liknande alternativ för Quest 2? Dvs. lurar som inte rör öronen och har liknande ljudkvalité?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag håller på att göra lite tester mellan G2 och Quest 2 för eget intresse. Båda kanske blir kvar eller så skickar jag tillbaka ena beroende på hur nöjd jag blir.

Jag kör för tillfället med den offeciella link kabeln vilket fungerar bra, iom fiber så är den lätt. Jag beställde 47kr kabeln som länkats här i tråden också som en backup och för att jämföra lite.

Men till min fråga. Jag är lite bortskämd med Reverb G2 ljudet, finns det något liknande alternativ för Quest 2? Dvs. lurar som inte rör öronen och har liknande ljudkvalité?

Finns såna här varianter av olika slag, som fungerar väldigt bra faktiskt.
Problemet med Quest är att ljudet läcker ut men såna här leder in ljudet i öronen bättre och dom sitter inte på öronen.
Finns som sagt olika sorter bla sånt man kan 3d printa själv, det jag länkade var bara ett exempel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Söker man på Quest 2 BMR hittar man egna påhitt som diverse personer gjort, någon färdig produkt finns inte vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Lurarna på delux audio strap svävar väll ovanför öronen också?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Lurarna på delux audio strap svävar väll ovanför öronen också?

Nej dom trycker mot öronen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Nej dom trycker mot öronen.

ok har alltid fått för mig att dom "svävade", bra att veta

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Vilken lagring rekommenderas? 64 eller 256GB? Har snabbt internet så har inga större problem att avinstallera och installera spel direkt. Går det att köpa questen billigare utomlands, t ex från tyskland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vilken lagring rekommenderas? 64 eller 256GB? Har snabbt internet så har inga större problem att avinstallera och installera spel direkt. Går det att köpa questen billigare utomlands, t ex från tyskland?

64GB räcker så som du beskriver det. Den är marginellt billigare direkt från www.oculus.com, 349 euro vilket blir typ 3550kr. För att slippa växlingspåslag (både när du köper headsetet och senare när du köper spel i Quest store) kan du använda till exempel Curve (vill någon ha en referallänk så PM:a så får båda 5 pund).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

64GB räcker så som du beskriver det. Den är marginellt billigare direkt från www.oculus.com, 349 euro vilket blir typ 3550kr. För att slippa växlingspåslag (både när du köper headsetet och senare när du köper spel i Quest store) kan du använda till exempel Curve (vill någon ha en referallänk så PM:a så får båda 5 pund).

Alright, tack!

Hur funkar det med spelen? Om man vill köra spelen direkt på headsetet, då köper man det på Facebook/Oculus store? Annars så köper man de på t ex steam och streamar det till headsetet via en kabel eller wifi? Om jag har Beat Saber på t ex steam så måste jag köpa det på Oculus store också om jag vill köra det på headsetet direkt?

Quest 2 fungerar nästan som en telefon? Så man kan t ex sideloada applikationer och dylikt också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Alright, tack!

Hur funkar det med spelen? Om man vill köra spelen direkt på headsetet, då köper man det på Facebook/Oculus store? Annars så köper man de på t ex steam och streamar det till headsetet via en kabel eller wifi? Om jag har Beat Saber på t ex steam så måste jag köpa det på Oculus store också om jag vill köra det på headsetet direkt?

I dagsläget finns en Rift store och en Quest store, för att köra spel lokalt utan en PC får du köpa dom i Quest store. För PC-spel antingen Steam som du säger eller Rift store (eller Epic, Origin etc. för den delen).

Stämmer att du måste köpa det igen om du vill köra lokalt på Quest, en del utvecklare är generösa med att ge ut nycklar till flera platformar men Beat Games är inte en av dom tyvärr.

Edit: Såg redigeringen nu, ja du kan sideloada. Finns ett program som heter SideQuest som används för det. Det är lite småbökigt att få igång sideloading första gången, där du får registrera ett developerkonto hos Oculus. Snart ska det bli en ”officiell” upplevelse som är smidigare (påstås släppas ”tidigare än vad folk tror” enligt en intervju med Boz på Facebook från några dagar sen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Köp för guds skull inte den dyra kabeln utan att testa med en billigare. Har du en nyare Androidtelefon så har du säkert fått med en laddkabel med hög hastighet som du kan testa bildkvaliten med. Jag provade själv Link för en vecka sedan för första gången efter att flitigt ha använt Virtual Desktop sedan lansering av Q2. Märker verkligen ingen skillnad alls i bildkvalitet. Nu har jag mycket bra Wifianslutning och förutsättningar så jag får alltid ut stabila 130-150 mbps genom VD. Känner bara en sladd hänga o dingla mot min vänstra arm och det tillför inte så mycket. Nu testade jag bara sittande racing men även där var det såååå störande. Kan bara tänka mig hur jobbigt det blir i Alyx eller Pop1

Jag rekommenderar dig verkligen att testa Link så du bildar dig en egen uppfattning, men testa med en billig kabel innan du köper en för 1 000kr!

Jag fick med en till Oneplus 8 Pro som har fastcharge men den säger i oculus programmet på datorn att det bara är usb2......

Därav kan jag inte göra några inställningar för upplösning Hz eller så ...

Om du spelar ex PoP1 direkt i Quest2 hur "bra" ser du fiender på långt avstånd, svårt dock att beskriva vad jag menar med långt avstånd hehe
Men avstånd som är typ att du får använda siktet på ditt bolt rifle?

Blir lite att köpa grisen i säcken det här för mig

Skrivet av Molotov:

Ja jag har kört alyx både med Quest 1 och 2.
Kört med VD inte Link.
Quest 1 på high (insane när det alt fanns) i VD och medium på Quest 2.
Vad dom aktuella upplösningarna är minns jag inte men det går att googla.
SteamVR kör jag resolution 100%
Alyx körde jag bara på vad spelet ställde in själv.
Specs var
I7 8700k, 32GB, GeForce GTX 0180.
Nu har jag 3070 och faktiskt inte provat alyx med detta kort än.

Ok, så du har inte laborerat något med SteamVR inställningar då, typ upplösning?

Jag kan tycke att i Alyx exempelvis om jag kör via VD så är händerna en aningen suddiga när man lyfter dem framför sig likaså pistolen har laborerat med olika inställningar men det kanske bara så det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

I dagsläget finns en Rift store och en Quest store, för att köra spel lokalt utan en PC får du köpa dom i Quest store. För PC-spel antingen Steam som du säger eller Rift store (eller Epic, Origin etc. för den delen).

Stämmer att du måste köpa det igen om du vill köra lokalt på Quest, en del utvecklare är generösa med att ge ut nycklar till flera platformar men Beat Games är inte en av dom tyvärr.

Edit: Såg redigeringen nu, ja du kan sideloada. Finns ett program som heter SideQuest som används för det. Det är lite småbökigt att få igång sideloading första gången, där du får registrera ett developerkonto hos Oculus. Snart ska det bli en ”officiell” upplevelse som är smidigare (påstås släppas ”tidigare än vad folk tror” enligt en intervju med Boz på Facebook från några dagar sen).

Alright, tack för hjälpen!

Får se hur jag gör, är sugen på en Quest 2 men gillar inte facebook integrationen och allt vad det innebär.