3570k, Asrock z77 extreme4, 12 gb ram

Permalänk
Medlem

3570k, Asrock z77 extreme4, 12 gb ram

Bortskänkes en ett komplett modermodem som består av:

3570k
Asrock z77 extreme4
12 gig ram (4x2, 2x2) Corsair
Hyper 212 Evo

Har fungerat bra sen jag köpte det 2013, men har legat ute i det fria i 14 dagar sen jag byggde nytt. Jag kan alltså inte garantera att det funkar perfekt efter sin tid ute i luften, och jag har inte heller något att transportera grejerna i därav bortskänkes. Skickas ej utan hämtas på plats strax utanför GBG.

Skriv ner vad ni tänker göra med grejerna i tråden så väljer jag ut en "vinnare" under kvällen baserat på: 1. Projekt (kul projekt premieras ) och 2. svarstid vid behov

Läs hela annonsen här

Permalänk

OM grejjerna funkar blir det första datorn åt gamle mor som är pensionär. Måste lära sig pilla med internetbank, mobilbank-id osv. vägrat dator hittls med anledning att hon kommer aldrig använda det = slöseri med pengar

Hämtar det gärna under helgen, kan köpa med mig lite läsk o bjuda på, cola, fanta??

Permalänk
Medlem

Blir en dator att hosta en TBC server på fram tills (eventuell) release av TBC.

Efter det blir det en dator till min flickvän att spela TBC, Dayz CSGO och Fall Guys och andra spel hon velat prova.

Permalänk

Hej!
Jag håller på att bygga ett energilagringssystem för elnätet och hade behövt en dator med ubuntu ute i mitt förråd att skriva mjukvara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stockman2000:

Hej!
Jag håller på att bygga ett energilagringssystem för elnätet och hade behövt en dator med ubuntu ute i mitt förråd att skriva mjukvara på.

Det där lät spännande, känner du för att berätta mer om ditt energilagringssystem?

Permalänk
Medlem

Min syster har börjat spela PC, alltså Fortnite mestadels men även COD Cold war. Men har ingen egen dator så hon snor min eller farsans. Jag har ett HD 7950 liggandes och chassi osv som inte kommer till användning, alltså har allt förutom CPU, moderkort och RAM. Hade varit kul att sätta ihop en gaming dator av delar jag har som inte kommer till användning

Jag bor utanför GBG (Kinna) så kan hämta imorgon!

Visa signatur

Serverdator

Permalänk
Medlem

Schysst TS! Hoppas det kommer till god anvandning!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Jag hoppar på jag med.

Har dock inga roliga projekt på g utan behöver en workstation som jag kan använda med några diskar för att pilla med zfs då jag endast har en laptop i dagsläget.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk

ES

Skrivet av peso:

Det där lät spännande, känner du för att berätta mer om ditt energilagringssystem?

Javisst! Principen är att återanvända uttjänta elbilsbatterier (skrotfärdiga eller krockade bilar kan t.ex. ha allt från 60 - 100% kapacitet kvar.). Istället för att elda upp dessa för att få ut de värdefulla metallerna så som litium, kobolt tänker jag (eller vi, vi är två pers) koppla dessa direkt till en inverter för att då använda som energilagring till nätet. Vill du har mer tekniska detaljer är du välkommen att skicka ett meddelande

Permalänk
Medlem

Godkväll,

@stockman2000 har vunnit denna ronden. Jag gillar egentligen idéerna att bygga en dator till syster/mor/barn etc. men då det känns som att energilagringsprojektet faktiskt också ger en nytta för fler än en person så väger det över.

Lycka till alla andra!