PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matchi91:

Vart på postnord appen ser man att man fått info om paket?

Om du lägger till email och telefonnummer under Profil så får du en notification när ett paket är registrerat till dig.

Jag har gjort det och inte fått något ännu (Beställde 25/3).

Permalänk
Medlem

Även jag beställde från CDON den 25:e och ordern står fortfarande som behandlas. Håller tummarna att det fortf. är några kvar från den senaste leveransen

Permalänk
Medlem

Så då har man kommit hem från jobb och packat upp den😁

Måste säga att jag var något positiv till designen men nu när den är i Tv-bänken så tycker jag den är grotesk😅 Fick knappt in den på höjden och kan inte ha den ovanpå bänken för WAF saknar den totalt 🤣

Permalänk
Skrivet av Kelzzor:

Så då har man kommit hem från jobb och packat upp den😁

Måste säga att jag var något positiv till designen men nu när den är i Tv-bänken så tycker jag den är grotesk😅 Fick knappt in den på höjden och kan inte ha den ovanpå bänken för WAF saknar den totalt 🤣

Ja fyfan den ser verkligen hemsk ut. Har inte hunnit testa den än men just nu känner jag lite ånger. Hoppas den är bra som fan nu. Helt sjukt att någon lyckades få genom denna design. Är det för att det ska komma svindyra moddar i framtiden som alla ska känna sig tvugna att köpa?

Lite off topic men finns det någon här som tycker att det är en vacker konsol?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag den är riktigt ful och groteskt men lika fan ska jag ha en hahaha🤣😅

Förresten var jag nere på mediamarkt i Malmö och hann prata med en trevlig försäljare som berättade att vecka 17 skulle det komma en hel del nya konsoler så han bad mig hålla utkik på hemsidan 😀 alltid något.

Permalänk

Hur fungerade Mediamarkts släpp? Hur jag än bär mig åt så kan jag inte få igång nyhetsutskick via deras hemsida, men jag kommer åt mina medlemssidor..

Postar dem en (ny) separat länk vid ev. släpp, eller använder man befintlig produktsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Hur fungerade Mediamarkts släpp? Hur jag än bär mig åt så kan jag inte få igång nyhetsutskick via deras hemsida, men jag kommer åt mina medlemssidor..

Postar dem en (ny) separat länk vid ev. släpp, eller använder man befintlig produktsida?

Förra gången verkade vara samma länk, men du måste vara inloggad och vara medlem i deras klubb.

Permalänk

Fick idag min ps5 från cdon. Äntligen efter allt jagande. Hoppas även ni andra som letar att ni hittar ett ex snart! Peace out!

Visa signatur

__________________________________________________________
#Gaming since 1990#
#Med vänliga hälsningar#
#Stefan#

Permalänk
Medlem

Jag beställde den 25:e mars på CDON och står fortfarande "behandlas". Känner mig inte så stressad dock, men vore ju kul att hinna få den innan påsk. Är det fler som beställde 25:e där det fortfarande står behandlas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dgeek:

Jag beställde den 25:e mars på CDON och står fortfarande "behandlas". Känner mig inte så stressad dock, men vore ju kul att hinna få den innan påsk. Är det fler som beställde 25:e där det fortfarande står behandlas?

Jag gjorde det, står också behandlas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dgeek:

Jag beställde den 25:e mars på CDON och står fortfarande "behandlas". Känner mig inte så stressad dock, men vore ju kul att hinna få den innan påsk. Är det fler som beställde 25:e där det fortfarande står behandlas?

Jag beställde den 25e och har fortfarande inte fått något mer (ingen notis i PostNord appen heller).
Vi var flera som var i den situationen igår.

Tyvärr verkar det som att CDON:s chat bara är öppen Torsdag - Fredag, så går inte att fråga där. Skulle kunna skicka ett email (de lovar att svara inom 24 timmar). Om jag inte fått någon mer information i eftermiddag runt 16 drar jag nog iväg ett mail.

För min del är det mest att jag vill veta. Har väntat i flera månader, kan vänta några veckor till, men nu när den kanske kommer snart är jag förväntasfull och otålig

Permalänk
Medlem

Någon av er som beställt från iphonehome fått något? Den skulle väl levereras idag om jag inte kommer ihåg fel.

Permalänk
Skrivet av Joltna:

Någon av er som beställt från iphonehome fått något? Den skulle väl levereras idag om jag inte kommer ihåg fel.

Iphonehome låter som en scam-sida, jag hoppas jag har fel för din skull.

Någon som hört något om Elgigantens utlottning, eller Netonnet som det varit tyst ifrån ett tag nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangofreak:

Iphonehome låter som en scam-sida, jag hoppas jag har fel för din skull.

Någon som hört något om Elgigantens utlottning, eller Netonnet som det varit tyst ifrån ett tag nu?

Har inte själv beställt därifrån, är bara lite nyfiken.

Permalänk
Skrivet av mangofreak:

Iphonehome låter som en scam-sida, jag hoppas jag har fel för din skull.

Någon som hört något om Elgigantens utlottning, eller Netonnet som det varit tyst ifrån ett tag nu?

Netonnet ska tydligen ha haft ett släpp igår där det handlade om sekunder innan det var slutsålt (SE).

Permalänk
Skrivet av turbotomte:

Netonnet ska tydligen ha haft ett släpp igår där det handlade om sekunder innan det var slutsålt (SE).

Fyfan, sekunder alltså! Fick ingen notis från deras sociala medier som dem sagt att dem ska använda vid info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torandi:

Jag beställde den 25e och har fortfarande inte fått något mer (ingen notis i PostNord appen heller).
Vi var flera som var i den situationen igår.

Tyvärr verkar det som att CDON:s chat bara är öppen Torsdag - Fredag, så går inte att fråga där. Skulle kunna skicka ett email (de lovar att svara inom 24 timmar). Om jag inte fått någon mer information i eftermiddag runt 16 drar jag nog iväg ett mail.

För min del är det mest att jag vill veta. Har väntat i flera månader, kan vänta några veckor till, men nu när den kanske kommer snart är jag förväntasfull och otålig

Nu fick jag notis i PostNord appen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torandi:

Jag beställde den 25e och har fortfarande inte fått något mer (ingen notis i PostNord appen heller).
Vi var flera som var i den situationen igår.

Tyvärr verkar det som att CDON:s chat bara är öppen Torsdag - Fredag, så går inte att fråga där. Skulle kunna skicka ett email (de lovar att svara inom 24 timmar). Om jag inte fått någon mer information i eftermiddag runt 16 drar jag nog iväg ett mail.

För min del är det mest att jag vill veta. Har väntat i flera månader, kan vänta några veckor till, men nu när den kanske kommer snart är jag förväntasfull och otålig

Mitt paket blev just registrerat i Postnords app 😊🙏

Permalänk

Beställde 25:e från CDON och fick även jag nu en notis om att postnord har registrerad mitt paket. Stort tack till alla här som bevakat och tipsat om släpp!

Permalänk
Medlem

Jag fick också notis fron postnord, Stort tack tilla alla i denna tråd som hjälpt till!

Permalänk

Jag fick också en notis i postnord appen beställde 25/3

Permalänk
Medlem

jag har beställt ifrån iphonehome för 1v sen. under tiden jag jagar på andra ställen. och mailade även dem och frågade lite saker. och dem sa att dem har 2st ps5 levaranser nu, en 30mars idag, och sen 19 april, och att jag skulle få min 19 april så vi får se. det står även att dem är fullbokade nu på deras sida villket det inte gjorde för några dagar sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av maac4545:

jag har beställt ifrån iphonehome för 1v sen. under tiden jag jagar på andra ställen. och mailade även dem och frågade lite saker. och dem sa att dem har 2st ps5 levaranser nu, en 30mars idag, och sen 19 april, och att jag skulle få min 19 april så vi får se. det står även att dem är fullbokade nu på deras sida villket det inte gjorde för några dagar sen

Välkommen till forumet. På riktigt? Hoppas du inte gett dem några pengar ännu.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Välkommen till forumet. På riktigt? Hoppas du inte gett dem några pengar ännu.

Det är väl det enda alternativet de har som betalmetod? Men någon användare skrev att denne hade fått tillbaka pengarna på kontot vid avbeställning. Hoppas att så är fallet.

Permalänk
Medlem

Fick även jag en notis från PostNord precis Beställde från CDON 25/3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCorleone:

Det är väl det enda alternativet de har som betalmetod? Men någon användare skrev att denne hade fått tillbaka pengarna på kontot vid avbeställning. Hoppas att så är fallet.

det va därför jag beställde för jag har hört att flera personer fått pengarna tillbaka när dem avbeställt och har en vän som beställde xbox x series och fick den efter 10 arbetsdagar och provade att köpa mobilskal och fick det i fredags. så de bara vänta och se och försöka få tag i ps5 från annat håll under tiden

Permalänk

Någon som någonsin fått ps5-leverans från komplett ? Min order är lagd första veckan i juni 2020. Så 10 mån nu lite drygt. Känns fantastiskt hehe zzzzz

Permalänk

Var i kontakt med Cyberfoto och fick följande svar:

"Hej!

Tyvärr har vi inget leveransbesked på PS5 eller vet hur många vi blir tilldelade.
Som det ser ut nu får vi ett fåtal leveranser under kvartal :1 eller 2 /2021
Vi uppdaterar så fort vi får veta något. Vi lämnar inte ut köplats då den ändras hela tiden pga avbokningar bla
Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar

Malin"

Permalänk
Medlem

Lade en beställning på CDON 19/3 och idag ligger det och väntar på ICA. Kan knappt vänta till jag slutar jobba så man kan sticka iväg och hämta ut det

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Till er som beställde 19/3 eller 25/3, hur länge varade "fönstret" att beställda? Hur länge fanns det i lager dvs. Det verkar ändå som många i tråden lyckades beställa dessa datum.

Edit: Datum