Er erfarenhet av Covid 19 självtestet PRIMACOVID,

Permalänk
Medlem

Er erfarenhet av Covid 19 självtestet PRIMACOVID,

Köpte testet för genomgången covid 19 PRIMACOVID,
https://www.meds.se/primacovid-antikroppstest-av-covid-19
Då frugan nu blivit sjuk i flunsaliknande symtom för 14dagar sedan, fortfarande dålig, dock inte som förra gången.

Provet visade nu ingenting avseende antikroppar, och är lite nyfiken om det är så att hennes mängd antikroppar numera är för låg nu efter ett år, och huruvida det här testet kan plocka upp mindre mängder antikroppar.
Köpte ett extra test som vi tänkte göra efter +20 dagar som är den rekommenderade tiden för bästa resultat. (efter infektionens start och 10-20dagar samt framåt ska det ge resultat, sägs ingenting om bortre gräns, uppdaterar med resultatet av andra testet i tråden)

Hon var sjuk i 6 veckor i mars-april 2020 och hon testades via blodprov taget på sjukhus 2020-08-20 och hade då antikroppar, jag som verkligen var nära klarade mig alternativt fick ingen symptom och klarat mig så här långt återigen.
Köpte ett prov till mig också, men det var negativt.

Så,
Utveckla gärna varför ni köpte testet samt runt resultatet.
Försöker att få rätsida på hur pass mycket antikroppar och tid efter att man haft som det kan tänkas registrera.
Klickar i frugans resultat i pollen.

Mer text, edit in 2 rättat text i pollen,
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Jag har fått vaccination igenom jobbet, och har innan det flera gånger tagit PCR provet pga förkylningssymptom. Skapligt säker på att jag inte haft det. Men tusan för känslan av toppsen upp i näsan!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag var sjuk i bekräftad COVD i mars-20. Gjorde exakt ett sådant test som nämnts ovan för ca 2v sedan, visade negativt på både IgG och IgM.

stavfel
Permalänk
Medlem

Uppdaterar när det gäller frugan.
Vi beställde hem ett PCR test som också visade sig vara negativt ingen pågående covid dvs. ingen större mening att ta det andra PRIMACOVID testet.

I år så talas det inte alls om säsongsinfluensan, men jag har svårt att tro att den inte finns i år precis som under alla andra år, gissar att hon åkte på den.

Funderat lite runt PRIMACOVID testet och personligen tror jag att man just ska haft en covid-infektion med massor av antikroppar för att den ska ge utslag, kort tid att reagera.
Tyvärr har de stängt ned möjligheterna att få en riktig odling som var möjligt tidigare.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Uppdaterar när det gäller frugan.
Vi beställde hem ett PCR test som också visade sig vara negativt ingen pågående covid dvs. ingen större mening att ta det andra PRIMACOVID testet.

I år så talas det inte alls om säsongsinfluensan, men jag har svårt att tro att den inte finns i år precis som under alla andra år, gissar att hon åkte på den.

Snarare en förkylning. Influensan har nästan noll spridning, eftersom de stoppas effektivt av handsprit och tvål. Men många förkylningsvirus är relativt okänsliga för det, och kan finnas kvar på händer. Därför finns det fortfarande viss spridning av såna virus.

Jag var förkyld i september, testade negativt för covid.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S