Är det värt det? Mining av ethereum

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Streamdog:

Tack så jäkla mycket! Det enda jag behövde göra var att ändra "preferred currency" från SEK till Euro och då fanns "Withdraw" knappen Sen var det bara att ta ut till PayPal! Fan vad skönt, då slapp jag låta pengarna "brinna inne"

Varsågod. x)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det var som attan. Jag tweetade till både Binance och CZ gällande det för några dagar sedan, bra att dom såg över antal BNB nu när det har ökat 10x. 1 BNB är något enklare att hantera än 10 BNB idag.

Edit: Även skönt att dom halverade kostnaden för transaktioner på BSC nyligen. Och rätt kul att enbart PancakeSwap hade fler transaktioner än hela Ethereum-nätverket häromdan. Bra jobbat faktiskt!

Har tänkt på det också att dom borde ändrat nivåerna. Har ett 3% Crypto.com-kort som nog kommer få ligga hemma och bara ge mig gratis spotify och netflix i framtiden efter att Binance ändrade nivåerna i veckan.

Har inte satt mig in i BSC får jag erkänna, kanske gjort mig själv en björntjänst där

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Har tänkt på det också att dom borde ändrat nivåerna. Har ett 3% Crypto.com-kort som nog kommer få ligga hemma och bara ge mig gratis spotify och netflix i framtiden efter att Binance ändrade nivåerna i veckan.

Har inte satt mig in i BSC får jag erkänna, kanske gjort mig själv en björntjänst där

För- och nackdelar med BSC. Påstås vara decentraliserat, men man får nog skaffa sig en egen åsikt gällande det. Binance Smart Chain är ju lite av ett svar på ETH-nätverket och dess uppenbara problem med antal transaktioner och kostnaden därefter.

PancakeSwap är en decentraliserad exchange, precis som Uniswap. Man kan staka sin CAKE för hög APR. jag nämnde det, och annat, i forumet någon månad tillbaka, så satt man i båten då så ser ens portfölj väldigt, väldigt trevlig ut idag.

PancakeSwap har rejäla kopplingar till Binance av olika slag, lätt att googla på. Häromdan så hade, som sagt, PancakeSwap fler transaktioner än hela Ethereum-nätverket, men med fördelen av att transaktioner kostar någon krona och kommer fram på några sekunder.

Tror PancakeSwap hade liknande volym som Coinbase då. Inte att leka med!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Tack. Dock kvarstår problemet att det inte finns withdraw på mitt Coinbase.

Du måste ändra så att valutan står i Euro går inte ta hem pengarna i sek, hade samma problem så fort jag hade ändra till euro så kunde jag flytta pengarna till mitt paypalkonto

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Du måste ändra så att valutan står i Euro går inte ta hem pengarna i sek, hade samma problem så fort jag hade ändra till euro så kunde jag flytta pengarna till mitt paypalkonto

Tack! Ja precis. Då fungerade det Konstigt att deras support inte kunde svara på det viset.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har förtjänsten gått ner en hel del på ethereum för er oxå?

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Har förtjänsten gått ner en hel del på ethereum för er oxå?

Yes.
Men det är väl upp o ner hela tiden 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Yes.
Men det är väl upp o ner hela tiden 😂

Jo men tråkigt när förtjänsten ligger på 0,004 eth/dag o sen sjunker till 0.0024. För ett tag sen svängde den inte så kraftigt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Jo men tråkigt när förtjänsten ligger på 0,004 eth/dag o sen sjunker till 0.0024. För ett tag sen svängde den inte så kraftigt.

Början av denna vecka var ju sjukt bra. Nu fick jag investera i ett nytt kort bara för att komma upp i samma nivå 😅

Ligger just nu tydligen på 0,067/dag (186MH/s)
Jag vet dock inte om det är för att jag bytte från nanopool till ethermine 🤣😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Början av denna vecka var ju sjukt bra. Nu fick jag investera i ett nytt kort bara för att komma upp i samma nivå 😅

Ligger just nu tydligen på 0,067/dag (186MH/s)
Jag vet dock inte om det är för att jag bytte från nanopool till ethermine 🤣😂

Samma problem på sparkpool. Gick ner för 3 dagar sen tror jag. Typ 40% ner

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Samma problem på sparkpool. Gick ner för 3 dagar sen tror jag. Typ 40% ner

Ner ca 30% med Nicehash för mig mot för ett par dagar sedan.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Ner ca 30% med Nicehash för mig mot för ett par dagar sedan.

För mycket kinesiska miners...

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

Vi får väl vara nöjda med att det är väldigt lönsamt ändå trots att det gått ned mycket.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Jo men tråkigt när förtjänsten ligger på 0,004 eth/dag o sen sjunker till 0.0024. För ett tag sen svängde den inte så kraftigt.

Om man höjer blicken lite så kan ofta hitta orsaker till de kraftigaste svängningarna.
https://digital.di.se/artikel/kryptovalutor-fortsatter-rasa-e...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som har fått sämre hashrate med senaste nvidia drivers?

Får även upp Nvidia DCH drivers detected med NiceHash 3.0.6.5 och nvidia 466.11

rtx 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Är det fler än jag som har fått sämre hashrate med senaste nvidia drivers?

Får även upp Nvidia DCH drivers detected med NiceHash 3.0.6.5 och nvidia 466.11

rtx 3080

Hörde rykten om det så har inte vågat uppdatera än. Hur mycket sämre blev det?

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Om man höjer blicken lite så kan ofta hitta orsaker till de kraftigaste svängningarna.
https://digital.di.se/artikel/kryptovalutor-fortsatter-rasa-e...

Jo vet vad anledningen är

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Hörde rykten om det så har inte vågat uppdatera än. Hur mycket sämre blev det?

gått från stabila 101.00 - 101.60 till 97-98 på samma inställningar som tidigare. Ibland nere på 95

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

gått från stabila 101.00 - 101.60 till 97-98 på samma inställningar som tidigare. Ibland nere på 95

Och det kan inte vara så att du har kört på ordentligt under en tid, och minnet numera blir något varmare så kortets hashrate har sjunkit lite?

Det har nämligen hänt mig på mitt 3080. Minnet blir nu varmare med samma inställningar än tidigare. Jag har inte ens uppdaterat drivrutin på länge.

Inget konstigt i sig, det är varmare inomhus, så kortets lägsta-temp är högre, i kombination med thermal pads har blivit sämre/har sämre kontakt, whatnot.

Men absolut, visst kan det vara drivrutinerna - det är vanligt förekommande.

Tack Elfsberg, "thermal pads" heter det!
Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

gått från stabila 101.00 - 101.60 till 97-98 på samma inställningar som tidigare. Ibland nere på 95

Ok. Bra o veta. Då fortsätter jag vänta med uppdateringen.

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara ett utspritt problem för 3080 att dess thermal pads helt enkelt inte pallar trycket från mining 24/7.
Edit:

jag tror man kan se huruvida sina thermal pads är slitna på om de "läcker" någon slags olja på kretskortet. Hälsosamma thermal pads ska vara torra och inte fylla kortet med gucka.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Och det kan inte vara så att du har kört på ordentligt under en tid, och minnet numera blir något varmare så kortets hashrate har sjunkit lite?

Det har nämligen hänt mig på mitt 3080. Minnet blir nu varmare med samma inställningar än tidigare. Jag har inte ens uppdaterat drivrutin på länge.

Inget konstigt i sig, det är varmare inomhus, så kortets lägsta-temp är högre, i kombination med thermal pads har blivit sämre/har sämre kontakt, whatnot.

Men absolut, visst kan det vara drivrutinerna - det är vanligt förekommande.

Nä inget som trottlar och jag har dessutom bytt pads så jag ligger på 96c både nu och innan jag uppdatera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Samma problem på sparkpool. Gick ner för 3 dagar sen tror jag. Typ 40% ner

Idag verkar jag ligga runt 0,00587 ETH/dag så det verkar vara lite neråt, kollade på whattomine att det är runt 4$ per dag/kort

Det är väl alla andra som har startat som gör att det får ner 😂

Permalänk
Skrivet av Ravnit:

Idag verkar jag ligga runt 0,00587 ETH/dag så det verkar vara lite neråt, kollade på whattomine att det är runt 4$ per dag/kort

Det är väl alla andra som har startat som gör att det får ner 😂

här kan du se varför det går ner.
ETH Svårighetsgrad

Permalänk
Skrivet av Ravnit:

Idag verkar jag ligga runt 0,00587 ETH/dag så det verkar vara lite neråt, kollade på whattomine att det är runt 4$ per dag/kort

Det är väl alla andra som har startat som gör att det får ner 😂

Ja det och minskad aktivitet i nätverket... Dvs färre transaktioner...

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

här kan du se varför det går ner.
ETH Svårighetsgrad

Tack! Ser att det verkar vara toppen av berget nu 😂

Permalänk
Skrivet av Ravnit:

Tack! Ser att det verkar vara toppen av berget nu 😂

tro mig berget har bara börjat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

tro mig berget har bara börjat.

Haha, du menar fler o fler? Jag trodde eip 1559 skulle dra ner på berget och miners 😅

Permalänk
Skrivet av Ravnit:

Haha, du menar fler o fler? Jag trodde eip 1559 skulle dra ner på berget och miners 😅

fler och fler ansluter sig hela tiden, sen med EIP 1559 är nog en ganska liten del som kommer dra ner om man jämför med annat som kommer i Juli...
Sen borde man väll göra lite research innan man köper massa grafikkort och tror att ROI kommer ligga kvar på 4 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

fler och fler ansluter sig hela tiden, sen med EIP 1559 är nog en ganska liten del som kommer dra ner om man jämför med annat som kommer i Juli...
Sen borde man väll göra lite research innan man köper massa grafikkort och tror att ROI kommer ligga kvar på 4 månader.

EIP1559 kommer ju i juli, ETH2.0 kommer i okt har jag för mig att jag läste