Permalänk
Medlem

Problem med chromecast

Har bekymmer med att cast symbolen har försvunnit från samtliga appar. Den visas i Youtube men kan inte koppla upp, kan heller inte koppla upp telefon mot nån chromecast-enhet i Google Home-appen. Det funkar att chromecasta med alla andra mobiler/surfplattor gör hemma.
Har testat att installera om Google Home, rensat cache, startat om telefon men inget funkar. Har googlat utan framgång
Vad är det för fel?

Permalänk
Medlem

Har du testat att resetta själva chromecasten? Nu vet jag inte vilken version du har, men det ska finnas en liten knapp på sidan som du håller in i några sek.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

edit.
beroende på vilken version du har:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har du testat att resetta själva chromecasten? Nu vet jag inte vilken version du har, men det ska finnas en liten knapp på sidan som du håller in i några sek.

Nej men jag har gjort dom strömlösa.
Problem borde vara i min telefon eftersom chromecastarna funkar med andra androidenheter

Har gen.2 samt gen.4 och en Nest mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lmoberg:

Nej men jag har gjort dom strömlösa.
Problem borde vara i min telefon eftersom chromecastarna funkar med andra androidenheter

Har gen.2 samt gen.4 och en Nest mini.

Ja om dom dyker upp i övriga telefoner så verkar det ju vara som du säger, problem med din telefon.
Jag vet att sist jag hade en android telefon och använde chromecast så avinstallerade jag google home vid nåt tillfälle, men dom låg fortfarande kvar i appen utan att jag behövde lägga till dom när appen installerades på nytt. Har du provat att ta bort själva enheterna inuti google home och lägga dit dom på nytt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Börja med att kontrollera att telefonen är ansluten på samma nätverk som chromecasten...händer mig titt som tätt att telefonen kopplar upp mot mitt gästnätverk istället, eller att jag har glömt att slå på wifi öht.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag får liknande ibland, force quit på appen och clear cache, funkar inte det så full reset på appen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja om dom dyker upp i övriga telefoner så verkar det ju vara som du säger, problem med din telefon.
Jag vet att sist jag hade en android telefon och använde chromecast så avinstallerade jag google home vid nåt tillfälle, men dom låg fortfarande kvar i appen utan att jag behövde lägga till dom när appen installerades på nytt. Har du provat att ta bort själva enheterna inuti google home och lägga dit dom på nytt?

Det funkar tyvärr inte, nu kan jag inte lägga in dom igen..

Skrivet av PeCe:

Börja med att kontrollera att telefonen är ansluten på samma nätverk som chromecasten...händer mig titt som tätt att telefonen kopplar upp mot mitt gästnätverk istället, eller att jag har glömt att slå på wifi öht.

Jupp, ligger på samma nätverk..

Skrivet av Ferrat:

Jag får liknande ibland, force quit på appen och clear cache, funkar inte det så full reset på appen.

Har tvingat avslutning samt rensat cache men det funkar inte. Blir nog en reset!

Permalänk
Medlem

Då är nog reset nästa logiska steg.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tog bort 5ghz på routern och kör bara på 2,4ghz.
Sen rensade jag datan i Google play-tjänster appen.
Nu fungerar det igen, fick lägga in enheterna i Google Home-appen bara.

Men tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det fungerade till jag startade om telefon, nu är det samma visa igen!