Windows 11 Build 22000.132

Permalänk
Medlem

Windows 11 Build 22000.132

Ny build släppt igår.

https://blogs.windows.com/windows-insider/2021/08/12/announci...

Ser samma ut som förra, men med teams. Fick dock upp att Edge inte verkar vara installerat så blev kortvarigt testande av det jag kan testa utan något behov av teams alls nu för tiden (Har bara använt det på YH).

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Hade det inte varit krav på att godkänna alla microsofts spionpogramvaror i bakgrunden hade jag provat W11. Nu får det vara till den färdiga versionen.

Permalänk
Avstängd

W11 är inte i närheten av klart nog för att jag skulle köra det på min primära dator. Hade jag varit typ sjutton år och haft en massa tid så hade det varit en annan sak, men så är det inte.

Permalänk
Avstängd

Inte så länge kvar tills de släpper win11 för massorna, lika bra vänta.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Torpedvägg:

Hade det inte varit krav på att godkänna alla microsofts spionpogramvaror i bakgrunden hade jag provat W11. Nu får det vara till den färdiga versionen.

Uhhh? Hela poängen med en beta/alpha är ju att samla INFORMATION om eventuella problem osv. Nu får du lägga ner attityden att wäääähhh wäääh spionprogram............

Och FYI så kan du stänga av all datainsamling och välja att skicka den som en större fil senare/inte alls om du nu verkligen inte vill hjälpa till med utvecklingen.

@snajk kör det faktiskt på min huvudburk och i de scenarios jag kör datorn så funkar allt, är det något speciellt du känner saknas? Du kan ju alltid göra en partition för just W11 och leka runt med !

@Louwsy Shroom Har inte hunnit testa denna än men vad menar du med att Edge inte är installerat?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Uhhh? Hela poängen med en beta/alpha är ju att samla INFORMATION om eventuella problem osv. Nu får du lägga ner attityden att wäääähhh wäääh spionprogram............

Och FYI så kan du stänga av all datainsamling och välja att skicka den som en större fil senare/inte alls om du nu verkligen inte vill hjälpa till med utvecklingen.

@snajk kör det faktiskt på min huvudburk och i de scenarios jag kör datorn så funkar allt, är det något speciellt du känner saknas? Du kan ju alltid göra en partition för just W11 och leka runt med !

@iBurningMan Har inte hunnit testa denna än men vad menar du med att Edge inte är installerat?

Jag försökte starta teams chatten som dök upp som en genväg i aktivitetsfältet och fick ett felmeddelande att edge inte kunde hittas. Weird. Men annars är det riktigt stabilt fortfarande

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoboCop:

Jag försökte starta teams chatten som dök upp som en genväg i aktivitetsfältet och fick ett felmeddelande att edge inte kunde hittas. Weird. Men annars är det riktigt stabilt fortfarande

Fungerar utmärkt hos mig, liksom allt annat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andra94:

Uhhh? Hela poängen med en beta/alpha är ju att samla INFORMATION om eventuella problem osv. Nu får du lägga ner attityden att wäääähhh wäääh spionprogram............

Och FYI så kan du stänga av all datainsamling och välja att skicka den som en större fil senare/inte alls om du nu verkligen inte vill hjälpa till med utvecklingen.

@snajk kör det faktiskt på min huvudburk och i de scenarios jag kör datorn så funkar allt, är det något speciellt du känner saknas? Du kan ju alltid göra en partition för just W11 och leka runt med !

@iBurningMan Har inte hunnit testa denna än men vad menar du med att Edge inte är installerat?

Jag kör det inte skarpt för att det är (knappt) en betaversion. Även om saker fungerar bra just nu så finns risken att de inte gör det snart eller i vissa situationer. Visst kan det vara roligt att testa på det, få testa det nya gränssnittet och så, det är därför jag har testat det i en VM.

Jag körde betor skarpt tidigare när jag hade tid och tålamod, allt ifrån 98-betan till W7, men sedan dess föredrar jag stabilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Fungerar utmärkt hos mig, liksom allt annat

Göttmos Det här är första riktiga felet jag har fått på W11, och det är inget som helst egentligt problem då jag ändå inte har tillgång till Teams eller dess funktioner nu när är klar med plugget. Det är bara där jag har använt det

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av HoboCop:

Göttmos Det här är första riktiga felet jag har fått på W11, och det är inget som helst egentligt problem då jag ändå inte har tillgång till Teams eller dess funktioner nu när är klar med plugget. Det är bara där jag har använt det

Snabb fråga kör du uppdatering Win10 -> win 11 -> update eller blåser du in en ren installation? Testat o bara köra en reparation på Edge?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarande inte finnas stöd för 7th Generation Intel CPU’s, så jag kan tyvärr inte testa

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackanj:

Verkar fortfarande inte finnas stöd för 7th Generation Intel CPU’s, så jag kan tyvärr inte testa

Varför kan du inte det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Verkar fortfarande inte finnas stöd för 7th Generation Intel CPU’s, så jag kan tyvärr inte testa

Du kan testa. Det har jag gjort med 3:e generationens CPU iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Verkar fortfarande inte finnas stöd för 7th Generation Intel CPU’s, så jag kan tyvärr inte testa

Jag kör på en 7:e generation:
System
Desktop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cbtcp:

Jag kör på en 7:e generation:
System
Desktop

I developer och beta ska det väl fungera med vilken dator som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

I developer och beta ska det väl fungera med vilken dator som helst?

Stämmer, än så länge

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Snabb fråga kör du uppdatering Win10 -> win 11 -> update eller blåser du in en ren installation? Testat o bara köra en reparation på Edge?

Jag blåste in en W10 och uppgraderade till W11 då det var i Dev kanalen och ingen officiell ISO fil fanns att ladda ner. Jag väntar mig att det löses av sig självt då Teams precis har pushats ut som nära integration med Windows 11 som OS. Barnsjukdom som fixas skapligt fort misstänker jag

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

I developer och beta ska det väl fungera med vilken dator som helst?

Japp, det gick bra, tack!
Jag hade min insider inställd på det tredje alternativet, så det var därför jag inte fick någon uppdatering till Windows 11.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Windows 10/11 är OS på utsiden. Men i botten vilar ett spionprogram

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Har problem att avinstallera vissa program under inställningar (och i gamla kontrollpanelen).
Annars har jag än så länge inte råkat ut för några större problem.
Har testat spela lite och lyssnat på musik i högupplöst format.

Det är lite omständigt att lägga till genvägar på skrivbordet. Tog ett tag att förstå hur man gör det för webbsidor som är skapade som appar i Edge...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Självklart kör man Windows 11 i dagsläget bara en sådan sak att Windows själv känner av om spelet stödjer HDR och aktiverar det då i spelet. Om det fungerar varje gång lämnar jag därmed osagt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Medlem

Jag testade skapa en iso via https://uupdump.net/selectlang.php?id=dae5fc48-72b4-4730-b214... och körde in det via virtualbox och det fungerade utmärkt. Funderar på att testa på min maindator. ISO skapas med ett klick, tog dock en stund (30 min kanske) med min ryzen 5 3600 och 16gb ram.

Skrivet av HoboCop:

Jag blåste in en W10 och uppgraderade till W11 då det var i Dev kanalen och ingen officiell ISO fil fanns att ladda ner. Jag väntar mig att det löses av sig självt då Teams precis har pushats ut som nära integration med Windows 11 som OS. Barnsjukdom som fixas skapligt fort misstänker jag

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

Kan man köra Windows 11 för dagligt bruk?
Jag menar fungerar bankid och drivrutiner etc?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av asus574:

Kan man köra Windows 11 för dagligt bruk?
Jag menar fungerar bankid och drivrutiner etc?

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Kan man köra Windows 11 för dagligt bruk?
Jag menar fungerar bankid och drivrutiner etc?

AMD lär vänta till dem når RTM med fullt stöd men MS skickar up en AMD version via update tills dem gör det, redan nu.

Permalänk
Medlem

Kör W11 på primära burken och jag kan inte påstå att jag ångrar mig.

En bugg har jag stött på under mina veckor som det har använts, och det är att ljudikonen i aktivitetsfältet ibland inte visar korrekt ikon (men det kan jag överleva )

Skulle vilja ha det på jobbdatorn också, men där är mina händer bundna..

Permalänk
Medlem

Shit! dig ska man inte mucka med
Dem tar väl emot feature-requests med om man inte är blyg.
En sån skulle väl vara att är det inte på tiden att man skulle kunna packa upp flera filer på en gång, så att dem lägger sig i kö och gör sin grej, tack o hej.

Stör mig på att gillar Elvan, stör mig i tell you!
*smäller igen dörrn! & snubblar på ett bananskal*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

En bugg har jag stött på under mina veckor som det har använts, och det är att ljudikonen i aktivitetsfältet ibland inte visar korrekt ikon

Har också samma problem med ljudikonen ibland.
Upplever att datorn är något långsammare, men inte så mycket så att det störs.
Förutom det har jag problem med att avinstallera vissa program under "Alla appar" (även i den gamla kontrollpanelen).

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Har också samma problem med ljudikonen ibland.
Upplever att datorn är något långsammare, men inte så mycket så att det störs.
Förutom det har jag problem med att avinstallera vissa program under "Alla appar" (även i den gamla kontrollpanelen).

Har inte märkt av någon prestandaskillnad. Förvisso kör jag nästan aldrig någon benchmark så jag kan ju faktiskt inte säga med säkerhet, men jag märker iaf ingen skillnad i spelen jag kör.

Har dock en ny dator så det finns väl lite att ta av, hehe