Ny dator med random 3070 från webbhallen

Permalänk
Medlem

Ny dator med random 3070 från webbhallen

Hej!

Då min nuvarande dator är 6år gammal och tillslut gett upp är det dags att se sig om efter något nytt.

Ska beställa datorn via mitt företag, så allting måste vara från samma ställe. Föredrar också att någon annan bygger ihop den åt mig.
Har tänkt, vridit och vänt för att försöka få så mycket ut som möjligt av delarna jag väljer för pengarna.

Tycker ni mina val verkar vettiga?

Har någon använt sig av webbhallen custom config-grafikkorten? Hur gick det? Jag förmodar att priser justeras efter att man fått ett specifikt grafikkort allokerat till sig?

Med bygget hoppas jag på något som håller i ytterligare 6år, har därför framtidssäkrat något

Datorn jag plockat ihop:

Permalänk
Sjusovarn

Är priset en placeholder? 11.000kr för ett 3070 är löjligt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Är priset en placeholder? 11.000kr för ett 3070 är löjligt mycket.

Det undrar jag också, instämmer med att 11 papp är bisarrt mycket. Vill minnas dock att de mailar en när de får in ett kort, berättar vilket det är samt priset och frågar om man är okej med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Är priset en placeholder? 11.000kr för ett 3070 är löjligt mycket.

Vet inte säkert, men jag antar det. Precis som med t.ex konsoler när dom skriver ut priser innan dom vet vad dom kommer kosta så skriver dom för högt för att säkra sig själva. När dom tar betalt sen så kan dom sänka kostnaden, men har dom skrivit t.ex 11000 så kan dom inte ta ut mer än vad det står.

Permalänk
Medlem

Detta kanske är ett alternativ. Du får i stora drag samma komponenter du har valt, 5800x 16GB ram 1TB nvme SSD och RTX 3070 för 18990kr och den finns i lager nu.

Att tänka på är ju att det är en prebuild så chassit är säkert ganska dåligt och CPU kylare brukar vara ganska dåliga. Däremot är det en Asus prebuild så det ska inte vara något knepigt moderkort som inte följer standard utan ett helt vanligt Asus matx moderkort.

Så du har ju en hel del pengar över att helt enkelt köpa ett annat chassi, uppgradera CPU kylare och helt enkelt flytta över delarna. Om du inte står ut med datorn som den är.

https://www.webhallen.com/se/product/334998-ASUS-ROG-Strix-GA...

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |