Permalänk
Medlem

Beta nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Sonens PS5 höll knappt en månad innan den gick sönder.
Startade men bara svart skärm.
Känns lovande :/

Det är inte så att ni har installerat en intern SSD? Om svaret är Ja så kan du prova avinstallera SSDn och sedan testa starta enheten igen.

Permalänk
Medlem

Har plats kvar på min interna disk och en bra heatsink (MC1) verkar svår att få tag i så jag kommer nog vänta tills Sabrents är tillgänglig.
Skillnaden är inte jättestor men ingen nackdel att hålla disken så sval som möjligt.

Permalänk
Medlem

Ska bli skoj med golfspel!

Permalänk
Medlem

En fråga, de spelen som man får via psn plus dvs mortal kombat, fallout 4, crash och massa annat. Är det spel som man behåller för alltid, eller endast så länge man har psn plus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

En fråga, de spelen som man får via psn plus dvs mortal kombat, fallout 4, crash och massa annat. Är det spel som man behåller för alltid, eller endast så länge man har psn plus?

Du får behålla spelen för alltid men du måste vara PSN-prenumerant för att ha access.

Skulle du göra ett uppehåll så försvinner inte spelen från ditt konto men du kan såklart inte spela dessa den tiden du inte har PS Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Du får behålla spelen för alltid men du måste vara PSN-prenumerant för att ha access.

Skulle du göra ett uppehåll så försvinner inte spelen från ditt konto men du kan såklart inte spela dessa den tiden du inte har PS Plus.

Då fattar jag, med andra ord exakt som "games with gold" hos xbox, man äger egentligen inte spelen eftersom prenumererar man inte så kan man inte heller spela de. Antar att det är lika för spelen man får varje månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Då fattar jag, med andra ord exakt som "games with gold" hos xbox, man äger egentligen inte spelen eftersom prenumererar man inte så kan man inte heller spela de. Antar att det är lika för spelen man får varje månad?

Jepp.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Ryktena stämde även denna gången. Men är inte Hell Let Loose redan ett gratisspel? Känns lite lurigt att "ge bort" ett sådant.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Levandebild:

Ryktena stämde även denna gången. Men är inte Hell Let Loose redan ett gratisspel? Känns lite lurigt att "ge bort" ett sådant.

Hell let loose kostar 39.99 euro på steam, du kanske tänker på Enlisted?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pruttopeden:

Hell let loose kostar 39.99 euro på steam, du kanske tänker på Enlisted?

Nej spela Hell let loose gratis för 2 veckor sedan. Absolut det sämsta jag spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pruttopeden:

Hell let loose kostar 39.99 euro på steam, du kanske tänker på Enlisted?

Ah, ja jag blandade ihop dem. Då är det ju inte så illa pinkat av Sony ändå.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Öltorp:

Nej spela Hell let loose gratis för 2 veckor sedan. Absolut det sämsta jag spelat.

Nu spelar jag inte FPS på konsol men på PC är det ett av de bästa FPS:en på länge enligt min åsikt.

Varför tycker du det var dåligt?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa PS5 versionen av FF7 Remake digitalt eller kan man nöja sig med PS4 verren och uppgradera denna (gratis?) till PS5.
Är inte så intresserad av DLC än utan kan köpa det senare.

Missar jag nåt genom att göra så? $30 för PS4 versionen mot $50 för PS5 på PSN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Är det värt att köpa PS5 versionen av FF7 Remake digitalt eller kan man nöja sig med PS4 verren och uppgradera denna (gratis?) till PS5.
Är inte så intresserad av DLC än utan kan köpa det senare.

Missar jag nåt genom att göra så? $30 för PS4 versionen mot $50 för PS5 på PSN.

Ska du ändå köpa DLC:t senare kan du nog lika bra köpa PS5 versionen nu Annars missar du inget såvitt jag vet (Jag hade PS4 versionen, uppgraderade och köpte till DLC:t)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shape1:

Ska du ändå köpa DLC:t senare kan du nog lika bra köpa PS5 versionen nu Annars missar du inget såvitt jag vet (Jag hade PS4 versionen, uppgraderade och köpte till DLC:t)

Jag försöker sluta köpa versioner med DLC för det är så sällan jag faktiskt lirar igenom DLC. Men då vet jag, uppgraderad PS¤ version är alltså == PS5 version minus DLC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Jag försöker sluta köpa versioner med DLC för det är så sällan jag faktiskt lirar igenom DLC. Men då vet jag, uppgraderad PS¤ version är alltså == PS5 version minus DLC?

Personligen tyckte jag DLC:t vart rätt skoj faktiskt! Och ja, det är korrekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shape1:

Personligen tyckte jag DLC:t vart rätt skoj faktiskt! Och ja, det är korrekt

Ah toppentack:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Ah toppentack:)

Just det!! Innan du köper, detta gäller inte PS4 Digital Edition, du ska endast kunna uppgradera om du har fysisk utgåva

Edit: Fel av mig vid närmre koll Sorry!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shape1:

Just det!! Innan du köper, detta gäller inte PS4 Digital Edition, du ska endast kunna uppgradera om du har fysisk utgåva

Edit: Fel av mig vid närmre koll Sorry!

Hehe, för sent!

Men det funkade:)

Det gäller dock inte versionen som gavs bort genom PS+ har jag läst mig till. I övrigt otroligt svårt att googla sig till detta när det är två miljoner träffar som bara beskriver hur man uppgraderar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Hehe, för sent!

Men det funkade:)

Det gäller dock inte versionen som gavs bort genom PS+ har jag läst mig till. I övrigt otroligt svårt att googla sig till detta när det är två miljoner träffar som bara beskriver hur man uppgraderar.

Haha nä precis, det var PS+ versionen det gällde! Annars hade jag känt mig bra skamsen nu som vilselett dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shape1:

Haha nä precis, det var PS+ versionen det gällde! Annars hade jag känt mig bra skamsen nu som vilselett dig!

Haha, äh lite ansvar får man ta själv som vuxen så no worries:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Nu spelar jag inte FPS på konsol men på PC är det ett av de bästa FPS:en på länge enligt min åsikt.

Varför tycker du det var dåligt?

Sprang runt i 10 min för att hitta fiender. Trög och dålig styrning.

Får kanske ge det en andra chans när det kommer.

Permalänk
Medlem

Bluepoint har blivit uppköpta av Sony och alla verkar nöjda.

“We’re thrilled to have officially joined PlayStation Studios!

Austin, Texas has been home base for Bluepoint from when we first founded the studio back in 2006 and we’re now a team of close to 70 super-talented creatives and growing. While the studio has certainly grown over the past 15 years, our cultural beliefs have remained the same- to always push the envelope and create the highest-quality games possible all while having fun doing it. The focus on culture has been instrumental to our success and we’re excited that PlayStation Studios shares a similar culture and vision.

PlayStation has such an iconic gaming catalog and for us there’s been nothing better than to bring some of gaming’s masterpieces to new players. Becoming a part of PlayStation Studios, empowers our team to raise the quality-bar even further and create even more impactful experiences for the PlayStation community.

Thanks to everyone who’s supported us throughout the years – we can’t wait to bring you more amazing games in this next chapter for Bluepoint Games!”

– Marco Thrush, President, Bluepoint Games

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv

Generellt så är jag inte någon fan av uppköp av studior (finns jättemånga usla exempel på det, inklusive Sony, som förstörde Psygnosis till exempel), men i det här fallet verkar det väl inte jättedåligt iallafall, då Bluepoint mest verkar ha pysslat med remasters av äldre titlar och dylikt.

Annars så föredrar jag då konsolltilverkare själva arbetar för att skapa något eget och unikt, istället för att kasta pengar på att beröva bra spel från motståndarnas plattformar. Uppköp är monopolistbeteende, och kanske någon borde sätta stopp för sånt, precis som man nu börjat titta på Apple och Googles förehavanden, med mera.

Permalänk
Medlem

Ser att det inte finns någon som har pratat om det fantastiska spelet Kena - Bridge of spirit här.
Har kört det nu på PS5an (släppt på Ps4/Ps5 samt PC)och det är helt fantastiskt. Så något jag verkligen kan rekommendera.
Körde på en Ps5 med 4K/60FPS och det ser sjukt snyggt!!!
Äventyr av typ Zelda etc men mer story drivet. Det är ungefär som att spela ett Pixarspel.

Ni som inte testat det, och som gillar denna typ av spel, så kan jag verkligen rekommendera detta.
Med tanke på att det är gjort av ett litet Indieföretag på 15 personer så är det grymt välpolerat och vackert.
Själv har jag klarat det och kör på min andra runda, nu med den svåraste graden.
Och kan säga att även om det ser gulligt ut så är det sjukt svårt, bossarna är verkligen något att bita i.
Visst det finns ett par saker som kan behövas fixas, som att cutscenes är i 24fps vilket stör det hela lite när allt annat gåt på 60+fps.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinoman:

Nu spelar jag inte FPS på konsol men på PC är det ett av de bästa FPS:en på länge enligt min åsikt.

Varför tycker du det var dåligt?

Är nog ett bra exempel på en typ av spel som också fungerar bättre på just PC.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anon5930:

Är nog ett bra exempel på en typ av spel som också fungerar bättre på just PC.

Väldigt troligt.

Sen är HLL "komplext" då man måste tänka mer som ett lag och att bara springa "one-man-army" funkar sällan till aldrig. Så därför tror jag många tappar det efter första tio och bara blivit knäppt på avstånd hela tiden då man sprungit omkring i det öppna.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem