onedrive , flera konto på samma dator?

Permalänk
Medlem

onedrive , flera konto på samma dator?

Hej!

Behöver backupa lite filer , nån som vet om det går att köra med ms family 365 där man har flera konton o slänga upp backupen på olika konton på samma windows dator ?

Permalänk
Medlem

Funkar med Duplicati.

Tänk dock på att det som bara är sparat på onedrive (i molnet) behöver synkas ner av Duplicati till den lokala disken innan, vilket kan kräva rätt mycket utrymme.

https://www.duplicati.com/

Permalänk
Medlem

Hej , tack för tipset , finns där några andra tips för att kunna göra det enkelt med backup ?

Ftp till onedrive ?

Permalänk
Medlem

Jag kanske missförstår dig, men hur vill du backupa?

Jag antog att du vill backupa datorns innehåll samt lokala kontons onedrive innehåll till en extern USB disk. Med Duplicati är detta enkelt.

Permalänk
Medlem

Hittade detta:

You can run a single OneDrive with two cloud accounts
Instead of running two copies of the OneDrive application, you may be able to serve two online accounts with a single instance of OneDrive.

To set up a second account:

Right-click the OneDrive task tray icon ()and select Settings

In the window that appears, move to the Account tab

Click the Add an account button

Sign in to OneDrive with the email address and password of your second online account

Click OK to dismiss the settings window and save your changes.

You should now see two OneDrive cloud icons in your task tray. And when you start OneDrive as a windows service with AlwaysUp, both accounts should be synchronized.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Jag kanske missförstår dig, men hur vill du backupa?

Jag antog att du vill backupa datorns innehåll samt lokala kontons onedrive innehåll till en extern USB disk. Med Duplicati är detta enkelt.

Jag tror mer att han vill åt 2-5st OneDrive-konton SOM backup. Med 365 Family får man 5 OneDrive-konton på 1TB vardera iirc.

Permalänk
Medlem

Det finns ju OneDrive-appar i Microsoft Store som man kan använda. Microsofts egna är gratis men det finns även köpappar.

Då kan man logga in på konto A flytta/ladda ner filer, logga ut och logga in på konto B och flytta/ladda ner filer. Fördel är att det går medans nackdelen är in-/utloggande mellan varje konto. Förr fanns ett program som heter Cloudberry Explorer som är som en vanlig filebrowser där man via en drop-down-meny bara valde vilket OneDrive-konto man ville se. Dom tog dock bort stödet för OneDrive för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag tror mer att han vill åt 2-5st OneDrive-konton SOM backup. Med 365 Family får man 5 OneDrive-konton på 1TB vardera iirc.

Ja precis

såg man fick 12 månader för 849 samt 3 xtra månader på köpet . så blir lite prisvärt så sätt ..