Tredje generationens Airpods byter form och högtalarelement

Permalänk
Melding Plague

Tredje generationens Airpods byter form och högtalarelement

De omåttligt populära trådlösa hörlurarna från Apple får en uppföljare, som ska leva sida vid sida med den billigare föregångaren och behåller samma namn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När får vi HomePod till Sverige då..?

Permalänk
Medlem

Hoppas dom nya har bättre ljud särskilt vad det gäller mikrofonen.
Det dåliga ljudet är enda anledningen att jag ratar airpods just nu.

Permalänk
Medlem

Gillar idén med trådlöst men tycker inte det fungerar i praktiken. Det är alltid något som strular för någon. Kabel är vad som gäller här ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Gillar idén med trådlöst men tycker inte det fungerar i praktiken. Det är alltid något som strular för någon. Kabel är vad som gäller här ett tag till.

Jag är nyfiken på vad det är du inte får att fungera. Jag själv har kört trådlöst i flera år och längtar inte tillbaka till bundet.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av leverbrock:

Jag är nyfiken på vad det är du inte får att fungera. Jag själv har kört trådlöst i flera år och längtar inte tillbaka till bundet.

Same trådlöst för daily driver och finlyssna äre Hifi lurar :)=

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tycker de kan släppa ny generation av Airpods PRO med, helst med funktionen att den som man pratar med i telefon inte hör hela världen

Permalänk
Medlem

Inget om man får möjlighet att byta batteriet när det börjar bli dåligt? Bara att kassera som tidigare generationer…….

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk

Har aldrig haft AirPods, men funderar på det, men frågan för mig är väl, kan man ha olika källor så man kan ha dom kopplade både till mobil och dator? Utan att måsta binda om dem varje gång man vill växla?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Inget om man får möjlighet att byta batteriet när det börjar bli dåligt? Bara att kassera som tidigare generationer…….

Jag har det problemet med Airpods Gen1 numera. Batteriet håller en 1-1h30 kanske vid musik och ca 30 minuter vid tal och det är nästan lika dyrt att skicka in dom för att byta batteri som det är att köpa helt nya gen2. Blir till att ta sig en ordentlig funderare inför köp av trådlösa in-ear lurar nästa gång då jag misstänker att det är väldigt få, om ens någon, som erbjuder batteri som du lätt kan byta själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stan Carley:

Hoppas dom nya har bättre ljud särskilt vad det gäller mikrofonen.
Det dåliga ljudet är enda anledningen att jag ratar airpods just nu.

Jasså? Jag använder mina dagligen (Pro) och det slår det mesta i ljudkvalité för sin ringa storlek. Jag gissar att de flesta tror att hörluren ska vara bättre än ljudkällan, vilket såklart är befängt.

Antar du ratar det mesta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pekkasteele:

Har aldrig haft AirPods, men funderar på det, men frågan för mig är väl, kan man ha olika källor så man kan ha dom kopplade både till mobil och dator? Utan att måsta binda om dem varje gång man vill växla?

Jag som kör en del Apple här hemma har inga problem. Öppnar jag mobilen och har luren i örat, kopplas mobilen. Öppnar jag datorn, samma sak där. Behöver bara ställa in hörlurarna på en enhet (Apple) så har alla dina enheter också det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Har aldrig haft AirPods, men funderar på det, men frågan för mig är väl, kan man ha olika källor så man kan ha dom kopplade både till mobil och dator? Utan att måsta binda om dem varje gång man vill växla?

Det fungerar helt smärtfritt mellan olika Apple-produkter åtminstone. Använder mina till iPhone, iPad och MacBook och den enheten jag för tillfället använder ansluter de automatiskt till när jag tar upp lurarna. Hade tidigare OnePlus buds och då var det lite struligare att byta mellan dåvarande OnePlus-telefon och MacBook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Gillar idén med trådlöst men tycker inte det fungerar i praktiken. Det är alltid något som strular för någon. Kabel är vad som gäller här ett tag till.

Testat airpods?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Har aldrig haft AirPods, men funderar på det, men frågan för mig är väl, kan man ha olika källor så man kan ha dom kopplade både till mobil och dator? Utan att måsta binda om dem varje gång man vill växla?

Så länge de tidigare parkopplats med en enhet så räcker det med att ansluta till hörlurarna från den enheten (så gör jag t.ex. på jobbdatorn som kör Ubuntu). Kör man med flera av Apples prylar så dyker de dock upp på alla enheter (sen ska de automatiskt växla beroende på vilken enhet du använder men det har jag aldrig fått att fungera bra).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Ska nog köpa dessa, väntat på "nästa airpods" generation ett tag nu.
Hade airpods pro men de funkar inte alls för mina öron, de satt löst o dant typ alltid, och ramlade ur vilken tip jag än hade.
Samt obekvämt som fasen.

Så jag har haft earpods trådade vilket sitter 100% perfekt, kan headbanga utan de rör sig.
Så hoppas dessa har bra passform

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Jasså? Jag använder mina dagligen (Pro) och det slår det mesta i ljudkvalité för sin ringa storlek. Jag gissar att de flesta tror att hörluren ska vara bättre än ljudkällan, vilket såklart är befängt.

Antar du ratar det mesta?

Vill man ha bra ljud så kör man Bowers & Wilkins p17. De har också bättre mic, det kan vara storm ute och den du pratar med i telefon hör bara dig. Det tråkiga med dom är att de är sämst med att software, tar du ut den ena från örat så kopplas allt bort från telefonen, ringer de så går reagerar de inte när man trycker på dem att svara, allt som har med software att göra suger de. Men ljudkvaliten för musik är på en helt annan nivå, helt galet bra ljud

Permalänk
Medlem

Övertyga mig att köpa Gen 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pokerproffset:

Vill man ha bra ljud så kör man Bowers & Wilkins p17. De har också bättre mic, det kan vara storm ute och den du pratar med i telefon hör bara dig. Det tråkiga med dom är att de är sämst med att software, tar du ut den ena från örat så kopplas allt bort från telefonen, ringer de så går reagerar de inte när man trycker på dem att svara, allt som har med software att göra suger de. Men ljudkvaliten för musik är på en helt annan nivå, helt galet bra ljud

Jag skulle skippat att använda telefonen som primär ljudkälla överhuvudtaget om du vill diskutera kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Testat airpods?

Många anställda har dem, ett lotteri från tillfälle till tillfälle. Tar även upp mycket blåst, är min uppfattning. Lika dåliga som alternativen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Vill man ha bra ljud så kör man Bowers & Wilkins p17. De har också bättre mic, det kan vara storm ute och den du pratar med i telefon hör bara dig. Det tråkiga med dom är att de är sämst med att software, tar du ut den ena från örat så kopplas allt bort från telefonen, ringer de så går reagerar de inte när man trycker på dem att svara, allt som har med software att göra suger de. Men ljudkvaliten för musik är på en helt annan nivå, helt galet bra ljud

Så dom är bra på allt utom allt som även de billigaste Andersson lurarna på NetOnNet klarar av?

Men dom är bäst på ljud så länge de funkar?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Många anställda har dem, ett lotteri från tillfälle till tillfälle. Tar även upp mycket blåst, är min uppfattning. Lika dåliga som alternativen.

Går inte att jämföra trådlöst tycker jag mellan Airpods och konkurrenterna. Allt fungerar sömnlöst. Ljudkvalité är en annan diskussion i sig men allt är relevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Så dom är bra på allt utom allt som även de billigaste Andersson lurarna på NetOnNet klarar av?

Men dom är bäst på ljud så länge de funkar?

Precis, vilket är så synd, Jag tar ofta med dem endast för att lyssna musik, men jag saknar airpods pro som jag tappade bort just pga hur smidiga de är när det ringer eller när man ville ha det tyst på flyget, på bowers and wilkins så kopplas den av från mobilen hela tiden så går inte använda brusreducering som man vill. Tveksamt om jag hade köpt dem ifall jag visste detta från början, Även med det grymma ljudkvaliten så är den andra delen minst lika viktig för mig. Väntar därför på Ny airpods pro med förhoppningsvis ljudkvalite som kommer lite närmre P17 och en mic som inte tar med allt ljud i samtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Går inte att jämföra trådlöst tycker jag mellan Airpods och konkurrenterna. Allt fungerar sömnlöst. Ljudkvalité är en annan diskussion i sig men allt är relevant.

Där får vi vara oense, helt enkelt. Ljudkvaliteten är det enda som riktigt räknas och kopplingar och sånt runtomkring förväntas bara fungera (vilket det också gör, förutom i bilarna av nån anledning men då kopplas samtalen ändå till bilen och kanske inte så relevant för trådlösa hörlurar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Hoppas dom nya har bättre ljud särskilt vad det gäller mikrofonen.
Det dåliga ljudet är enda anledningen att jag ratar airpods just nu.

Därför det är så fruktansvärt svårt att höra vad brorsan säger när man ringer honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Jasså? Jag använder mina dagligen (Pro) och det slår det mesta i ljudkvalité för sin ringa storlek. Jag gissar att de flesta tror att hörluren ska vara bättre än ljudkällan, vilket såklart är befängt.

Antar du ratar det mesta?

Tycker det är mikrofonen som är kass. M n det är ju inget man märker själv
Men på Teams-möten hör man direkt vem som sitter med AP. Får muta de personerna, så illa är det ibland.

Fixar de micen i den här nya versionen så är jag en given köpare!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av talonmas:

Tycker det är mikrofonen som är kass. M n det är ju inget man märker själv
Men på Teams-möten hör man direkt vem som sitter med AP. Får muta de personerna, så illa är det ibland.

Fixar de micen i den här nya versionen så är jag en given köpare!

Det där kändes ju aningen överdrivet? Du måste alltså tysta ner alla som har Airpods på grund av ljudkvalitén. Nja, då är jag mer övertygad om att du aldrig har använt ett par Airpods. Någonsin.

Permalänk
Medlem

Fattar inte designen på airpods, kan inte ens få in dem i öronen, de ramlar ut direkt när man stoppar in dem. Man får typ sitta still och vinkla huvudet på ett speciellt sätt om man skall använda dem.

Skrivet av MsSmith:

Gillar idén med trådlöst men tycker inte det fungerar i praktiken. Det är alltid något som strular för någon. Kabel är vad som gäller här ett tag till.

Närå, moderna trådlösa lurar fungerar utan problem. De parkopplas till din lur och ansluts automatiskt så fort de sats på. Man slipper dessutom problemet med att ena luren börjar glappa efter något år. Jag har haft mina sony i flera år utan problem.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Hoppas som övriga att de styrt upp mikrofonerna. Använder V2 idag och det är flera som klagar på att de plockar upp extremt mycket bakgrundsljud.

Sen tycker jag det är så sablans synd att de tar bort "tap"-funktionen för att byta låt. Personligen föredrar jag det verkligen framför "pinch". Varför kan de inte både ha "tap" och "pinch"? Tap för att byta låt, pinch för att höja/sänka volymen exempelvis. De som inte gillar tap kan bara inaktivera det i inställningarna.

Inte direkt dyrt med accelerometrar. 🙄

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag älskade passformen med original, sen kom in-ear och jag kände mig förpassad och passé. Fixar inte det alls då det är väldigt obekvämt. Nu frångår man det med dessa, alltså? Undrar hur snarlikt det blir original?