Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isnack:

Någon som har bra koll på denna modell?
Jag har inte högra krav på TV, men är den prisvärd?
Nedsatt till 6000 kr klubbpris än en gång.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/147397/tcl-65-ql...

+1 på denna fråga

Det är "lägre medelklass" enl. guiden. Problemet är att man kan hitta hela medelklassen för samma pris. Normalpris för denna ligger runt 11k. "Lägre överklass" har också varit under liknande prisspann, har sätt för runt 8000kr på diverse reor. Singles day är väl runt hörnet och black friday likaså

Men 6000kr är svårt att slå för en 65 tummare som ändå är en OK tv.

Någon mer kunnig kanske kan hoppa in och svara.

Söker själv efter en ny 65 tummare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Försökte registrera mig, men får bara "Hoppsan! Något gick fel. Försök gen senare."

Är de överbelastade kanske?

Det är dom säkert!

Såna här erbjudanden för enbart nya kunder provocerar mig så mycket! Skaffade HBO Nordic för några månader sen när jag såg att de skulle bli HBO Max framöver och hoppades på bättre kvalitet och utbud. Men dom har fortfarande bara HD-kvalitet på de flesta serier samt kör på 25p och dessutom så får man inget erbjudande om lägre månadspris heller. Sjukt provocerande! Nu måste man alltså säga upp sitt nuvarande abonnemang och registrera ett nytt konto med en ny e-post för att få ta del av kampanjen... Förstår inte hur dom kan vara så dumma!

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Försökte registrera mig, men får bara "Hoppsan! Något gick fel. Försök gen senare."

Är de överbelastade kanske?

Jag fick också felmeddelande (provade flera gånger), dock kommer jag inte ihåg vad det stod, bara att det även var en text i rött med ett långt felnummer. Växlade över till Chrome där jag inte har några extensions, inte blockerar reklam samt tillåter alla cookies, och då gick det utmärkt. Även länken i mailet jag fick om att bekräfta min e-postadress blev jag tvungen att öppna i Chrome. Efter det fungerade det däremot bra i min vanliga webbläsare.

Edit: Fixade lite otydligheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av morlin:

+1 på denna fråga

Det är "lägre medelklass" enl. guiden. Problemet är att man kan hitta hela medelklassen för samma pris. Normalpris för denna ligger runt 11k. "Lägre överklass" har också varit under liknande prisspann, har sätt för runt 8000kr på diverse reor. Singles day är väl runt hörnet och black friday likaså

Men 6000kr är svårt att slå för en 65 tummare som ändå är en OK tv.

Någon mer kunnig kanske kan hoppa in och svara.

Söker själv efter en ny 65 tummare

Har du lust att citera min kommentar om du skulle hitta något? Jag kan också tipsa om jag hittar något trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

När kommer Airpods Pro gen 2 då?

Ryktas om 2022. Mest troligt andra eller tredje kvartalet. Riktpris $249 från vad jag sett men kan också gå upp i pris beroende på funktioner.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Ryktas om 2022. Mest troligt andra eller tredje kvartalet. Riktpris $249 från vad jag sett men kan också gå upp i pris beroende på funktioner.

Tredje, fjärde kvartalet 2022?

Permalänk
Medlem

Fler som har problem med Amazon Prime?
30-dagars perioden har gått ut och min betalning för ett år har blivit refuserad. Vilket lett till att kontot är tillfälligt spärrat.
Enligt supporten ligger felet hos Amazon och deras system. Felsökning pågår men kan inte lämna någon tid för ETA.
Killen jag pratade med nämnde att han pratat med fyra personer idag och igår med exakt samma fel. Alla hade olika kort och banker, ev även olika länder.

Det betyder att man inte kan titta på Amazon Prime heller.
Detta har då åtminstone pågått i två dagar och ganska dåligt timat då det är exakt 30 dagar sedan vi fick Prime i Sverige.
Vilket innebär att det kan vara många fler än mig som råkat ut för samma sak när det nu går över till att man ska börja betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Fler som har problem med Amazon Prime?
30-dagars perioden har gått ut och min betalning för ett år har blivit refuserad. Vilket lett till att kontot är tillfälligt spärrat.
Enligt supporten ligger felet hos Amazon och deras system. Felsökning pågår men kan inte lämna någon tid för ETA.
Killen jag pratade med nämnde att han pratat med fyra personer idag och igår med exakt samma fel. Alla hade olika kort och banker, ev även olika länder.

Det betyder att man inte kan titta på Amazon Prime heller.
Detta har då åtminstone pågått i två dagar och ganska dåligt timat då det är exakt 30 dagar sedan vi fick Prime i Sverige.
Vilket innebär att det kan vara många fler än mig som råkat ut för samma sak när det nu går över till att man ska börja betala.

Hade även problem med att förnya det, fick ta det på "monthly invoice" som jag inte ens är säker på hur det dras från, men oavsett så funkade det då, pröva det kanske?

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Hade även problem med att förnya det, fick ta det på "monthly invoice" som jag inte ens är säker på hur det dras från, men oavsett så funkade det då, pröva det kanske?

Tack för tips, men vill ha det på årligt. Är ganska stor skillnad i kostnad.

Permalänk
Medlem

För alla som har problem med PRIME:

Detta är tydligen ett stort problem just nu och de är medvetna om det. Att ändra till månadsfaktura fungerade inte för mig.

Det som fungerade för mig var att jag bad dem radera primek ontot helt, så jag kunde skriva upp mig på prime på nytt, och då valde jag Årsbelopp så jag slipper detta framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

För alla som har problem med PRIME:

Detta är tydligen ett stort problem just nu och de är medvetna om det. Att ändra till månadsfaktura fungerade inte för mig.

Det som fungerade för mig var att jag bad dem radera primek ontot helt, så jag kunde skriva upp mig på prime på nytt, och då valde jag Årsbelopp så jag slipper detta framöver.

Försvinner inte inställningar för Prime viewing och de spel man har i Prime Gaming om man gör så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Försvinner inte inställningar för Prime viewing och de spel man har i Prime Gaming om man gör så?

använder inte detta, så har ingen aning. Men detta var det enda alternativet för mig eftersom de på kundtjänst talade om veckor hit och dit med återkoppling och inte ens då var det garanti på lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

https://store.playstation.com/en-se/product/IP9102-NPIA90011_...

PlayStation Now 50% off

325kr/år

Kategori: Övrigt
Prisjakt

Nån som vet hur det fungerar om man redan köpt 1års abonnemang som inte löpt ut ännu?

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Skrivet av DaNi8331:

Nån som vet hur det fungerar om man redan köpt 1års abonnemang som inte löpt ut ännu?

Brukar bara lägga sig ovan på det befintliga. Alltså lägger på ytterligare ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Nån som vet hur det fungerar om man redan köpt 1års abonnemang som inte löpt ut ännu?

Skrivet av alexander_e_b:

Brukar bara lägga sig ovan på det befintliga. Alltså lägger på ytterligare ett år.

Det står "Not available to existing subscribers.".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Fler som har problem med Amazon Prime?
30-dagars perioden har gått ut och min betalning för ett år har blivit refuserad. Vilket lett till att kontot är tillfälligt spärrat.
Enligt supporten ligger felet hos Amazon och deras system. Felsökning pågår men kan inte lämna någon tid för ETA.
Killen jag pratade med nämnde att han pratat med fyra personer idag och igår med exakt samma fel. Alla hade olika kort och banker, ev även olika länder.

Det betyder att man inte kan titta på Amazon Prime heller.
Detta har då åtminstone pågått i två dagar och ganska dåligt timat då det är exakt 30 dagar sedan vi fick Prime i Sverige.
Vilket innebär att det kan vara många fler än mig som råkat ut för samma sak när det nu går över till att man ska börja betala.

För er med Prime betalningfel finns det en tråd här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1628657-problem-med-pr...

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Ni som köpte från tele2 webbshop, tillbehör förr i tiden när de hade 30%, fick ni det ni beställde?

Permalänk
Skrivet av Cochran:

Det står "Not available to existing subscribers.".

Nä då är det ju det
I vanliga fall så bara läggs det på i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

https://store.playstation.com/en-se/product/IP9102-NPIA90011_...

PlayStation Now 50% off

325kr/år

Kategori: Övrigt
Prisjakt

Jag har ingen erfarenhet av Playstation Now. Är det något att ha? Min nioåriga son har ingen egen PC utan spelar en del på vår Playstation 4. Kan detta vara årets julklapp till honom?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ni som köpte från tele2 webbshop, tillbehör förr i tiden när de hade 30%, fick ni det ni beställde?

Ja, fick mina airtags men det tog några månader typ

Permalänk
Medlem

Superdeal med HBO Max, men va är det för skräp till app för Android TV? Undertexterna är ju nästan mitt i bilden, ALLDELES för högt upp. Var det så med Nordic också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Yoneto Smart Band M5 Activity Tracker
Kategori: Aktivitetsklocka
Länk:amazon.se
Pris:15 kr (troligtvis felaktigt prissatt)

Observera att ordern inte är FBA, alltså köpet hanteras inte på något sätt av Amazon.
Dessa beställningar blir ofta avbrutna och om de skickas är det inte helt ovanligt att man åker på tullkostnader som följd av att de skickas från länder utanför EU.
Det går dock få tillbaka tull/postavgifter från Amazon, då man alltid ska få varan för priset enligt specen på Amazons sida.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Observera att ordern inte är FBA, alltså köpet hanteras inte på något sätt av Amazon.
Dessa beställningar blir ofta avbrutna och om de skickas är det inte helt ovanligt att man åker på tullkostnader som följd av att de skickas från länder utanför EU.
Det går dock få tillbaka tull/postavgifter från Amazon, då man alltid ska få varan för priset enligt specen på Amazons sida.

Så egentligen så finns det inga risker att beställa detta alls?

Eftersom Amazon ändå i slutändan kommer att betala tillbaka en för adminavgift + tull?

Eller har jag förstått det fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Så egentligen så finns det inga risker att beställa detta alls?

Eftersom Amazon ändå i slutändan kommer att betala tillbaka en för adminavgift + tull?

Eller har jag förstått det fel?

Nej, du har förstått det rätt.
Skickas inte varan så får du pengarna tillbaka.

Råkar du ut för tull eller andra avgifter så kontaktar du Amazon, så hjälper dom dig att då den summan tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Så egentligen så finns det inga risker att beställa detta alls?

Eftersom Amazon ändå i slutändan kommer att betala tillbaka en för adminavgift + tull?

Eller har jag förstått det fel?

Nejdå, ingen större risk att bli av med pengar precis som Danieleet skriver.

Jag har dock provat att bestlla varor som denna tidigare, varor som är uppenbart felprisade som följd av felaktig valutakonvertering och inte är FBA. Jag tror att 1 eller 2 av ett antal beställningar kom fram till mig, resten blev avbrutna eller så ljög säljaren om att ha skickat den och gav ut ett falskt trackingnummer. Sedan fick man begära pengarna tillbaka via amazons kundtjänst. Som följd av detta besäller jag aldrig varor från Amazon som inte är FBA, inte värt strulet enl. mig.

Så, som sagt, ingen större finansiell risk, det var mer informaition så att folk inte ska behöva bli frustrerade i onödan.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dom är ju inte så billiga på den sidan, finns för under 2200 på flera ställen

Det där är med MagSafe-fodralet. Kostar 3k överallt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ni som köpte från tele2 webbshop, tillbehör förr i tiden när de hade 30%, fick ni det ni beställde?

Jajamensan!
Kom på 2 dagar - och billigt var det:

Dina beställda produkter:
Antal Artnr Beskrivning Pris
1 155265 SONY HEADPHONE WIRELESS NOICE CANCELLING WH-1000XM3B BLACK 2.190 kr
1 FRX Freight 10 kr

Rabatt: -660 kr
Varav moms: 440 kr
Pris inkl moms: 1.540 kr

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Det där är med MagSafe-fodralet. Kostar 3k överallt.

Okej, missade det! Då är ju det fodralet i princip gratis via tele2 just nu

Jag fattar dock inte varför ett fodral skulle vara värt så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Okej, missade det! Då är ju det fodralet i princip gratis via tele2 just nu

Jag fattar dock inte varför ett fodral skulle vara värt så mycket

Apple 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Okej, missade det! Då är ju det fodralet i princip gratis via tele2 just nu

Jag fattar dock inte varför ett fodral skulle vara värt så mycket

Ja det är ju helt sinnessjukt faktiskt. Vanliga modellen har redan etui som går att ladda trådlöst, den enda skillnaden är att det sitter en magnet i denna...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer