Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Shudnawz:

Jag hatar också bakhjulsdrivna bilar, överlag. De går inte att kontrollera om man är van vid framhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Om jag verkligen MÅSTE kan jag hanka mig genom ett race med en Mustang eller liknande, men jag kommer aldrig välja RWD över AWD.

Ingen kör ju RWD online, man hamnar ju i ett katastrofalt underläge, även om AWD kostar en del PI. Hellre lite tyngre bil med färre hästkrafter med fyrhjulsdrift än en bakhjulsdriven dito

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som fått TrackIR att fungera?
Har bara hunnit installera spelet och kört igenom introt, men såg att det fanns mouse-look i menyn så tänkte att det kanske går att få till headtracking på nå' vis?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Printscreen:

Ingen kör ju RWD online, man hamnar ju i ett katastrofalt underläge, även om AWD kostar en del PI. Hellre lite tyngre bil med färre hästkrafter med fyrhjulsdrift än en bakhjulsdriven dito

Well, det bryr jag mig inte om, kör inte online mer än jag absolut måste. Stängt av head-to-head och ger mig inte in i live-eventen som hetsas om i tid och otid. Kul att se andra spelare ibland, men jag interagerar nästan ingenting med dem.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Hoppas att fler vill ta sig an Rivals race framöver (Jag har rätt okej tider i alla klasser på "Bahía de plano circuit" för den som vill ha något att jaga), åtminstone jag tycker att det är väldigt kul att kunna köra mot andras spöken

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom tråden men är det bara jag som är SJUKT besviken på grafiken?
Värsta nedgradering i ett spel någonsin tror jag.

Permalänk
Viking
Skrivet av tjofritz:

Har inte läst igenom tråden men är det bara jag som är SJUKT besviken på grafiken?
Värsta nedgradering i ett spel någonsin tror jag.

Bara du.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Har inte läst igenom tråden men är det bara jag som är SJUKT besviken på grafiken?
Värsta nedgradering i ett spel någonsin tror jag.

Jag var inte heller så imponerande av den, nu det lilla som det lyckats vara igång innan det crashar....
Kommer nog be om att få tillbaka mina 100€, man kan ju inte äns felsöka i mer än 2h så kan man ju inte be om att få tillbaka pengarna :/

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Jag var inte heller så imponerande av den, nu det lilla som det lyckats vara igång innan det crashar....
Kommer nog be om att få tillbaka mina 100€, man kan ju inte äns felsöka i mer än 2h så kan man ju inte be om att få tillbaka pengarna :/

Vad är det för felmeddelande du får om du har såna problem med krascher? Du nämnde något tidigare om problem med ratt etc, hur fungerar det utan sådana tillbehör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Har inte läst igenom tråden men är det bara jag som är SJUKT besviken på grafiken?
Värsta nedgradering i ett spel någonsin tror jag.

Bara du. Håller inte alls med om att det är en nedgradering som du påstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Vad är det för felmeddelande du får om du har såna problem med krascher? Du nämnde något tidigare om problem med ratt etc, hur fungerar det utan sådana tillbehör?

Svårt å testa, samt helt ointressant att inte sitta i sim riggen å köra bilspel och testar jag mer går jag över 2h och kan inte begära mina pengar tillbaka.
Är ju ett känt fel från dom att spelar man med ratt(Fanatec + gäng till) hänger sig spelet så fort det kommer en filmsekvens, varit känt sen den 5e då man kunde börja köra.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Svårt å testa, samt helt ointressant att inte sitta i sim riggen å köra bilspel och testar jag mer går jag över 2h och kan inte begära mina pengar tillbaka.
Är ju ett känt fel från dom att spelar man med ratt(Fanatec + gäng till) hänger sig spelet så fort det kommer en filmsekvens, varit känt sen den 5e då man kunde börja köra.

Och du har följt de specifika instruktionerna gällande vad du har? Det har också nämligen varit allmänt känt att kringutrustning från Fanatec kräver handpåläggning för att fungera optimalt.

https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4409263...

Sen menade jag mer ut ett felsökningsperspektiv, om dina problem kan härledas till din kringutrustning, och det är verifierade och bekräftade problem, så kommer det ju lösas så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Har inte läst igenom tråden men är det bara jag som är SJUKT besviken på grafiken?
Värsta nedgradering i ett spel någonsin tror jag.

Nedgradering jämfört med vad? Det är de absolut snyggaste bilspelet som finns för tillfället tycker jag.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Har också bett om att gå med i klubben, meckzor heter jag på xboxen!

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Och du har följt de specifika instruktionerna gällande vad du har? Det har också nämligen varit allmänt känt att kringutrustning från Fanatec kräver handpåläggning för att fungera optimalt.

https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4409263...

Sen menade jag mer ut ett felsökningsperspektiv, om dina problem kan härledas till din kringutrustning, och det är verifierade och bekräftade problem, så kommer det ju lösas så småningom.

Funka optimalt? Nu pratar vi ju om äns att det ska inte crasha
Dom få minuterna jag är i spelet till första filmsekvensen kommer funkar ju allt kannon.
Och är ju ingen annan handpålägning än att ha den senaste drivisar å fw dom ber om.

https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4409616...

Första FH/Forza spel jag haft så vet ej hur bra track record dessa har å fixa buggar mm.
Så vill man chansa bort 1050kr på något som ”kanske” fixas?
Samt så stör jag mig på steam som inte kan låta en felsöka mera…då man strax är uppe i sina 2h…

Samt så stör jag mig enormt på att det inte går å välja vilken skärm spelet ska vara på, körs bara på ”main display”.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Spelet krashar för mig i introt, kommer in i sista bilen, Mercan, hinner köra allt mellan 20-40% sen så fryser spelet å sen bara skrivbordet. Kör INTE med ratt har bara mus, tangentbord, headset och min 360 handkontroll inkopplad. Min polare har samma problem vet dock att han kör med ratt.

Sen håller jag med grafiken är lite "meh" förväntade mig betydligt mer blev ett litet antiklimax, visst jag har inte varit in på petat på inställningarna utan kör bara ultra rakt av tycker det ska räcka.

Såg fram emot att spela då jag gillade FH4 trots att kartan var i det närmaste mikroskopiskt "stor". Turligt nog betalade jag bara 10:- så jag har väl kanske inte rätt att klaga eftersom jag kan spela FH4 igen eller MSF men ändå riktigt synd att spelet är trasigt vid release

Om någon vet en fix så skulle det uppskattas då kan jag ju installera och prova igen.

Tempsen ligger bra, graffekortet peakade på 66°, VRAM peakade på 6314 så finns ju drygt 1.5GB kvar. Vet som sagt inte vad som orsakade krashen. Kör i 1920x1080.

Glömde skriva vilken upplösning jag spelar i!!!
Visa signatur
Permalänk
Viking

Någon som vet när man låser upp clubs?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Nedgradering jämfört med vad? Det är de absolut snyggaste bilspelet som finns för tillfället tycker jag.

Ja vad brukar man jämföra med när man pratar om nedgradering?
Vad sägs om trailern?
https://www.youtube.com/watch?v=FYH9n37B7Yw
Kolla detaljrikedomen i vegetationen där. Miljöerna har inte ens en tiondel så många polygoner i det släppta spelet som i trailern.
Här är en screenshot jag tog med högsta inställningar i 1440p
bild
Detta är objektivt FULT och ser man inte skillnad på detta och trailern så har man skygglappar eller synproblem.

bildlänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Bara du. Håller inte alls med om att det är en nedgradering som du påstår.

Stanna upp i valfritt område ute i naturen i photomode, jämför med trailern.
Eller titta på bilden jag länkade till om du inte orkar göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Någon som vet när man låser upp clubs?

Efter att du fått ditt hus, eller ett race till efter det var det för mig.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Stanna upp i valfritt område ute i naturen i photomode, jämför med trailern.
Eller titta på bilden jag länkade till om du inte orkar göra det.

Istället för att jämföra med en trailer så har jag kört en hel del Horizon 4 fram till kvällen innan jag startade Horizon 5, och jag håller ändå inte med dig om en nedgradering. Om du menar en nedgradering sett till en trailer, ptja, jag vet inte, lägger ingen vikt på det ärligt talat

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Har inte läst igenom tråden men är det bara jag som är SJUKT besviken på grafiken?
Värsta nedgradering i ett spel någonsin tror jag.

Bara du.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Verkar vara en del som har problem på PC. På Xbox (Series X) går det som en dröm. Ursnyggt och snabbt, inga krascher eller mjukvarubuggar. De enda buggarna jag haft har mer med innehåll att göra, till exempel playlisten där det verkar saknas nån länk till t.ex arcade-uppdraget. Men liten skitsak, och löser sig säkert. Och så har det varit lite fram och tillbaka med servrarna, men det har börjat bli stabilare. Men FH4 kunde också vara lite svajigt ibland med servrarna så jag har inte förväntat mig att de ska vara perfekt, ändå rätt imponerande att det funkar alls med så många spelare och så många som hoppar in och ut hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Istället för att jämföra med en trailer så har jag kört en hel del Horizon 4 fram till kvällen innan jag startade Horizon 5, och jag håller ändå inte med dig om en nedgradering. Om du menar en nedgradering sett till en trailer, ptja, jag vet inte, lägger ingen vikt på det ärligt talat

Nedgradering handlar givetvis om vad som visats upp innan release. Om du vill jämföra med need for speed 2 eller något annat spel, ja heh, då talar vi tydligen inte samma språk.

Permalänk
Medlem

Spelet fungerar ingen höjdare på min PC. Det kraschar ofta helt random och direkt när jag kör i vattnet med Corvetten i introt så dyker det upp en ca 1cm pixlad kant på höger sida av skärmen. Kör i 3440x1440. Verkar vara flera som har samma problem och som kör i samma upplösning.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Nedgradering handlar givetvis om vad som visats upp innan release. Om du vill jämföra med need for speed 2 eller något annat spel, ja heh, då talar vi tydligen inte samma språk.

Fast att jämföra en trailer med det faktiska spelet så är allt en nedgradering. Trailer/Förhandsvisningar handlar ENBART om att visa upp och skapa en hype. Sen 4K mot 1440P är ändå ganska stor skillnad. Och kör du allt maxat? Max render res osv?

Finns antagligen massor med extra grejer som är en perfomance decrease påslagna för att göra trailern så "vacker" som möjligt men som ingen kör med för att man istället förlorar 50% fps typ Raytracing.

Så att det fatkiskt spelet är en nedgradering tycker jag absolut inte.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Ett par videos om PC-prestanda för de intresserade:

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Sådär då har man byggt en flotta för online. Från klass D till S2.
Volvo 242 bakhjulsdriven i B klass är spännande, underskattat monster trots den värdelösa accet på grus och vatten.

Redo att lira efter arbetstid idag ifall nån är på!

Har du/ni hunnit få igång något ikväll? Jag har problem att komma in online i Horizon Life, är det fler med samma problem? Funkat fint de senaste dagarna annars.

OBS spelar på Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Spelet krashar för mig i introt, kommer in i sista bilen, Mercan, hinner köra allt mellan 20-40% sen så fryser spelet å sen bara skrivbordet. Kör INTE med ratt har bara mus, tangentbord, headset och min 360 handkontroll inkopplad. Min polare har samma problem vet dock att han kör med ratt.

Sen håller jag med grafiken är lite "meh" förväntade mig betydligt mer blev ett litet antiklimax, visst jag har inte varit in på petat på inställningarna utan kör bara ultra rakt av tycker det ska räcka.

Såg fram emot att spela då jag gillade FH4 trots att kartan var i det närmaste mikroskopiskt "stor". Turligt nog betalade jag bara 10:- så jag har väl kanske inte rätt att klaga eftersom jag kan spela FH4 igen eller MSF men ändå riktigt synd att spelet är trasigt vid release

Om någon vet en fix så skulle det uppskattas då kan jag ju installera och prova igen.

Tempsen ligger bra, graffekortet peakade på 66°, VRAM peakade på 6314 så finns ju drygt 1.5GB kvar. Vet som sagt inte vad som orsakade krashen. Kör i 1920x1080.

Verkar som min polare löst det, kan vara samma problem för mig men jag har avinstallerat och kommer inte installera förrän problemet är åtgärdat.

Han kom in i spelet så fort han pausade AVAST....så spelet triggar antivirus program trevligt.

Nåja jag har hellre ett antivirus än spelar ett trasigt spel så hoppas det fixas innan mina 3 månader går ut....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Fast att jämföra en trailer med det faktiska spelet så är allt en nedgradering.

Stämmer inte alls

Skrivet av Gyhlen:

Sen 4K mot 1440P är ändå ganska stor skillnad. Och kör du allt maxat? Max render res osv?

Finns antagligen massor med extra grejer som är en perfomance decrease påslagna för att göra trailern så "vacker" som möjligt men som ingen kör med för att man istället förlorar 50% fps typ Raytracing.

Den geometriska detaljnivån tiodublas inte när du ökar upplösning, trodde du det? Det som stör här är den OERHÖRT stora diskrepansen i geometrisk detaljnivå i vad som lovats innan release och vad det blev i slutgiltig produkt. Att köra bil i cyberpunk 2077 eller farcry 6 är enormt mycket mer imponerande rent visuellt.

Skrivet av Gyhlen:

Så att det fatkiskt spelet är en nedgradering tycker jag absolut inte.

Detta är inget subjektivt, det går att mäta direkt.

Permalänk
Viking

Har ansökt om att gå med i klubben nu. Heter samma som här.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz