PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

kan ni snälla sluta prata om när ni får och inte får era ps5:or, det finns andra trådar för sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

kan ni snälla sluta prata om när ni får och inte får era ps5:or, det finns andra trådar för sånt.

Fast detta är ju tråden för ordrar och orderstatus? Det finns en annan dedikerad tråd för när PS5 finns i lager där man inte får skriva förutsatt att man inte länkar till en sida där det går att köpa på här och nu.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1637226-playstation-5-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Fast detta är ju tråden för ordrar och orderstatus? Det finns en annan dedikerad tråd för när PS5 finns i lager där man inte får skriva förutsatt att man inte länkar till en sida där det går att köpa på här och nu.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1637226-playstation-5-...

Visst du har rätt, menade mer att det är lite väll mycket updateringar om just orderstatus, där det är i grund och botten samma information, men jag var inte alls tydlig på det, sorry.

Permalänk
Medlem

Fick bli ett ps5 hos halebop, känner att jag gjorde till visso ett bra val ändå, valde 500mbit för 299kr och byter bort Telenor med 250mbit för 249 i månaden.
Satt nästa vecka kommer ps5an

Permalänk

Varning för Mobileshop.se

Jag beställde PS5 hos mobileshop.se
Då jag beställde fanns det mest positiva omdömen på Prisjakt men nu insåg jag att omdömena var fejk. Paket inkom igår kväll med samma beställningsnummer men det var ett svart kuvert med rabattkupong, ingen PS5. På CDON står det att produkten är levererad. Verkar vara många som drabbades av detta. Så beställ inte något från den sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jirkagold:

Jag beställde PS5 hos mobileshop.se
Då jag beställde fanns det mest positiva omdömen på Prisjakt men nu insåg jag att omdömena var fejk. Paket inkom igår kväll med samma beställningsnummer men det var ett svart kuvert med rabattkupong, ingen PS5. På CDON står det att produkten är levererad. Verkar vara många som drabbades av detta. Så beställ inte något från den sidan.

Gör en polisanmälan, så du har det som underlag sedan när du skall bestrida fakturan hos klarna. Men viktigt att du bestrider fakturan redan nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jirkagold:

Jag beställde PS5 hos mobileshop.se
Då jag beställde fanns det mest positiva omdömen på Prisjakt men nu insåg jag att omdömena var fejk. Paket inkom igår kväll med samma beställningsnummer men det var ett svart kuvert med rabattkupong, ingen PS5. På CDON står det att produkten är levererad. Verkar vara många som drabbades av detta. Så beställ inte något från den sidan.

Jag beställde i våras en elsparkcykel från Mobileshop.se, Xiaomi 1S, och den kom faktiskt fram utan några större problem. Det tog några dagar extra än de först sa, men den kom fram och funkade fint.

OBS!!! EDIT:

Jag måste rätta mig själv, hade helt fel butik i åtanke. Jag köpte min elsparkcykel från Mobilshoppen.se och inte Mobileshop.se, båda har en egen hemsida och säljer via CDON. Jag trodde det var mobileshop .se och ville ge er som köpt en PS5 via dem hopp om att de är reko. Men då det inte var från den butiken, kan jag ej yttra mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SittingDuck99:

Jag beställde i våras en elsparkcykel från Mobileshop.se, Xiaomi 1S, och den kom faktiskt fram utan några större problem. Det tog några dagar extra än de först sa, men den kom fram och funkade fint.

Tjena. Nyreggad och första inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Tjena. Nyreggad och första inlägg

Yes, för att kunna svara på personens inlägg. Ville bara påpeka att jag har haft med dem att göra, och att det gick ganska bra.

Tror du någon från den sidan skulle ta sig tiden att öppna ett konto och svara här? Gimme a break.

Önskar att jag kan lägga upp en bild med min konversation med dem då när sparkcykeln blev försenad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jag beställde i våras en elsparkcykel från Mobileshop.se, Xiaomi 1S, och den kom faktiskt fram utan några större problem. Det tog några dagar extra än de först sa, men den kom fram och funkade fint.

Jag måste rätta mig själv, hade helt fel butik i åtanke. Jag köpte min elsparkcykel från Mobilshoppen.se och inte Mobileshop.se, båda har en egen hemsida och säljer via CDON. Jag trodde det var mobileshop .se och ville ge er som köpt en PS5 via dem hopp om att de är reko. Men då det inte var från den butiken, kan jag ej yttra mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jag måste rätta mig själv, hade helt fel butik i åtanke. Jag köpte min elsparkcykel från Mobilshoppen.se och inte Mobileshop.se, båda har en egen hemsida och säljer via CDON. Jag trodde det var mobileshop .se och ville ge er som köpt en PS5 via dem hopp om att de är reko. Men då det inte var från den butiken, kan jag ej yttra mig.

Då föreslår jag att du går in i ditt tidigare inlägg och korrigerar ditt uttalande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av SittingDuck99:

Yes, för att kunna svara på personens inlägg. Ville bara påpeka att jag har haft med dem att göra, och att det gick ganska bra.

Tror du någon från den sidan skulle ta sig tiden att öppna ett konto och svara här? Gimme a break.

Önskar att jag kan lägga upp en bild med min konversation med dem då när sparkcykeln blev försenad.

Jag kollade på omdömen på Prisjakt. Det bara stormar in omdömen med samma upplevelse som jag beskrivit. Det regnar in polisanmälan på dem. Ingen verifierad köpare som faktiskt fått en PS5 från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jirkagold:

Jag kollade på omdömen på Prisjakt. Det bara stormar in omdömen med samma upplevelse som jag beskrivit. Det regnar in polisanmälan på dem. Ingen verifierad köpare som faktiskt fått en PS5 från dem.

Hade helt fel butik i åtanke, sorry about that! Jag hade tydligen handlat från mobilshoppen.se , så kan ej säga ifall mobileshop.se är en seriös aktör eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Då föreslår jag att du går in i ditt tidigare inlägg och korrigerar ditt uttalande.

Fixat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anteskm:

Fick bli ett ps5 hos halebop, känner att jag gjorde till visso ett bra val ändå, valde 500mbit för 299kr och byter bort Telenor med 250mbit för 249 i månaden.
Satt nästa vecka kommer ps5an

hur fick du 500/500 för 299?

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

hur fick du 500/500 för 299?

Gissar på att det är studentpris. Telenors 500 kostar 499kr/mån standardpris och 249kr/mån för studenter. Så möjligtvis att Halebop har något liknande för studenter eller så.

Permalänk
Medlem

Det är så att kostnaden för bredbandet kan då variera beroende på vilket stadsnät som du tillhör, därav så skiljer kostnaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anteskm:

Det är så att kostnaden för bredbandet kan då variera beroende på vilket stadsnät som du tillhör, därav så skiljer kostnaden

Det varierar inte så mycket för ett 500 mbit/s så det kostar i ett stadsnät 500kr och i ett annat 200-300kr. Standardpriserna för den hastigheten ligger på runt 500kr/mån hos de flesta leverantörerna, plus-minus 50kr typ, jag har Telenor hemma. Jag har haft studentpris med så då låg priset på 249kr/mån och nu 499kr/mån. Du lär ha fått något erbjudande, gå in på Halebops sida och se att det står FRÅN 495kr/mån för 500 mbit/s.

https://www.halebop.se/bredband

Du har någon specialdeal isf på din adress om du får 500 mbit/s för 299kr via Halebop. Vissa fastigheter kan ha sådana faktiskt. Men skulle jag vilja beställa nu så verkar det som att jag behöver punga ut minst 495kr/mån för den hastigheten.

Permalänk
Medlem

jag hoppade faktiskt på Halebop, fick riktigt ba pris på 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Det varierar inte så mycket för ett 500 mbit/s så det kostar i ett stadsnät 500kr och i ett annat 200-300kr. Standardpriserna för den hastigheten ligger på runt 500kr/mån hos de flesta leverantörerna, plus-minus 50kr typ, jag har Telenor hemma. Jag har haft studentpris med så då låg priset på 249kr/mån och nu 499kr/mån. Du lär ha fått något erbjudande, gå in på Halebops sida och se att det står FRÅN 495kr/mån för 500 mbit/s.

https://www.halebop.se/bredband

Du har någon specialdeal isf på din adress om du får 500 mbit/s för 299kr via Halebop. Vissa fastigheter kan ha sådana faktiskt. Men skulle jag vilja beställa nu så verkar det som att jag behöver punga ut minst 495kr/mån för den hastigheten.

Nix det handlar om vilket stadsnät du till hör, jag bokade 500mbit för 299kr hos halebop, nästa vecka kommer ps5an och idag betalar jag 249 för 250 hos Telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anteskm:

Nix det handlar om vilket stadsnät du till hör, jag bokade 500mbit för 299kr hos halebop, nästa vecka kommer ps5an och idag betalar jag 249 för 250 hos Telenor.

Grymt pris! Då var det faktiskt en bra deal och du kan köpa en PS5. Tråkigt att jag ej kan få det priset på min adress.

Är det ServaNet du har som stadsnät?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Grymt pris! Då var det faktiskt en bra deal och du kan köpa en PS5. Tråkigt att jag ej kan få det priset på min adress.

Är det ServaNet du har som stadsnät?

Kan ni inte fortsätta Halebops fiber pratet elsewhere?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Kan ni inte fortsätta Halebops fiber pratet elsewhere?

Absolut! Glömde att tråden har ett ämne.

Permalänk
Medlem

Klev in på MM Svall nu och förboka ett. Dom sa att dom inte fick garantera leverans innan jul men flödet in var ganska bra så dom trodde de inte skulle vara nån fara.
1000 pix tog dom i förbokningspeng vilket kan tyckas rimligt 😊

Permalänk

Vet någon om man kan boka i butik hos mediamarkt Borås

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manudimi00:

Vet någon om man kan boka i butik hos mediamarkt Borås

Jag vart där i helgen för tv köp, men de hade framme en skylt om att boka PS5, så skulle tippa på att det går. Antar det gäller alla butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manudimi00:

Vet någon om man kan boka i butik hos mediamarkt Borås

Ja. Dock förskottsbetalning på hela beloppet.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av LinusG99:

Samma här, beställde då också.

Hahah antar att du är ironisk (eller?). För mig skulle det ta 5-8 dar enligt netonnet, eller har du fått andra uppgifter?

Postnord lyckades (mot alla odds) leverera en ps5 till mig idag

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Permalänk

Tack i alla fall. Det var en riktig pulshöjare!