Permalänk
Medlem

Jag skaffar ps5 mest för last of us, ghost of tsushima. Sen blir det säkert andra spel också.

Skrivet av axcent:

Kanske inte riktigt rätt tråd men har precis fått PS5, vilka spel rekommenderar ni att man ska köpa? Tidigare har jag spelat en del Battlefield, NHL, äventyrsspel, Red Dead Redemption osv.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Konsolgrävare

Uncharted: Legacy of Thieves Collection – Details on the remastered bundle

Release: 28 Januari

Graphics

  • Fidelity Mode – For those of you who have a 4K display and want super sharp resolution above all else to enjoy the stunning environments and details the Uncharted series is known for, select Fidelity Mode and play in native 4K resolution with a 30fps target framerate.

  • Performance Mode – We carried over the high framerate PS4 patch with Performance Mode, which targets a 60fps frame rate.

  • Performance+ Mode – If you’re all about the smoothest gameplay possible and don’t mind a resolution drop, try out our first ever Performance+ Mode which targets 120fps at a 1080p resolution.

Features

  • Load time is near instant

  • Spatial 3D Audio

  • Haptic feedback and adaptive triggers support

Pricing and Upgrades

  • The Uncharted: Legacy of Thieves Collection 529kr

  • Uncharted 4: A Thief’s End, Uncharted: The Lost Legacy, or Uncharted 4: A Thief’s End & Uncharted: The Lost Legacy Digital Bundle have the option to pay €10 to upgrade to Uncharted: Legacy of Thieves Digital Version

https://blog.playstation.com/2021/12/07/uncharted-legacy-of-t...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Release: 28 Januari

Graphics

  • Fidelity Mode – For those of you who have a 4K display and want super sharp resolution above all else to enjoy the stunning environments and details the Uncharted series is known for, select Fidelity Mode and play in native 4K resolution with a 30fps target framerate.

  • Performance Mode – We carried over the high framerate PS4 patch with Performance Mode, which targets a 60fps frame rate.

  • Performance+ Mode – If you’re all about the smoothest gameplay possible and don’t mind a resolution drop, try out our first ever Performance+ Mode which targets 120fps at a 1080p resolution.

Features

  • Load time is near instant

  • Spatial 3D Audio

  • Haptic feedback and adaptive triggers support

https://www.youtube.com/watch?v=QyJ7sRru7LM

Men vad ska man med det här till när dom gamla spelen redan körs i 60fps? Riktigt bra att dom lägger till ett 120fps-läge förstås, men det borde höra till självklarheten när det är två rätt gamla spel som släpps på nytt egentligen utan anledning.

En patch hade fixat det här, men då hade dom ju inte tjänat pengar.

Edit: Spelen var 30fps från början, se svaret nedanför.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Konsolgrävare

PlayStation Plus members who claimed Uncharted 4: A Thief’s End via their PlayStation Plus subscription are not eligible for the $10/€10 digital PS5 upgrade.

Ännu en gång man inte kan betala för att uppdatera en PS Plus titel till PS5 Versionen :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

PlayStation Plus members who claimed Uncharted 4: A Thief’s End via their PlayStation Plus subscription are not eligible for the $10/€10 digital PS5 upgrade.

Ännu en gång man inte kan betala för att uppdatera en PS Plus titel till PS5 Versionen :/

Ja, Microsoft sitter med sitt Smart Delivery och skrattar åt Sony.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av nu1mlock:

Men vad ska man med det här till när dom gamla spelen redan körs i 60fps? Riktigt bra att dom lägger till ett 120fps-läge förstås, men det borde höra till självklarheten när det är två rätt gamla spel som släpps på nytt egentligen utan anledning.

En patch hade fixat det här, men då hade dom ju inte tjänat pengar.

Är Sony som skriver lite dåligt där, grundspelen var 30fps på ps4an och MP läget var i 60FPS.

Så med denna nya version så får båda grundspelen 60 FPS i SP läget

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Release: 28 Januari

Graphics

  • Fidelity Mode – For those of you who have a 4K display and want super sharp resolution above all else to enjoy the stunning environments and details the Uncharted series is known for, select Fidelity Mode and play in native 4K resolution with a 30fps target framerate.

  • Performance Mode – We carried over the high framerate PS4 patch with Performance Mode, which targets a 60fps frame rate.

  • Performance+ Mode – If you’re all about the smoothest gameplay possible and don’t mind a resolution drop, try out our first ever Performance+ Mode which targets 120fps at a 1080p resolution.

Features

  • Load time is near instant

  • Spatial 3D Audio

  • Haptic feedback and adaptive triggers support

Pricing and Upgrades

  • The Uncharted: Legacy of Thieves Collection 529kr

  • Uncharted 4: A Thief’s End, Uncharted: The Lost Legacy, or Uncharted 4: A Thief’s End & Uncharted: The Lost Legacy Digital Bundle have the option to pay €10 to upgrade to Uncharted: Legacy of Thieves Digital Version

https://www.youtube.com/watch?v=QyJ7sRru7LM

https://blog.playstation.com/2021/12/07/uncharted-legacy-of-t...

Det är alltså billigare att KÖPA ett av spelen fysiskt och sedan uppgradera än att köpa paketet för 529 kr...
Fattar inte hur dem har räknat här.

Uncharted 4 kostar 199 kr + 10€ blir väl typ 300 kr?

https://www.webhallen.com/se/product/170497-Uncharted-4-A-Thi...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av padinni:

Det är alltså billigare att KÖPA ett av spelen fysiskt och sedan uppgradera än att köpa paketet för 529 kr...
Fattar inte hur dem har räknat här.

Uncharted 4 kostar 199 kr + 10€ blir väl typ 300 kr?

https://www.webhallen.com/se/product/170497-Uncharted-4-A-Thi...

Yep, köp 4an eller Lost Legacy så billigt som möjligt och sen uppgradera för att få båda PS5 spelen!

Får se dock om det är en typo eller ej. Kanske blir 10€ per spel eller något.

129kr just nu:

https://www.proshop.se/Spel/Uncharted-4-A-Thiefs-End-Playstat...

Har legat som lägst på 99kr

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Yep, köp 4an eller Lost Legacy så billigt som möjligt och sen uppgradera för att få båda PS5 spelen!

Får se dock om det är en typo eller ej. Kanske blir 10€ per spel eller något.

129kr just nu:

https://www.proshop.se/Spel/Uncharted-4-A-Thiefs-End-Playstat...

Har legat som lägst på 99kr

https://live.staticflickr.com/65535/51728813547_009dd31431_h.jpg

Köpte Uncharted 4 Special Edition på MediaMarkt 8 september 2019 för 49 kr

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3301362

Kommer väl till användning nu, ca 150 spänn blir det för hela paketet isådanfall

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Entash:

Köpte Uncharted 4 Special Edition på MediaMarkt 8 september 2019 för 49 kr

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3301362

Kommer väl till användning nu, ca 150 spänn blir det för hela paketet isådanfall

haha galet värt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

haha galet värt!

Ja, det känns som en överraskande generös uppgradering för priset. Känns oväntat från just Sony som trissat upp spel priser till typ 799 spänn på nya releases.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Lost Legacy när det var på rea på Ps Store för 80kr (100kr men 20% rabatt med getgifted), så jag kan tänka mig att betala 80kr till för att få båda remasters.

Vet dock inte om det är värt det, jag har pinat mig igenom ettan och tvåan (remasters) men jag fastnar aldrig. Tror nästan jag skippar det faktiskt, men vi får se.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag köpte Lost Legacy när det var på rea på Ps Store för 80kr (100kr men 20% rabatt med getgifted), så jag kan tänka mig att betala 80kr till för att få båda remasters.

Vet dock inte om det är värt det, jag har pinat mig igenom ettan och tvåan (remasters) men jag fastnar aldrig. Tror nästan jag skippar det faktiskt, men vi får se.

Håller med om ettan, tror inte den har åldrats väl alls gameplay mässigt. Tvåan har jag kört en del och det är okej, men åldrat det med. Fyran har jag kommit en bit i och de steppade upp rejält med grafiken och gameplayet. Men 30 fps blev för långsamt efter att ha spelet spider-man. Så för mig blir det solklart köp. Men man kan ju vänta och se, tror inte uppgraderingen försvinner. Ska bli kul att testa 120 fps läget, sjukt att man från PS4 till PS5 gått från 30 fps 1080p till 120 fps 1080p 4x mer fps i samma upplösning.. (Får se om den når upp till den höga fpsen med)

Permalänk

Gjorde en ett halvhjärtat försök att försöka få en PS5 Scuf men blev lite sen och sidan hade kraschat redan och sen glömde jag bort det och kön för att ens komma in va på över 1 timme. Har nog gått 1,5 timme nu och estimated är 15 min lite upp o ner.. Nån som fick tag på en?

Sen är jag grymt besviken att du inte kan köpa en kontroll med allt i ett liknande MS Elite 2 kontroll. Ge 240 dollar och inte ens få hairtriggers är ju galet kasst. Eller ge 260 dollar för hairtriggers men tappa alla Dualsensegrejer. Får se när och om jag kommer in. Lär va slut ändå. Isf inväntar jag reviews..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

PlayStation Plus 12 månader kostar 310 kr på PS Store idag, fram till den 19e
https://store.playstation.com/sv-se/product/IP9102-NPIA90006_...

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4tten:

PlayStation Plus 12 månader kostar 310 kr på PS Store idag, fram till den 19e
https://store.playstation.com/sv-se/product/IP9102-NPIA90006_...

Bara för nya prenumeranter.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Gjorde en ett halvhjärtat försök att försöka få en PS5 Scuf men blev lite sen och sidan hade kraschat redan och sen glömde jag bort det och kön för att ens komma in va på över 1 timme. Har nog gått 1,5 timme nu och estimated är 15 min lite upp o ner.. Nån som fick tag på en?

Sen är jag grymt besviken att du inte kan köpa en kontroll med allt i ett liknande MS Elite 2 kontroll. Ge 240 dollar och inte ens få hairtriggers är ju galet kasst. Eller ge 260 dollar för hairtriggers men tappa alla Dualsensegrejer. Får se när och om jag kommer in. Lär va slut ändå. Isf inväntar jag reviews..

Jag glömde bort det och det blev ingen CD. Håller med om att det är stört dyrt och jag litar inte på Scuf. Men jag vill verkligen ha paddles.

Snälla Sony, bara gör en. Gärna utan kvalitetsproblemen Elite 2 har.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Bara för nya prenumeranter.

Jag kan inte se att det står något sådant villkor, men om jag loggar in står det ”ägs” istället för ”lägg i kundvagnen”. Kanske man kan höra med supporten om man får köpa ändå?

Edit: infon om detta fanns här https://www.playstation.com/sv-se/legal/plus1250dece/

Kriteriet är alltså att man inte får abonnera för tillfället, dvs har man abonnerat förut bör det gå.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Det är alltså billigare att KÖPA ett av spelen fysiskt och sedan uppgradera än att köpa paketet för 529 kr...
Fattar inte hur dem har räknat här.

Uncharted 4 kostar 199 kr + 10€ blir väl typ 300 kr?

https://www.webhallen.com/se/product/170497-Uncharted-4-A-Thi...

Finns risk att originalet kommer försvinna från PSN innan det släpps om det erbjuds en billigare uppgradering för existerande ägare. Det gjorde de med GoT tidigare.

Så man bör nog passa på och skaffa sig en fysisk kopia om man inte redan köpt Uncharted 4 och vill ha det för 10€.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av xealo:

Finns risk att originalet kommer försvinna från PSN innan det släpps om det erbjuds en billigare uppgradering för existerande ägare. Det gjorde de med GoT tidigare.

Det har dom redan gjort för båda spelen.

Finns så många anledningar till att i långa loppet är mer värt att skaffa ett Playstation med skivspelare, detta är en av dom.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har ni testat Matrix Unreal5 demot?
Jäkligt coolt...

Permalänk
Medlem

https://www.instagram.com/p/CXS4AYSICoV/

"Största leveransen någonsin (av Playstation 5 Standard) är på väg till vårt lager! Följ oss på Instagram för mer information. Psst... information kommer på måndag". Skriver Elgiganten Gaming på sin officiella Instagram-kanal (länkad här ovan)! Så vill du ha en innan året är slut är detta nog din största chans!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

Har ni testat Matrix Unreal5 demot?
Jäkligt coolt...

Helt galen grafik!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat Matrix lite på båda plattformarna så flyter PS5an faktiskt på bättre.
PS5an laggar mest vid fysiksimuleringen typ masskrock av bilar medan Xboxen verkar lagga lite överlag.
Vore intressant om DF kunde göra en jämförelse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Efter att ha testat Matrix lite på båda plattformarna så flyter PS5an faktiskt på bättre.
PS5an laggar mest vid fysiksimuleringen typ masskrock av bilar medan Xboxen verkar lagga lite överlag.
Vore intressant om DF kunde göra en jämförelse...

Lär garanterat komma en djupdykning från DF precis när som helst. Exakt sådant här dom älskar ju

Permalänk
Medlem

Testade precis Matrix demot. Jösses asså. Första riktiga next gen imo. Galet snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Testade precis Matrix demot. Jösses asså. Första riktiga next gen imo. Galet snyggt.

Finns det i store?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Finns det i store?

Yes och helt gratis!

Permalänk
Medlem

Det finns lite roliga eastereggs... hittade innergården från fightscenen i filmen. Man måste flyga dit.