Quiz: Gissa spelmusiken – Kazoo Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vem vet! Kanske finner du svaret i artikeln?

Jag är bara väldigt dålig på att få det sådär snajsigt formaterat som typ alla andra får när de klistrar in sitt resultat, så det var ingen fråga

Det närmaste jag kommer är att jag gjort en remake på Dr. Neo Cortex i NES-tappning som råkat bli hyffsat poppis för att jag tydligen är den enda som orkat göra en "proper" version utan fuskprogram, men Kazoo är det inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul quiz!

Permalänk
Medlem

1 jag inte visste (Shovel Knight) och 1 som var slarv.

Permalänk
Medlem

Vilken hjälte! Inspiration! Köpte en kazoo för några veckor sedan, mest för att retas med min sambo men den visade sig vara ganska rolig att leka med.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

6/10 utan att spela en enda låt

Permalänk
Permalänk
Medlem

7/10.. fick rätt på alla spel jag hade spelat innan :/.. hade inte lirat elderscrolls, shovel knight eller castlevania

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Lätt, ett felklick också. Men ärligt talat var alternativen lite för lätta!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Nära skjuter ingen hare..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Kunde väl bara de äldre spelen och långt ifrån alla...

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Helt ok

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Woho! Not lost on Kazoo!

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

9/10 Är väl lire retro/nitendo nörd

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att Link har skaffat sig nya vanor! Jag har inte hunnit lyssna på testet än, men är det måhända raeggie-inspirerade tolkningar?

Permalänk

Roligt quiz

Roligt quiz!

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Och då gissade jag eller körde uteslutningsmetoden på nästan allt haha

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Helt OK. Vissa man inte har spelat..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha denna var kul 🤩

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Detta var kul, kände igen de flesta direkt

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Pugilisten:

Vilken hjälte! Inspiration! Köpte en kazoo för några veckor sedan, mest för att retas med min sambo men den visade sig vara ganska rolig att leka med.

Kan i ett svagt ögonblick ha råkat beställa en uppsättning riktigt fina varianter till kontoret.

Permalänk
Medlem

Easy peasy

Permalänk

Yeeaaah

Permalänk
Medlem

Jag behövde inte ens lyssna på låten för att veta vilket som var rätt svar på Duck Tales frågan. För ikonisk låt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

Jag är bara väldigt dålig på att få det sådär snajsigt formaterat som typ alla andra får när de klistrar in sitt resultat, så det var ingen fråga

Det är bara att trycka på dela-knappen under resultatet så får du det formaterat till ett foruminlägg (typ som [quote] här ovanför), och kan skriva ytterligare text.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det är bara att trycka på dela-knappen under resultatet så får du det formaterat till ett foruminlägg (typ som [quote] här ovanför), och kan skriva ytterligare text.

Mind = blown! Tack

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

9/10 hel nöjd!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

FAN 9/10, Final Fantasy-skiten svara jag fel på.

Som outbildad audiophile så var denna quiz dock nästan för lätt. Hade röta på Shovel Knight då jag kan knappt fattar skillnaden mellan Shovel & Hollow Knight.

Monkey Island hade jag också röta men den bara "lät" som typisk musik för det spelet.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |