Permalänk
Medlem

att svara i tfn

Hej, jag har en Samsung A10 och gillar inte att jag måste svara med att dra mitt finger över skärmen då det fungerar så dåligt. Var till återförsäljaren å klagade å han sa att jag inte var den fösta kund å klaga å så tog han av nyfikenhet reda på att jag kunde växla till att svara med högtalarknappen istället och vi gjorde så och var noga med att inte fylla i att jag skulle kunna stänga samtalet med avstängningsknappen som också var ett alternativ (vilket är ett korkat sådant). Glad trodde jag att mitt problem var löst tills jag upptäckte att just den funktionen "funkade" förutan att jag hade kryssat i för den slags funktion. Jag rejektade alltså alla samtal där jag oavsiktligt råkade komma åt huvudströmbrytaren innan volymknappen

Måste jag köpa en ny telefon för å slippa ha denna enerverande svarsfunktion? Vilken isf och relativt billig.....

Permalänk
Medlem

Skulle det kanske fungera att trycka på skärmen istället för att dra? Eller är det hårdvaruknapp du vill ha?

Permalänk
Rekordmedlem

Talstyrning, headset ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Skulle det kanske fungera att trycka på skärmen istället för att dra? Eller är det hårdvaruknapp du vill ha?

Det var ju det jag försökte med i början å utan att kunna svara förrän nån annan användare av Samsung visade att jag var tvungen å dra fingret över både svara å stäng-av-knappen i nämnd ordning för å kunna svara å det funkar å inte bara enligt mig pissdåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Talstyrning, headset ?

Inget alternativ då jag vill vara observant till 100 när jag cyklar på stan. Vad dumt det där med avstängning på strömbrytaren

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nobbens:

Inget alternativ då jag vill vara observant till 100 när jag cyklar på stan. Vad dumt det där med avstängning på strömbrytaren

Prata i telefon i trafiken utan headset är väl allt annat än vettigt, jag tycker inte du bör svara alls.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Inget alternativ då jag vill vara observant till 100 när jag cyklar på stan. Vad dumt det där med avstängning på strömbrytaren

Det går inte riktigt ihop Headset är ju ditt bästa alternativ om du nu ska cykla samtidigt som du pratar i telefon..

Tyvärr verkar "swipe"-funktionen vara standard på både Android och iOS idag.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Du svarar med headsetets knapp.. telefonen i fickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Prata i telefon i trafiken utan headset är väl allt annat än vettigt, jag tycker inte du bör svara alls.

Gissar att personen stannar och svarar.

Angående man svarar, beror väl på vilken tele-app man använder, du måste inte använda Samsungs egna, det finns även program som Tasker mm som kan dirigera om mycket funktioner.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ferrat:

Gissar att personen stannar och svarar.

Angående man svarar, beror väl på vilken tele-app man använder, du måste inte använda Samsungs egna, det finns även program som Tasker mm som kan dirigera om mycket funktioner.

Jag får de här valen om jag kollar

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Det var ju det jag försökte med i början å utan att kunna svara förrän nån annan användare av Samsung visade att jag var tvungen å dra fingret över både svara å stäng-av-knappen i nämnd ordning för å kunna svara å det funkar å inte bara enligt mig pissdåligt

Finns andra "Telefon"-appar, som "tar över" när du ringer och tar emot samtal. Borde finnas med enkel "tryck för att svara" istället för att dra tänker jag.

Permalänk
Samsung Sverige

Intressant att sättet man svarar på ställer till det såpass.

Jag har inget att tillföra när det kommer till alternativ till att svara, det har redan tagits upp i tråden. Men jag kan däremot säga att jag återkopplar med dethär in till oss på Samsung. Så får vi se om det kanske dyker upp andra alternativ i framtiden.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag får de här valen om jag kollar
https://i.imgur.com/wsrULpZ.png

Ja de där alternativen såg intressanta ut och är något inte jag har i min vissna A10. Jag behöver alltså köpa en ny. Vilken tfn är det du lade upp bild ifrån?

Ja naturligtvis cyklar jag aldrig å talar i luren samtidigt då jag inte ens vill störas av hörlurar vad det gäller säkerheten, så jo jag stannar som nån sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Intressant att sättet man svarar på ställer till det såpass.

Jag har inget att tillföra när det kommer till alternativ till att svara, det har redan tagits upp i tråden. Men jag kan däremot säga att jag återkopplar med dethär in till oss på Samsung. Så får vi se om det kanske dyker upp andra alternativ i framtiden.

//Pontus

Ja kanske det är en bug för nog borde ju knappen ha nån funktion att fylla om man inte slår på funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Hej, jag har en Samsung A10 och gillar inte att jag måste svara med att dra mitt finger över skärmen då det fungerar så dåligt. Var till återförsäljaren å klagade å han sa att jag inte var den fösta kund å klaga å så tog han av nyfikenhet reda på att jag kunde växla till att svara med högtalarknappen istället och vi gjorde så och var noga med att inte fylla i att jag skulle kunna stänga samtalet med avstängningsknappen som också var ett alternativ (vilket är ett korkat sådant). Glad trodde jag att mitt problem var löst tills jag upptäckte att just den funktionen "funkade" förutan att jag hade kryssat i för den slags funktion. Jag rejektade alltså alla samtal där jag oavsiktligt råkade komma åt huvudströmbrytaren innan volymknappen

Måste jag köpa en ny telefon för å slippa ha denna enerverande svarsfunktion? Vilken isf och relativt billig.....

Kan du inte använda ett headset för att svara, med svarsknapp? Att du sedan är missnöjd över funktionaliteten på en telefon som kostar 1500kr, det får du stå för själv.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag får de här valen om jag kollar
https://i.imgur.com/wsrULpZ.png

Just det där sista alternativet: "Avsluta samtal genom att trycka på strömbrytaren" som jag INTE fyllt i men som tyvärr funkar ändå...grrrr...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nobbens:

Ja de där alternativen såg intressanta ut och är något inte jag har i min vissna A10. Jag behöver alltså köpa en ny. Vilken tfn är det du lade upp bild ifrån?

Ja naturligtvis cyklar jag aldrig å talar i luren samtidigt då jag inte ens vill störas av hörlurar vad det gäller säkerheten, så jo jag stannar som nån sa.

Det är en Galaxy S5. (SM-G900F)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Min Galaxy S7 svarade med hemknappen men ville inte lägga på med startknappen. Oftast. Det funkade sisådär. Nu på min S21 har jag svar på volym upp och avsluta på sidoknappen. Jag antar att de menar startknappen. Har inte hunnit kolla hur det funkar. Men märkligt att det ska vara så svårt att få till svar på riktiga knappar. Inte minst på vintern med vantar är det viktigt. Även på S4 funkade det sisådär. Min slutsats är att Samsung haft problem med att besvara/avsluta samtal med knappar länge.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Intressant att sättet man svarar på ställer till det såpass.

Jag har inget att tillföra när det kommer till alternativ till att svara, det har redan tagits upp i tråden. Men jag kan däremot säga att jag återkopplar med dethär in till oss på Samsung. Så får vi se om det kanske dyker upp andra alternativ i framtiden.

//Pontus

Ja se mitt svar nedan och tipsa!

Skrivet av Dreijer:

Kan du inte använda ett headset för att svara, med svarsknapp? Att du sedan är missnöjd över funktionaliteten på en telefon som kostar 1500kr, det får du stå för själv.

ja det var precis vad jag gjorde och billigt som tusan blev det

Skrivet av mrqaffe:

Det är en Galaxy S5. (SM-G900F)

tack för alla fina tips du givit mig

Skrivet av Pirum:

Min Galaxy S7 svarade med hemknappen men ville inte lägga på med startknappen. Oftast. Det funkade sisådär. Nu på min S21 har jag svar på volym upp och avsluta på sidoknappen. Jag antar att de menar startknappen. Har inte hunnit kolla hur det funkar. Men märkligt att det ska vara så svårt att få till svar på riktiga knappar. Inte minst på vintern med vantar är det viktigt. Även på S4 funkade det sisådär. Min slutsats är att Samsung haft problem med att besvara/avsluta samtal med knappar länge.

Tack för förståelsen - höll på å köpa en ny lur men detta blev ju kanonbra

Ja hej alla. Jag löste det så här: Slipade ner on/off-knappen så inget sticker ut och så passade jag också på att slipa ner halva volymknappen så jag inte oavsiktligt kommer åt nedsänkningsfunktionen av volymen. Denna modifieringen av min telefon löste allt och mer därtill. Så jävla enkelt och så billigt - ja något som ju borde vara standard på alla Samsungs modeller då det är så lätt fixat och jo visst funkar det att sätta på och av telefonen och även sänka ljudet bara man trycker lite hårdare. Det fungerar helt perfekt.