Kombinerad handvärmare och massagedyna ska lindra spelarhänder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Folk är så egocentriska och oförstående. Ni måste väl ändå förstå att bara för att ni inte har problem med kalla händer eller värk betyder det inte att andra inte har det. Har ni inga problem med händerna så tillhör ni självklart inte målgruppen för den här produkten.
Det är en lyxprodukt i min mening men den fyller ett syfte. Hade jag haft 1600:- att lägga på en sådan hade jag köpt en. Sen att klanka ner på den som någon slags i-landslyx är väl att kasta sten i glashus när man sitter med dubbla skärmar, dyr gaming stol, dator som kostar lika mycket som 5 årslöner i ett u-land.

Produkten tillför ju inget och har man kalla händer och värk så skall man ta det med vården.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Swonko1:

Folk är så egocentriska och oförstående. Ni måste väl ändå förstå att bara för att ni inte har problem med kalla händer eller värk betyder det inte att andra inte har det. Har ni inga problem med händerna så tillhör ni självklart inte målgruppen för den här produkten.
Det är en lyxprodukt i min mening men den fyller ett syfte. Hade jag haft 1600:- att lägga på en sådan hade jag köpt en. Sen att klanka ner på den som någon slags i-landslyx är väl att kasta sten i glashus när man sitter med dubbla skärmar, dyr gaming stol, dator som kostar lika mycket som 5 årslöner i ett u-land.

Många tänker inte längre än näsan räcker, helt enkelt, det är sen gammalt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Provat vanlig hederlig träning? Det funkar. Man kan inte sitta i sin Racing-datorstol dagarna i ända och tro att en maskin magiskt hjälper.

Spela med måtta, ut och röra på sig och träna.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Förstår inte alls kritiken, produkten verkar awesome i sig och jag hade gärna köpt en om jag hade kunnat. Vem gillar inte massage och värme?

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Trodde det var mer handled och underarmar (där musklerna till fingrarna sitter) som var det kritiska, eller där man oftast fick ont

Största nackdelen jag kan se annars är ju att man har två händer, så kan bli lite segt att använda

Finns muskler i handen också.

Permalänk

Enorm soy-energi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Folk är så egocentriska och oförstående. Ni måste väl ändå förstå att bara för att ni inte har problem med kalla händer eller värk betyder det inte att andra inte har det. Har ni inga problem med händerna så tillhör ni självklart inte målgruppen för den här produkten.
Det är en lyxprodukt i min mening men den fyller ett syfte. Hade jag haft 1600:- att lägga på en sådan hade jag köpt en. Sen att klanka ner på den som någon slags i-landslyx är väl att kasta sten i glashus när man sitter med dubbla skärmar, dyr gaming stol, dator som kostar lika mycket som 5 årslöner i ett u-land.

Kalla händer beror på dålig cirkulation vilket vanlig hederlig träning hjälper mot.
Oftast hjälper träning mot värk också om vi inte pratar om SLE, artros, reumatism eller fibromyalgi t.ex men då skulle inte en sådan manick fungera ändå.

Vi bor i ett i-land då borde man väl lika gärna kunna skaffa sig ett gymkort för 300:- i månaden eller varför inte gå ut och promenera?

Om man utan medicinsk anledning har värk eller dålig cirkulation beror det bara på att man gör fel.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Problemet med långtidsspelande är att man inte använder handen eller fingrarna som man ska. Sedan försöker diverse olika figurer och företag tälja guld av spelares okunskap av röra på sig och göra pengar av sådant som individen själv kan på riktigt ta hand om med mycket lite pengar

Allt verkar handla om att koppla rätt märke till rätt pryl som sedan har en koppling mot det man sysslar med, här t.ex gaming.

Skaffa knådlera som är kladdfri och gärna giftfri. Allt detta för en mindre summa pengar och jag garanterar att mycket av problemen försvinner om man gör detta regelbundet och inte blir passiv i sitt "rehabbande"

Här finnes det en länk:
https://www.varsam.se/traning-balans/handtraning-1/knadlera-r...

/Julhälsningar!

Ordfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Provat vanlig hederlig träning? Det funkar. Man kan inte sitta i sin Racing-datorstol dagarna i ända och tro att en maskin magiskt hjälper.

Spela med måtta, ut och röra på sig och träna.

Skrivet av Elakekocken:

Kalla händer beror på dålig cirkulation vilket vanlig hederlig träning hjälper mot.
Oftast hjälper träning mot värk också om vi inte pratar om SLE, artros, reumatism eller fibromyalgi t.ex men då skulle inte en sådan manick fungera ändå.

Vi bor i ett i-land då borde man väl lika gärna kunna skaffa sig ett gymkort för 300:- i månaden eller varför inte gå ut och promenera?

Om man utan medicinsk anledning har värk eller dålig cirkulation beror det bara på att man gör fel.

Träning... Jag har tränat hela mitt liv. Om du lever i myten om att träning löser alla problem så kanske du ska sluta läsa AB's plus artiklar. Med din logik är ju alla typer av massageprodukter onödiga, det är ju bara att träna.
Om man någon gång fått händerna masserade så vet man hur skönt det är. Lägg till värme på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Träning... Jag har tränat hela mitt liv. Om du lever i myten om att träning löser alla problem så kanske du ska sluta läsa AB's plus artiklar. Med din logik är ju alla typer av massageprodukter onödiga, det är ju bara att träna.
Om man någon gång fått händerna masserade så vet man hur skönt det är. Lägg till värme på det.

Massage är skönt och bra och kan vara en del i att öka blodcirkulationen. Men för att öka blodcirkulationen behöver man även träna för att vidga blodkärlen

Jag vet en hel del om träning så behåll dina egna erfarenheter av Aftonbladets artiklar för dig själv istället. Därtill kanske du inte ska ge dig in i en diskussion du inte förstår. Tränar man inte så återgår man till att vara frusen igen så det är inte en lösning med sådana manicker.
För en god hälsa därtill bra blodcirkulation krävs träning. Punkt och slut. Massage är ett komplement inget annat.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag har stora problem med båda händerna och haft sedan jag slutade jobba på en montering för runt 8 år sedan. Värme hjälper väldigt mycket. Sitter med vetekudde emellanåt. Blir värre på vintern när det är kallt.

Jag vet inte om jag hade köpt just denna produkt men folk som säger "i-landsproblem" kanske borde öppna upp ögonen lite. Vill knappt tänka på hur mycket problem med händerna folk i typ Kina, Indien etc har där man massproducerar/monterar enorma mängder.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Massage är skönt och bra och kan vara en del i att öka blodcirkulationen. Men för att öka blodcirkulationen behöver man även träna för att vidga blodkärlen

Jag vet en hel del om träning så behåll dina egna erfarenheter av Aftonbladets artiklar för dig själv istället. Därtill kanske du inte ska ge dig in i en diskussion du inte förstår. Tränar man inte så återgår man till att vara frusen igen så det är inte en lösning med sådana manicker.
För en god hälsa därtill bra blodcirkulation krävs träning. Punkt och slut. Massage är ett komplement inget annat.

Vissa kan inte köra träning på det sätt du förespråkar, kanske artros eller annat som förvärras vid ansträngning. En lösning passar sällan alla, det är bara det som de andra försöker säga. De allra flesta skulle helt klart må bättre av mer träning och rörelse helt klart, men inte alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vissa kan inte köra träning på det sätt du förespråkar, kanske artros eller annat som förvärras vid ansträngning. En lösning passar sällan alla, det är bara det som de andra försöker säga. De allra flesta skulle helt klart må bättre av mer träning och rörelse helt klart, men inte alla

Det här skrev jag längre upp om du följt med från början

”Kalla händer beror på dålig cirkulation vilket vanlig hederlig träning hjälper mot.
Oftast hjälper träning mot värk också om vi inte pratar om SLE, artros, reumatism eller fibromyalgi t.ex men då skulle inte en sådan manick fungera ändå.”

Edit: Har man dessutom artros eller några av de andra muskel- eller ledsjukdomarna jag nämnde så lär man knappast sitta vid en dator och lira heller.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Produkten tillför ju inget och har man kalla händer och värk så skall man ta det med vården.

du har inte varit i kontakt med vården för tex nervskador dom senaste 15åren va?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det här skrev jag längre upp om du följt med från början

”Kalla händer beror på dålig cirkulation vilket vanlig hederlig träning hjälper mot.
Oftast hjälper träning mot värk också om vi inte pratar om SLE, artros, reumatism eller fibromyalgi t.ex men då skulle inte en sådan manick fungera ändå.”

Edit: Har man dessutom artros eller några av de andra muskel- eller ledsjukdomarna jag nämnde så lär man knappast sitta vid en dator och lira heller.

tja du glömmer grupper med nack och ryggskador som inte får/kan träna men spelar för att tänka på något annat en stund. där skulle nog denna manick vara trevlig.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

tja du glömmer grupper med nack och ryggskador som inte får/kan träna men spelar för att tänka på något annat en stund. där skulle nog denna manick vara trevlig.

Jadå undantag finns det gott om men representerar inte majoriteten som har kalla fötter och händer - majoriteten behöver bara träna mer.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Jag är nog ensam i att ha en fläkt som blåser på mina händer när jag spelar fps, blir för varm om händerna å de behöver aktiv kylning 🤓

Vid den här årstiden har jag har en värmefläkt framför musmattan och sitter i dubbla tröjor. Så det beror nog mycket på hur man bor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

du har inte varit i kontakt med vården för tex nervskador dom senaste 15åren va?

Har varit och är i kontakt med vården för nervskador på rygg, axlar, skuldror och händer. Därför kommenterade jag, för detta kommer inte hjälp.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide