Usb hittar inte min usb-sticka

Permalänk
Medlem

Usb hittar inte min usb-sticka

Hej
När jag kopplar min usb-sticka lr externa hdd till usb-uttaget på min dator, så hittar den inte stickan lr hdd. Har provat både uttaget i fram och därbak på datorn samt olika diskar och usb-stickor för att utesluta att det är fel på dessa. Går jag in och kollar på enhetshanteraren så står det efter att jag klickat på uppdatera drivrutin "Det går inte att läsa in den här enhetens drivrutin eftersom en tidigare instans av drivrutinen redan finns i minnet (kod 38) ". Det fungerar när jag startar om datorn men så fort jag kopplar bort hdd och kopplar in den igen så är jag tillbaka på ruta ett. Nån som vet hur man löser detta?

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Rekordmedlem

Låter som du har drivrutinsproblem av nån sort, installera om usb drivern i datorn, du kan också prova att avinstallera usbenheterna och sedan låta win installera dem igen, du kan avinstallera usbenheter med detta verktyg https://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Funkar inte det så behöver du kanske installera om datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Låter som du har drivrutinsproblem av nån sort, installera om usb drivern i datorn, du kan också prova att avinstallera usbenheterna och sedan låta win installera dem igen, du kan avinstallera usbenheter med detta verktyg https://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Funkar inte det så behöver du kanske installera om datorn.

Hej
Tacka för svar. Har laddat hem programmet och avinstallerat usb-portarna och startat om datorn. Datorn installerar drivrutinerna vid omstart, sål långt allt väl. Det fungerar första gg jag sätter i min externa hdd sen när jag matar ut den och kopplar i den igen så känner inte datorn av den. Så förmodligen har det hänt nåt med drivrutinerna och det hjälper inte att installera om dessa.

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"