Happident vs Invisalign tandställning, någon som testat?

Permalänk

Happident vs Invisalign tandställning, någon som testat?

Jag är sugen på att räta till mina tänder och låt oss säga att min Instagram har snappat upp det önskemålet.
Varje dag blir jag bombarderad med olika företag som gör Invisalign på sina olika sätt.

Som ni förstår så har jag börjat titta på ett företag som erbjuder en Invisalign lösning, detta skulle kosta mig 42.000kr. Vilket för mig är en ansenlig summa och inget jag spontanar.
Samtidigt har jag också precis nu fått upp ögonen för Happident.se som verkar ha en egen version utav Invisalign. Det verkar inte vara samma utan deras egen version utav. Deras går istället loss på 22.000kr vilket vore en mycket bekvämare summa att hosta upp.

Är det någon som har erfarenhet kring någon av dessa två lösningar?
Hur är det att leva med retainer resten av livet efter att behandlingen är färdig?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Jag är strax över ett år in i min Invisalign-behandling som gick på runt den summan och skulle egentligen vara klar nu men pga enstaka envisa tänder drar det ut några månader till, så kan inte säga något om "retainer resten av livet" även om det känns som min situation nu.. Fast du vet att man bara har de i över natten, och alternativt kan du få en liten metal-remsa nära tandköttet bakom framtänderna så behöver du aldrig tänka på det.

Jag är väl glad att jag har det (nästan) gjort, men vet inte om det var värt besväret. Eller så är jag bara bitter över hur lätt och smidigt allting såldes som, medan det egentligen är en enorm PITA. Det kommer göra ont till och från, ibland kan du knappt tugga din mat, du kommer vara nojjig över att tänder är på väg att falla ur, det är asdrygt att inte kunna stoppa något i käften på måfå utan man behöver först fippla med fingrar i munnan och hitta plats för skenorna någonstans. Jävla gummi-snoddar kan smyga in i bilden, så har du något som skrapar mot tungan varje gång du öppnar munnen. Allt syns såklart mer än de vill få dig att tro, "it's just a name, it doesn't make it true - family guy?" .. Uttal blir svårare, var beredd på att ha ett lisp vilket kan kännas pinsamt..

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Det er ikke billigt at få rettet tænder, men det kan virkelige betale sig.

Jeg kan se at du har brug for at få rettet tænder, og ja det er ikke billigt. Men det er det hele vær. Jeg har selv fået foretaget en forundersøgelse, og er nu igang med at få rettet mine tænder med invisalign, som jeg fand igennem invisaligntilbud.dk Hvor jeg skrev mig op, og et par dage efter dukkede der er tilbud på invisalign op fra 2 tandlæger, som lå ret tæt på min bopæl. Det ene invisalign tilbud var 5.000 kr. billigere end det andet, og det gjorde at jeg bestilte en tid hos tandlægen med den billigste invisalign pris.

Jeg ved ikke om det findes i sverige, men jeg kan klar anbefale, at skrive sig op til et par tilbud fra https://www.invisaligntilbud.dk/
Det hjalp ihvertfald med, med at finde en tandlæge jeg følte jeg kunne stole på.