Rykte: Windows 12-utvecklingen påbörjas i mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Det verkar många som lider av "motstånd mot förändring". Är det samma personer som säger det var bättre förr?

Är det bara jag som vill att utvecklingen inte stannar?

Du kan ju hoppa på tåget men en trillion konton till allting om du vill.

Jag avstår konton som inte fyller någon funktion överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Du har rätt, jag övervägde att ändra till "Bli adoptivbarn till Steve Ballmer".

ingår en del av arvslotten signar jag upp direkt.

Permalänk
Medlem

Bara jag som är förvånad över hur bra windows 11 är? Fortsätter de på samma spår så kommer tolvan bli kanon, kanske lika bra som xp (som jag tycker är deras bästa os genom tiderna)

Jag installera win 11 pro förra veckan och behövde inte skapa ett Microsoft konto.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Det verkar många som lider av "motstånd mot förändring". Är det samma personer som säger det var bättre förr?

Är det bara jag som vill att utvecklingen inte stannar?

Jag ser gärna att utvecklingen går åt rätt håll istället för åt fel

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Antar det är otroligt mycket sbs här just nu, har nog aldrig varit med om att bli tillfrågad att prova edge eller onedrive, kört windows 11 sen i somras med en liten paus strax innan releasen.

Installera windows, Installera edge och ta bort auto start på onedrive sen färdig!

Sen tror jag nog att folk måste sluta se detta som nya operativsystem och snarare se dom för vad det är, dvs större uppdateringar.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Jag installera win 11 pro förra veckan och behövde inte skapa ett Microsoft konto.

Det är en "feature" som först kommer i nästa version. Kravet finns i senaste insider preview (eller vad de numera kallas).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Gör ju inte Win 11 bättre för det. Det är en flopp!

Varför är det en flopp?

Jag installerade det för någon vecka sedan och är hittills nöjd med det. Funkar bra på min gamla laptop.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd

Är detta Microsofts sätt att tjäna pengar? Lustigt nog det sämsta operativsystemet någonsin, det kostar också multum. Windows 11 är ju nyligen släppt och känns som en rejäl beta-test!

Ett nytt Windows om året, så alla användare kan förvirrad rejält. Måste vara skoj som företag att ständigt misslyckas med allt de gör…

Permalänk

Utveckling påbörjat betyder inte ett skit. Eller förresten va? Ofta jobbar mjukvarutillverkare redan med nästa version innan den senaste versionen är släppt. Så jag vet inte hur man ska tolka detta.

Om det snart kommer en 12a så är min fråga varför döpa den till 12 och inte någon servicepaket?

Windows NTFS skulle dock behöv byggas om från grunden, de har testat ReFS som har viss kritik. I vilket fall, jag tycker nästa windows borde ha ett nytt filsystem och det är detta som borde vara det stora nya som gör att det får ett nytt namn.

För den stora användaren borde indicering fungera bättre, så de lättare hittar sina filer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 925a:

Bara jag som är förvånad över hur bra windows 11 är? Fortsätter de på samma spår så kommer tolvan bli kanon, kanske lika bra som xp (som jag tycker är deras bästa os genom tiderna)

Jag installera win 11 pro förra veckan och behövde inte skapa ett Microsoft konto.

Jepp, bara du. 🤢 Enda anledningen Windows används, är rätt och slätt DirectX. Inget annat. 🤷‍♂️ I övrigt är Windows det största skämt som massproducerats. Gissar att VÄLDIGT få människor skulle valt Windows som primärt OS om allt de ville skulle fungera, gick i alla andra OS.

Som direktX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Jag ser gärna att utvecklingen går åt rätt håll istället för åt fel

Bakåt?

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Är detta Microsofts sätt att tjäna pengar? Lustigt nog det sämsta operativsystemet någonsin, det . Windows 11 är ju nyligen släppt och känns som en rejäl beta-test!

Ett nytt Windows om året, så alla användare kan förvirrad rejält. Måste vara skoj som företag att ständigt misslyckas med allt de gör…

"kostar också multum" Stämmer ju inte riktigt.. Det har ju varit gratis att uppgradera till nästa Windows, om man redan har en Windows licens på sin dator.

Kostar ju bara om man inte har Windows alls.

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Varför är det en flopp?

Jag installerade det för någon vecka sedan och är hittills nöjd med det. Funkar bra på min gamla laptop.

Vet inte om du trollar

https://www.neowin.net/news/five-things-i-hate-about-windows-...

Kan ge dig källor som visar att Win 11 har installerats på betydligt mindre datorer till dags dato än vad Win 10 gjorde.

Microsoft försökte göra ett Mac OS men det fungerade inte så bra tydligen.

Permalänk
Medlem

Windows 10, the last windows.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jepp, bara du. 🤢 Enda anledningen Windows används, är rätt och slätt DirectX. Inget annat. 🤷‍♂️ I övrigt är Windows det största skämt som massproducerats. Gissar att VÄLDIGT få människor skulle valt Windows som primärt OS om allt de ville skulle fungera, gick i alla andra OS.

Som direktX.

Stämmer ju inte alls.. Det är vi teknik nördar som har koll att det finns fler OS än Windows.
Dom flesta fattar inte ens att Windows är ett Operativ system,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag installerade det för någon vecka sedan och är hittills nöjd med det. Funkar bra på min gamla laptop.

Hur gammal laptop? Hur länge kommer det att fungera? Microsoft har själva gått ut och sagt att all installation på osupportad hårdvara sker på egen risk.

Sen är det stor skillnad på att slösurfa med ett OS jfm att försöka arbete 100% i det. Jag tvivlar inte att Windows 11 kommer bli bra till slut, men risken är att det blir lite som Vista och Windows 8. När Microsoft väl fått ordning på det, så har folk redan hoppat vidare till nästa OS.

Windows 10 har bitvis också varit en mindre katastrof, men där var det lättare att hoppa över ett par feature-releaser.

Önskar inget annat än att få Windows LTSC som hemanvändare, men tills det kommer kör jag Ubuntu LTS på mina datorer här.

Skrivet av ChaosClocker:

Windows 10, the last windows.

För vissa av oss stämmer det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vet inte om du trollar

https://www.neowin.net/news/five-things-i-hate-about-windows-...

Kan ge dig källor som visar att Win 11 har installerats på betydligt mindre datorer till dags dato än vad Win 10 gjorde.

Microsoft försökte göra ett Mac OS men det fungerade inte så bra tydligen.

Att Windows 11 har installerats på mindre datorer har dock mer med systemkraven att göra skulle jag tippa på. För övrigt var det inte mycket jag höll med om i den länken du länkade. Windows 11 tycker jag fungerar bra på de 2 datorer jag kört Windows 11 på länge nu och kommer installera Windows 11 på min stationära dator under denna vecka

Skrivet av walkir:

Hur gammal laptop? Hur länge kommer det att fungera? Microsoft har själva gått ut och sagt att all installation på osupportad hårdvara sker på egen risk.

Sen är det stor skillnad på att slösurfa med ett OS jfm att försöka arbete 100% i det. Jag tvivlar inte att Windows 11 kommer bli bra till slut, men risken är att det blir lite som Vista och Windows 8. När Microsoft väl fått ordning på det, så har folk redan hoppat vidare till nästa OS.

Windows 10 har bitvis också varit en mindre katastrof, men där var det lättare att hoppa över ett par feature-releaser.

Önskar inget annat än att få Windows LTSC som hemanvändare, men tills det kommer kör jag Ubuntu LTS på mina datorer här.

Min dator från 2012 fungerar Windows 11 alldeles utmärkt på. Den datorn har dock stöd för Secure Boot, UEFI och har TPM 1.2.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Windows 7 for lyyyfe

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jepp, bara du. 🤢 Enda anledningen Windows används, är rätt och slätt DirectX. Inget annat. 🤷‍♂️ I övrigt är Windows det största skämt som massproducerats. Gissar att VÄLDIGT få människor skulle valt Windows som primärt OS om allt de ville skulle fungera, gick i alla andra OS.

Som direktX.

Jag började min resa 2001 med datorer. Hade noll intresse innan. Jag är hantverkare och silversmed som vidareutbildade mig till ingenjör. XP va kung, os 9 var katastrof och "ingen" lekte med linux. Jag hoppade på Mac tåget 2006 och va trogen apple tills 2019 då jag gick tillbaka till Windows. Cuda heter anledningen, inte DirectX. Jag använder visserligen dator för att spela lite men datorn för mig är ett arbetsverktyg. Windows 11 känns betydligt bättre än 10:an av nån märklig anledning, kan inte sätta fingret på det. Har inget med DirectX att göra. Mac OS (X) är fortfarande det trevligare systemet men jag tycker microsoft har gjort "nått" bra med 11:an. Högerklicks meny'n och att alternativen är horisontella tycker jag är ett geni-drag. Jag använder penna som styrdon och den känns sjukt naturligt nu.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Varför är det en flopp?

Jag installerade det för någon vecka sedan och är hittills nöjd med det. Funkar bra på min gamla laptop.

Har du Windows 11 Pro så kommer snart kravet på Microsoft konto (ej lokalt konto) för att kunna installera Windows 11 Pro och då kan dom neka installation om du ha för gammal hårdvara
https://www.pcgamer.com/windows-11-pro-will-soon-force-you-to...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Min dator från 2012 fungerar Windows 11 alldeles utmärkt på. Den datorn har dock stöd för Secure Boot, UEFI och har TPM 1.2.

Jo, körde själv in Windows 11 på en Lenovo Thinkpad X240 från 2013(?) med Legacy Boot och TPM 1.2 och det rullade på utan problem. Däremot betyder det inte att alla kommande versioner av Windows 11 kommer att fungera. Windows 10 i sig slutade fungera på många enheter runt version 1709. Var det även här stödet för PowerVR i Atom försvann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Gnällclockers

För att vara ett entusiastforum så har det verkligen blivit så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Det verkar många som lider av "motstånd mot förändring". Är det samma personer som säger det var bättre förr?

Är det bara jag som vill att utvecklingen inte stannar?

Beror på om utveckling faktiskt ger ett mervärde eller om den görs bara för att. Då syftar jag mest på utveckling som i ordet förändring som ofta sker i Windows UX. Det finns många sätt att lösa UX. Ibland kan det vara så att ett företag har anställda som löser det på bästa sätt 1985 men sedan ändrar man på det till det sämre var 5:e år bara för att man vill visa på visuella förändringar när man ändrar versionsnummer.

Jag är 98% Windows-användare men tycker Apple gör mer rätt med MacOS i det fallet. Man är mer benägen att inte röra det som redan är bra.

För mig ska ett operativsystem märkas så lite som möjligt. Det ska vara fundamentet till att mina program körs stabilt. Men jag spelar inte Windows och sitter inte och glor på skrivbordet.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Ja, om vi pratar om offlinekonton kontra onlinediton.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinkefing:

Visar ju bara hur sugigt Win 11 är att de redan börjar på att jobba på en ny version. Ja jag vet att de börjar tidigt.

Så ser det väl visserligen alltid ut. Det är inte direlt så att de börjar bygga på ett nytt windows, osx, andriod eller ny linuxversion en månad inna release.
Det är rätt mycket som hänt innan företagen själva anmonserar släppet.
Så det är väl rätt vanligt att man planerar framåt i tiden inför nästa släpp när man släpper en ny mjukvara. Alltså mycket tidigare än gemene man hör talas om det.

Så jag tror väl inte riktigt på att det visar vad du påstår.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Mitt problem med win 12 är samma som med win 11. Att dom inte skulle bli av. Det skulle vara win 10 4-life enligt pyttemjuk.
Kraven för win 11 kändes löjliga. Känns dom löjliga om 5 år? Nej jag tror inte det och så länge det går att fulhacka det för en installation så är jag nöjd.
Tekniken går framåt.

Så, win 11 blev av trots att det inte skulle. Det lever vi med nu.
Så varför inte win 12 då? Om dom börjar med ett helt nytt OS nu och lämnar win 10 och win 11 så ser jag det som något positivt.
True, det lär bli en strulig övergång för många, igen. Men ny modern kod bör vi tacka för i slutändan.

Vad jag begär från pyttemjuk är att dom börjar med att vara helt ärliga redan nu med vad win 12 kommer att innebära.
Win 11 tog oss på sängen med systemkraven och att det ens kom.
Lite jävla framförhållning vore tacksamt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Det här var fan i mig den gnälligaste tråden jag någonsin kan minnas på Sweclockers. Jag kör Windows 11 sedan release och är nöjd. Tycker användarupplevelsen är bättre än i Windows 10. Känns mer enhetlig i Windows 11.

Permalänk
Medlem

Ok så de skall ta allt som är sämre med Windows 11 och göra det ännu värre? Verkar som ett lyckat koncept.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vad jag begär från pyttemjuk är att dom börjar med att vara helt ärliga redan nu med vad win 12 kommer att innebära.

"Always online" (tänk Chrome OS) där allt är kopplat till Azure ser jag lite som en lågoddsare. Kanske blir även Windows i sig en prenumerationstjänst.

Tror att dagarna då vi lagrar saker och ting lokalt snart är ett minne blott.

Mobilerna och plattorna är redan där, så det känns bara naturligt att datorerna följer efter.

Permalänk
Medlem

Windows 11 funkar klockrent, kör dev insider precis som med Windows 10, inga problem what so ever.

Installerat på en Surface 3 Pro även där funkar det klockrent trots att "cpu" inte är supportad, Intel Core i5-4300U med 2 kärnor 4 trådar.

Båda maskinerna körs med lokalt konto, inget ms konto heller går att få ner dev updates utan ms konto.

Men som ngn skrev innan "gnällklockers".

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking