Snabbkoll: Ska du spela Elden Ring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babakunde:

Aldrig förstått hypen bakom Elden Ring.

From Software med Hidetaka Miyazaki spetsen har ju i stort bara levererat bra spel. Detta är hans första open-world spel.

Permalänk
Medlem

Börjar med att klara Horizon The forbidden West. Sedan ska jag titta reviews

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Babakunde:

Aldrig förstått hypen bakom Elden Ring.

Folk har redan bestämt sig att detta är GOTY för 6 månader sedan.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Har två små barn som gör mig frustrerad hela dagarna, behöver inte att spel gör det med.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Näe, Dark souls och har aldig lockat mig och detta är ju typ Dark souls med annat namn som jag fattat det så lär inte bry mig om detta heller.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Gissar på att jag får spelet först på måndag för posten delar ut brev bara på tis/tors denna vecka. 😩

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Aldrig varit intresserad av Souls spelen, men detta har intresserat mig. Tror det är den öppna världen som lockar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara precis samma copy/paste gameplay sen Demon's Souls så nej tack.

Permalänk
Avstängd

Det är FromSoftware, inte EA.

Förbokat, nytt ljudsystem, ny handkontroll och ungarna är i fjällen. 👌 Ge mig Elden Ring, nu!

Permalänk
Snusfri

Nä, spelar Rimworld istället.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Saknas ett alternativ: "beror på användarrecensioner"

Permalänk
Medlem

Har så väntat på ett fromsoftware spel sedan Sekiro så trevligt att ett nytt landar, lär spela redan vid midnatt en stund.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Kunde varit en poll i huruvida man ska spela det på konsol eller pc istället. Så man kunde fallit för grupptrycket istället för att ta ett eget beslut i hur man ska spela det

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande Lost Ark och New World.

Har svårt att se blod, svett och tårar som en orsak att sluta med om två ^.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Är det här första gången ett FromSoftware-spel lanseras på PC samtidigt som konsol? Eller har någon av Souls-spelen gjort det?

Både Dark Souls 3 och Sekiro släpptes samtidigt. Eventuellt Dark Souls 2 också?

Permalänk
Medlem

Jag har varit lite lagom intresserad av spelet bara ärligt talat men jäklar den senaste trailern gjorde mig riktigt sugen, stängde av efter halva för att undvika mer spoilers men ja jag önskar att jag kunde spela det direkt vid release.

Skrivet av naaw:

Kunde varit en poll i huruvida man ska spela det på konsol eller pc istället. Så man kunde fallit för grupptrycket istället för att ta ett eget beslut i hur man ska spela det

Jag har inte heller bestämt mig ännu.
Men jag har inte klarat Demons Souls än så tänkte ändå vänta med Elden Ring tills jag gjort det först så jag kan avvakta o se intrycken av båda.

Jag sitter med 6700K och 1070 så Ps5 är ju kraftfullare, men på PC har jag lättare att få in speltid och handkontrollen har back paddles vilket är väldigt skönt i Souls-spelen så man kan springa/rulla o titta runt samtidigt på enkelt sätt.

Men jag måste kolla hur spelet rullar på min CPU/GPU och Ps5 innan jag kan bestämma mig.

Permalänk
Medlem

Troligtvis inget Ultrawide stöd initialt, så blir att vänta tills det fixas.
Har ändå fullt upp med Dying Light 2 och God of War

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk

Nej, jag gillar inte spel som fokuserar på svårighetsgrad istället för berättelse. Undviker From Software som pesten med alla deras spel, även spel som Cuphead och Sifu går bort.

Permalänk
Medlem

Äntligen slipper jag spela om dark souls 3 för femtielfte gången. Håller iof på med Demon's Souls remake på ps5:an men det kan vänta.

Äntligen ett nytt souls-spel!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

Nej, jag gillar inte spel som fokuserar på svårighetsgrad istället för berättelse. Undviker From Software som pesten med alla deras spel, även spel som Cuphead och Sifu går bort.

Det är ju tur att det finns både och, jag är precis tvärtom. Jag ogillar spel som fokuserar mer på story än gameplay. Jag vill spela ett spel, vill jag ha en bra story och karaktärer finns det filmer och serier som gör det bättre.

Denna inställningen gör ju dock att man mer lutat åt indie spel än AAA på senare år.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Blir nog inte vid lansering för mig, men är väldigt sugen på att åtminstone prova det.
Väldigt mycket för att jag redan älskar get-hästen som typ slungar sig själv upp för berg.

Permalänk
Medlem

Jag ska bo i Elden Ring.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

Nej, jag gillar inte spel som fokuserar på svårighetsgrad istället för berättelse. Undviker From Software som pesten med alla deras spel, även spel som Cuphead och Sifu går bort.

Kör disco elysium isf om du inte gjort det!

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta o kommer nog lira vid release. Vad jag sett kommer elden ring supporta lite mer varierad combat än tidigare fromsoftware spel så även en slöfock som jag kan hitta sin nisch o ha kul!

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Kör disco elysium isf om du inte gjort det!

Disco Elysium är ett mästerverk!

Permalänk
Medlem

Deras spel passar inte mig, har försökt gilla dem flera gånger och liknande spel. Senast Bloodborne. Jag har för lite tålamod. Det går så sjukt långsamt att få progress och det är typ byggd för att man ska dö och göra samma sak om och om igen tusen gånger. Visst det är en kul utmaning, men efter att man dör tio gånger på samma ställe så tröttnar jag iaf. Alla är olika

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag har klarat Dark Souls 1-3 men bara påbörjat och aldrig avslutat Bloodborne, Sekiro och Demon's Souls Remake. Har svårt att ta mig igenom spelen och tycker att dom är alldeles för svåra, men jag kommer likt förbannat köpa Elden Ring och garanterat inte klara det heller.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av landmarks:

Blir nog inte vid lansering för mig, men är väldigt sugen på att åtminstone prova det.
Väldigt mycket för att jag redan älskar get-hästen som typ slungar sig själv upp för berg.
https://pbs.twimg.com/media/E3i8YkfVoAEeFgF.jpg

Skyrim, är det du?
Känns som copyright infringement där

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Tur att det finns spel för oss alla. Jag hatar när ett spel är 60% titta på film och resterande "gå dit tryck på X", "klappa fienden lite lätt på pannan, grattis du vann! Bra jobbat!!!!" Jag tycker svårighetsgraden i FromSoftwares spel är rättvis och belönande.

Belönande absolut men rättvist vette tusan... vet inte hur någon kan tycka det var rättvist första gången de gick upp för trappan i Dark Souls och en sten kom nerrullande helt utan förvarning.

Och det är inte att jag har något emot att ett spel är lite svårt ibland.. jag gillar när man spelar ett spel och har bra flyt och sen plötsligt kommer det en boss så man får svettas lite och testa sin build och skills på riktigt och kanske försöka några gånger (typ FF7 Remake på Hard). Men det är ju enkelt där att försöka igen för man laddar bara sin checkpoint (som oftast var just innan bossen). I Souls spelen så måste kanske farma healing items igen, och sen måste man ta sig igen till bossen helst utan att behöva heala på vägen dit.

(Det gillade jag med Bloodborne, vilket jag har klarat ut några ggr: jag kunde fylla kistan med vials och ammo och sen kunde jag försöka igen på bossen några ggr, innan kistan blev tom och jag fick farma lite igen)

Men jo, det uppskattar jag också med Souls spelen: mycket gameplay. Håller på att försöka ta mig igenom RDR2 igen och det är sååå mycket cutscenes, dialoger och animationer som tar 15 sekunder och känns som slowmotion så man blir frustrerade av dem istället när man råkar trycka fel knapp.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

Blir att testa sen om ett tag när det inte är nypris längre.

Visa signatur

Mr. Scriptman