Permalänk
Medlem

Hur är dagens trådlåsa möss?

Tjena, hur är dagens trådlösa möss angående latency? Längesen jag prova en, men sist va väl en mx1000 tror jag, men va alldeles för mycket lagg.

Hur är de idag med dagens möss? Jag är känslig och känner av minsta lilla då jag spelar fps spel. Nästan överkänslig säger dom som känner mig.. Finns de nån mus idag som klarar de jag eftersträvar?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Tjena, hur är dagens trådlösa möss angående latency? Längesen jag prova en, men sist va väl en mx1000 tror jag, men va alldeles för mycket lagg.

Hur är de idag med dagens möss? Jag är känslig och känner av minsta lilla då jag spelar fps spel. Nästan överkänslig säger dom som känner mig.. Finns de nån mus idag som klarar de jag eftersträvar?

Jag har en Razer Pro Click. Är nöjd.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Jag kör en logitech g pro wireless . spelar fps som battlefield och halo infinite . Ångrar inte en sekund att jag bytte till trådlöst

Permalänk
Medlem

Logitech och deras lightspeed-möss skulle kanske kunna passa. Finns andra märken med likande teknik men vet inte om dom marknadsför det på något speciellt sätt så som logitech gör.

Det handlar om enstaka millisekunder i extra latens mot en trådad mus för dom flesta märken och visst kan det hända att du är övermänsklig och utan problem märker skillnad mellan 5ms och 6ms i responstid och då får jag bara gratulera till framtida jättevinster i CS:GO och liknande

Permalänk

jag upplever trådlösa möss som helt ok idag såvida du inte köper det billigaste kinesiumet på marknaden.

vist med kabel är alltid bättre då du fortfarande kan få en "ping spik" i den trådlösa uppkopplingen om något stör signalen men generellt så tycker jag de funkar bra i hemma miljö där störningar inte är allt för påtagliga.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Logitech och deras lightspeed-möss skulle kanske kunna passa. Finns andra märken med likande teknik men vet inte om dom marknadsför det på något speciellt sätt så som logitech gör.

Det handlar om enstaka millisekunder i extra latens mot en trådad mus för dom flesta märken och visst kan det hända att du är övermänsklig och utan problem märker skillnad mellan 5ms och 6ms i responstid och då får jag bara gratulera till framtida jättevinster i CS:GO och liknande

Har spelat CS på hög nivå ja..

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Har en Logitech G Pro X Superlight just nu, funkar fint, hoppas bara den håller bättre än anda. Har haft en Razer Viper Ultimate, den funkade bra i ca 2 år, sen blev det mekk med vänstra knappen, hyperkänslig. Har också haft en Logitech G903 Lightspeed, den var samma skit med, efter ca 2 år ville inte vänstra knappen funka ordentligt, enkelklick blev dubbel, ibland inget etc.

Permalänk
Musikälskare

Lika bra som trådade skulle jag säga, märker ingen skillnad längre och kommer aldrig gå tillbaka

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Lika bra om inte bättre i tester. Funkar skitbra med Logitech Lightspeed för mig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Så vad skulle ni rekommendera? Jag kör till vardags Rical 710 och supernöjd med formen på den

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Har en Xlite Pulsar wireless, är supernöjd, märker ingen skillnad alls i prestanda mot gamla trådade möss.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Att det alltid skulle vara bättre med kabel vet jag fasiken inte om det stämmer längre. Jag har haft Logitech G900 sen den kom och var hur nöjd som helst med den, aldrig några konstigheter. Köpte dock en ny Corsair Dark core nu när logitech-musen använts 6-12 h per dag i princip varje dag i 3 år typ.

Corsair Dark Core Pro SE är hittills en mycket trevlig upplevelse med bättre batteritid än min gamla Logitech!

Jag skulle säga köp!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3615866

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5274970

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Tjena, hur är dagens trådlösa möss angående latency? Längesen jag prova en, men sist va väl en mx1000 tror jag, men va alldeles för mycket lagg.

Hur är de idag med dagens möss? Jag är känslig och känner av minsta lilla då jag spelar fps spel. Nästan överkänslig säger dom som känner mig.. Finns de nån mus idag som klarar de jag eftersträvar?

Jag har haft en del trådlösa möss, för närvarande Logitech G Pro Wireless och är sjukt nöjd. Enligt tester är latencyn mellan bra trådlösa och bra trådade möss samma. I något test (tror det var LTT som testade) så var tom bra trådlösa snabbare än trådade. Jag är gammal FPS-spelare med höga krav dessutom, och kan inte märka någon skillnad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Bara att du börjar kolla här! Killen har väldigt bra koll på möss för just spel. I toppen ligger flera trådlösa.
https://www.rocketjumpninja.com/top-mice

Jag själv har haft Logitech g305, Razer viper ultimate och nu Logitech G Pro X Superlight (alla trådlösa) och jag var en sådan som tog extremt lång tid på mig innan jag dumpade tråden. Logitech G Pro X Superlight är utan tvekan den bästa musen jag haft.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Har en G903, inte så kräsen dock men supernöjd, lagom tyngd, batterisnål, går att köra på ett enda AA-batteri om så skulle behövas.
Det enda jag kan klaga på är att beläggningen på knapparna slits fort.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem

Älskar det! Behöver sällan ladda som jag först trodde skulle behövas och märker ingen latens.

Använder en deltaco dm430

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av haikopaiko:

Har en G903, inte så kräsen dock men supernöjd, lagom tyngd, batterisnål, går att köra på ett enda AA-batteri om så skulle behövas.
Det enda jag kan klaga på är att beläggningen på knapparna slits fort.

Precis samma här, min är runt 2½ år gammal tror jag dessutom. Finns absolut ingen som helst anledning att undvika trådlöst längre.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Logitech lightspeed och Razer Hyperspeed känns som trådade.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk

Jag har en billig Logitech G305. Märker ingen lagg alls, dock håller jag inte på med e-sport eller så.
Jätteskönt att slippa sladden faktiskt!

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Trådlös mus är verkligen en no brainer i dagens läge då mössen blivit riktigt bra!

Jag hade en Logitech G305 innan, var riktigt nöjd med den. Nu kör jag en Razer Viper Ultimate och den är ännu lite bättre och framförallt lite lättare, men om du inte har en hög med pengar du vill bli av med skulle jag absolut nöja mig med en G305

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Har även jag en g305. Väldigt trevlig mus. Den är ju även billig nog att motivera ett test, även om du inte kommer använda den på heltid.

Permalänk

Har en logitech g PRO trådlös och är väldigt nöjd. stört mig mycket att alltid behöva justera siktet efter sladden som är ”ivägen”. Problem jag har konstaterat är lagg ibland (någon gång i veckan) men datorn är en bit bort med mycket elektronik inkopplat runt om som skulle kunna störa. Rekommenderar att köpa en och testa under öppet köp.

Permalänk
Medlem

Vad jag hört genom åren så är dagens trådlösa möss helt ok men har ej testat dom själv.
För den största nackdelen finns ju fortfarande!
Dvs min ekande skalle som skulle glömma ladda musen tills den dör mitt i ett spel och JA det skulle hända varje gång för jag kan fan inte komma ihåg o ladda nåt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Använder en Logitech Superlight och är supernöjd. Batteriet räcker väldigt länge, iaf för mig. Försöker komma ihåg att koppla in den en gång i veckan under natten bara så räcker det, aldrig tagit slut eller fått varning om att den är påväg att ta slut.
Skönt att inte ha en kabel som skrapar.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Vad jag hört genom åren så är dagens trådlösa möss helt ok men har ej testat dom själv.
För den största nackdelen finns ju fortfarande!
Dvs min ekande skalle som skulle glömma ladda musen tills den dör mitt i ett spel och JA det skulle hända varje gång för jag kan fan inte komma ihåg o ladda nåt.

med runt 60-70 timmar batteritid och du laddar den på 30 min så lär du nog bara göra det en gång.

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Vad jag hört genom åren så är dagens trådlösa möss helt ok men har ej testat dom själv.
För den största nackdelen finns ju fortfarande!
Dvs min ekande skalle som skulle glömma ladda musen tills den dör mitt i ett spel och JA det skulle hända varje gång för jag kan fan inte komma ihåg o ladda nåt.

Dessutom så är kablen till M4 Wireless såpass bra att det skulle bli som en vanlig trådad mus att spela med så man klarar av att spela ändå.
Kan inte riktigt säga detsamma om GPW så jag skaffade powerplay till den.

Permalänk
Medlem

Beställde en Razer Orochiv2 efter att ha nyttjat G305 i typ tre år. Finns för 599 på webhallen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag kör kombon Logitech G502 Lightspeed + PowerPlay musmatta med inbyggd laddning - helt underbar upplevelse! Mindre underbart pris...

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5127498

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4426911

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro