Youtube Vanced läggs ned efter juridiska bekymmer

Permalänk
Melding Plague

Youtube Vanced läggs ned efter juridiska bekymmer

Reklamfria Youtube-alternativet Vanced blir otillgänglig för nedladdning. Tidigare användare kan dock fortsätta använda tjänsten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tråkigt. När jag började använda Vanced var det också enda alternativet att lyssna på youtube på telefonen med skärmen släckt. Finns det andra alternativ för det nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Tråkigt. När jag började använda Vanced var det också enda alternativet att lyssna på youtube på telefonen med skärmen släckt. Finns det andra alternativ för det nu?

Om du betalar för YouTube Premium ska du kunna göra det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hörde att det var för att de försökte tjäna pengar på det, stämmer det?

Visa signatur

GTX 1060 6GB | Ryzen 5 1600 | 24 GB DDR4
emrik.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Tråkigt. När jag började använda Vanced var det också enda alternativet att lyssna på youtube på telefonen med skärmen släckt. Finns det andra alternativ för det nu?

Vanced funkar fortfarande också

Visa signatur

GTX 1060 6GB | Ryzen 5 1600 | 24 GB DDR4
emrik.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Tråkigt. När jag började använda Vanced var det också enda alternativet att lyssna på youtube på telefonen med skärmen släckt. Finns det andra alternativ för det nu?

NewPipe har jag sett nämnas här och där. Verkar dock inte alls i samma klass, inte hunnit testa själv ännu.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Tråkigt. När jag började använda Vanced var det också enda alternativet att lyssna på youtube på telefonen med skärmen släckt. Finns det andra alternativ för det nu?

Om du använder Brave webbläsaren på mobilen så kan du sätta igång uppspelning av media i bakgrunden. Då kan du spela spellistor eller videoklipp med skärmen släckt.

Permalänk
Medlem

Hur enkelt som helst att starta ett argentinskt familykonto och bjuda in sig själv för knappt 20 kronor i månaden.

Permalänk
Snusfri

Kör Vanced av gammal vana på nallen fast jag har Premium idag.

Det som gjorde att de åkte dit nu skall ha att göra med NFT enligt folk på Reddit.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Tråkigt. När jag började använda Vanced var det också enda alternativet att lyssna på youtube på telefonen med skärmen släckt. Finns det andra alternativ för det nu?

Firefox Android med add-ons funkar.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Tråkigt. När jag började använda Vanced var det också enda alternativet att lyssna på youtube på telefonen med skärmen släckt. Finns det andra alternativ för det nu?

Köp xaiomi de har den funktionen inbyggd i telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4illin:

Hörde att det var för att de försökte tjäna pengar på det, stämmer det?

Ja Vanced började sälja NFTs och någon dag senare stängde Google ner det så det är mest troligt relaterat.

Tidigare hade man lite reklam men nu gick man för långt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tråkigt men inte förvånande!

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Verkar som om Google reagerade med ljusets hastighet när Vanced försökte tjäna pengar på appen.
Men kommer nog ploppa upp en värdig ersättare ganska snabbt.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Kör själv Youtube via webbläsaren, använder alltså ingen app, och i webbläsaren blockar AdGuard alla annonser.
Fungerar på både iOS och Android.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Firefox med adblock så har du reklamfri youtube.. Aldrig betalt eller tänker betala till google

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Så länge de undviker att betala skatt så ska jag undvika att betala in några pengar till dem. Kör vanced och den funkar fortfarande.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Vanced fanns ju inte till tex smart TV så har fått köra premium. Men med VPN och indien så kostar det ca 20kr per månad. Rimligt pris för reklamfritt. Hade aldrig betalat mer, isf hade jag krånglat till det med Pihole.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har knappt någonsin använt YouTube på platta eller Mobil, var nog mer än ett år sen sist. Var bara ytterst vagt medveten om existensen av "Youtube + Reklam".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vanced fanns ju inte till tex smart TV så har fått köra premium. Men med VPN och indien så kostar det ca 20kr per månad. Rimligt pris för reklamfritt. Hade aldrig betalat mer, isf hade jag krånglat till det med Pihole.

SmartTubeNext finns på smart TV, i princip vanced.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Firefox med adblock så har du reklamfri youtube.. Aldrig betalt eller tänker betala till google

Gissningsvis betalar du indirekt till Google pga din Android-telefon

Permalänk
Avstängd

Fan vad bra! Folk är så bortskämda. Inget är gratis.

Permalänk
Medlem

Använd Piped eller Invidious istället för att förlita er på en app.
Försvinner en instans så dyker två nya upp.

Ingen reklam, inbyggd sponsor-block, intro-block osv. Audio-only mode. Funkar med låst skärm och i PiP.
Stödjer proxy av videos så man inte behöver ansluta till Googles servrar alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vanced fanns ju inte till tex smart TV så har fått köra premium. Men med VPN och indien så kostar det ca 20kr per månad. Rimligt pris för reklamfritt. Hade aldrig betalat mer, isf hade jag krånglat till det med Pihole.

Finns däremot denna som funkar superbt.

https://smartyoutubetv.github.io/

Vsg.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vanced fanns ju inte till tex smart TV så har fått köra premium. Men med VPN och indien så kostar det ca 20kr per månad. Rimligt pris för reklamfritt. Hade aldrig betalat mer, isf hade jag krånglat till det med Pihole.

https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Tråkigt. När jag började använda Vanced var det också enda alternativet att lyssna på youtube på telefonen med skärmen släckt. Finns det andra alternativ för det nu?

Före Vanced så körde jag Youtube via FireFox med Adblock installerat. Man var dock tvungen köra sidan i datoranpassat läge istället för telefonläge vilket gjorde det tradigt att navigera. Vet inte om det funkar ännu men jag antar det.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag har Samsung TV och använder inbyggda OS. vill jag köpa en sticka så är det ändå samma kostnad som en pihole.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Apk:n finns fortfarande att ladda ner och kan överföras till mobil. Så det borde fungerar eller jag helt ute o cyklar?

Permalänk

Går det att kolla youtube på iphone utan ads? Använder AD block på datorn via chrome. Men på telefonen finns det något smidigt som funkar?

Permalänk
Medlem

Har aldrig kört Vanced.
Har bara kört Firefox med adblocker och Video Background Play Fix.

Skrivet av enbom:

Före Vanced så körde jag Youtube via FireFox med Adblock installerat. Man var dock tvungen köra sidan i datoranpassat läge istället för telefonläge vilket gjorde det tradigt att navigera. Vet inte om det funkar ännu men jag antar det.

Webbsidan och appen är nästan helt lika numera.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.