Youtube Vanced läggs ned efter juridiska bekymmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Mao allt som Youtube säljer i sin premiumtjänst.

Face it, vanced är en snylt-app.

Med sponsorblock kan man ju hoppa intro, outro och annat mög som ändå är ointresserant. Även Dislike countern finns och man kan gömma massa UI element som man ändå inte använder. Detta går inte i den officiella appen även om man betalar. Och man får ju fortfarande de inbakade annonserna i filmerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Newpipe går det ju inte att logga in på så historik etc synkroniseras ej automatiskt.

Finns ju fördelar och nackdelar med det. Du riskerar inte ditt Google-konto och blir svårare att spåra mot att det blir lite vökigare att synka historik'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Mao allt som Youtube säljer i sin premiumtjänst.

Face it, vanced är en snylt-app.

Förutom det helsvarta temat då (om dom inte lagt till det sen jag öppnade default-appen senast).
Men japp det har du helt o hållet rätt i att det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Förutom det helsvarta temat då (om dom inte lagt till det sen jag öppnade default-appen senast).
Men japp det har du helt o hållet rätt i att det är.

Mörkt tema kom till Youtube appen 2017/2018. När kom Vanced? Deras subreddit är tre år gammal, twitter 2-3 år.

Fanns det kanske t.om mörkt tema i YT före Vanced fanns?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Mörkt tema kom till Youtube appen 2017/2018. När kom Vanced? Deras subreddit är tre år gammal, twitter 2-3 år.

Fanns det kanske t.om mörkt tema i YT före Vanced fanns?

Det svarta temat som fanns i Vanced var för AMOLED-skärmar så att pixlarna helt enkelt var avstängda. Det mörka tema i Youtube-appen (som även finns i Vanced om jag minns rätt) är bara mörkt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det svarta temat som fanns i Vanced var för AMOLED-skärmar så att pixlarna helt enkelt var avstängda. Det mörka tema i Youtube-appen (som även finns i Vanced om jag minns rätt) är bara mörkt.

Ja det är bara mörkt och inte helt svarta pixlar.

Såna där AMOLED lägen har aldrig fungerat för mig, enorm stuttering när man scrollar i appar med det på. Provat på reddit några gånger och blir galen efter 1-2min.

Antar du menar att det finns lägen där det faktiskt fungerar bra?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Betalar mer än gärna för youtube premium men totalvägrar när de tvingar på en youtube music också. Dela upp det så lär de få många fler som betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Mörkt tema kom till Youtube appen 2017/2018. När kom Vanced? Deras subreddit är tre år gammal, twitter 2-3 år.

Fanns det kanske t.om mörkt tema i YT före Vanced fanns?

Det är skillnad på "mörkt" o "helsvart". Det senare borde vara standard överallt imo, men det är det ju tyvärr inte.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Välkommen hit @Enviro, alltid trevligt med nytt blod på redaktionen!

Tack! Men eller hur? Riktigt roligt att vara här. 😊

Själv hade jag rätt flyt med detta. Drog ner Vanced precis innan detta, så hoppas innerligt att YouTube inte strular till API:n och gör dretet oanvändbart.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis tar någon annan över

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Enviro:

Tack! Men eller hur? Riktigt roligt att vara här. 😊

Själv hade jag rätt flyt med detta. Drog ner Vanced precis innan detta, så hoppas innerligt att YouTube inte strular till API:n och gör dretet oanvändbart.

Välkommen André! Såg att du lämnade Feber, men tänkte aldrig att det fanns en öppning här!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Tack! Men eller hur? Riktigt roligt att vara här. 😊

Själv hade jag rätt flyt med detta. Drog ner Vanced precis innan detta, så hoppas innerligt att YouTube inte strular till API:n och gör dretet oanvändbart.

För android finns ju diverse ’mirror sites’ där man även senare kan ladda ned och installera appar

Jag hoppas de släpper vanced som öppen källkod, då går det inte riktigt att stoppa

Permalänk
Medlem

Har det inte varit något liknande med alla music bots på Discord? Massor utav dom har blivit nedsläckta efter som dom kringgår reklamen.

Många av mina vänner i andra länder har dessutom använt botten för att kunna lyssna på musik som youtube har blockerat i deras länder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Betalar mer än gärna för youtube premium men totalvägrar när de tvingar på en youtube music också. Dela upp det så lär de få många fler som betalar.

Du vet nog om det redan men det finns Premium Lite som är billigare och saknar Music.

Problemet är bara att man vill ju ha hela fulla Premium, men utan Music, men Premium Lite saknar alla funktioner förutom reklamfritt. När man betalar 69kr/mån så borde man kunna spela videos i bakgrunden/pip och ladda ner videos osv vilket man alltså inte kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Kör själv Youtube via webbläsaren, använder alltså ingen app, och i webbläsaren blockar AdGuard alla annonser.
Fungerar på både iOS och Android.

Jag har också AdGuard men det funkar inte på YouTube på iPhone. Jag antat att YouTube uppdaterade sig hela tiden så att det inte går att blockera vilket funkar bättre på dator i Firefox. Men kan ju vara nån inställning i AdGuard jag missat. Att på iphone trycka på Dela och välja Activate AdGuard for YouTube fungera iaf inte för mig. Men jag kör bara gratisversionen av AdGuard, om man betalar lifetime subscription för typ 150kr så blir man av med annonser på YouTube på iOS garanterat då? Står bara att de blockar komplicerade YouTube-annonser i browser

Permalänk
Medlem

Den enda funktionen jag ville komma åt med Vanced var möjligheten att kunna låsa telefonen medan jag lyssnade på innehåll. Känns ju rätt kasst att behöva betala 120 SEK i månaden för att... kunna låsa telefonen.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Trist, sponsorblock är verkligen underbart för att hoppa över intron och annan onödig filler. I appen kan jag se att jag sparat närmare 5h tid på blockeringar det senaste halvåret.

New Pipe finns men har inte Sponsorblock tyvärr. Det kommer säkert nya alternativ.

Finns i en fork! https://github.com/polymorphicshade/NewPipe

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag hoppas de släpper vanced som öppen källkod, då går det inte riktigt att stoppa

Om jag förstod rätt kommer det aldrig hända. Vanced appen har ingen direkt källkod,utan det är en modiferat youtube app (som vanced teamet inte har källkoden till) men de har via andra sätt lyckats bygga om appen

Men, man kan alltid hoppas

Permalänk
Medlem

Hahaha shit vilken tur jag har, laddade ned YouTube Vanced igår efter att ha sett nyheterna!

Visa signatur

CPU: 3700X @ Stock | GPU: 3070 Gainward Phoenix | MB: B450 Tomahawk Max | RAM: 32 GB Vengeance 3600 MHz CL18 | Skärm: Asus PA34VC

Permalänk

Best YouTube Vanced alternatives: NewPipe, SkyTube, LibreTube, & more!
https://www.xda-developers.com/best-youtube-vanced-alternativ...

Permalänk
Medlem

Synd. Vanced är guld!

Sponsorblock är bästa som finns och allt annat.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

Jag har också AdGuard men det funkar inte på YouTube på iPhone. Jag antat att YouTube uppdaterade sig hela tiden så att det inte går att blockera vilket funkar bättre på dator i Firefox. Men kan ju vara nån inställning i AdGuard jag missat. Att på iphone trycka på Dela och välja Activate AdGuard for YouTube fungera iaf inte för mig. Men jag kör bara gratisversionen av AdGuard, om man betalar lifetime subscription för typ 150kr så blir man av med annonser på YouTube på iOS garanterat då? Står bara att de blockar komplicerade YouTube-annonser i browser

Jag kör lifetime varianten men har också läst att man ska behöva göra som du skriver, dock ingenting som jag brukar behöva göra.
Ibland händer det däremot att jag behöver trycka på refresh första gången jag går in på Youtube.

Men vem vet hur länge det fungerar, Youtube visar reklam på annat sätt nuförtiden, typ inbäddad. Innan gick det ju tom att blocka på TV om man bara la in AdGuard DNS.

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Du vet nog om det redan men det finns Premium Lite som är billigare och saknar Music.

Problemet är bara att man vill ju ha hela fulla Premium, men utan Music, men Premium Lite saknar alla funktioner förutom reklamfritt. När man betalar 69kr/mån så borde man kunna spela videos i bakgrunden/pip och ladda ner videos osv vilket man alltså inte kan.

Det visste jag faktiskt inte att de lanserat. Måste kommit ganska nyligen?
Men håller med dig om att alla funktionerna borde ingå där också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Det visste jag faktiskt inte att de lanserat. Måste kommit ganska nyligen?
Men håller med dig om att alla funktionerna borde ingå där också.

9 månader sedan enligt Sweclockers nyhet https://www.sweclockers.com/nyhet/32475-youtube-lanserar-prem...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på om det går att göra backup på installerade Android-appar? Skulle vilja säkerhetskopiera min vanced så jag kan fortsätta använda den så länge den funkar, även om mobilen lägger av.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Nån som har koll på om det går att göra backup på installerade Android-appar? Skulle vilja säkerhetskopiera min vanced så jag kan fortsätta använda den så länge den funkar, även om mobilen lägger av.

Så länge du har hämtat hem APK filen så ska du kunna installera den hur mycket som helst Så hämta hem den sista versionen av Vanced och ha den sparad på något bra ställe, t.ex. på datorn

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Nån som har koll på om det går att göra backup på installerade Android-appar? Skulle vilja säkerhetskopiera min vanced så jag kan fortsätta använda den så länge den funkar, även om mobilen lägger av.

APK-filen finns på diverse ’mirror sites’ bara googla ’vanced apk’

Går fortfarande att köra gamla angry birds på samma sätt trots att de varit borttagna sedan 2018

Permalänk
Avstängd

Premium Lite [sic] finns ju här, lätt värt det för att slippa reklamen tycker jag. Funkar dessutom lika bra oavsett enhet, på teven, på jobbdatorn och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Det är skillnad på "mörkt" o "helsvart". Det senare borde vara standard överallt imo, men det är det ju tyvärr inte.

Som jag skrev i en annan kommentar, har aldrig sett ett helsvart läge som fungerar bra.

Kanske är min telefon som är felet, vet ej men det laggar alltid enormt. Man blir fan sjösjuk efter att ha scrollat i bara någon minut.
Tanken är god, kanske med 120Hz eller snabbare skärmar?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Gurrrra:

Det är skillnad på "mörkt" o "helsvart". Det senare borde vara standard överallt imo, men det är det ju tyvärr inte.

Kan inte hålla med, kolasvarta "mörka" teman är horribla, sämre för ögonen med den starka kontrasten, och sparar nästintil inget batteri extra mer än vad ett normalt mörkgrått tema gör

Visa signatur