Permalänk
Medlem

Gmail och fel inkorg

Jag har något problem med Gmail.

Har tre konton som vi kan kalla apelsin, äpple och päron.

Päron-kontot tänkte jag avveckla för jag fick nytt namn när jag gifte mig.

Äpple-kontot är min nya inkorg med mitt nya namn. Här vill jag ha viktiga jobbmail.

Apelsin är huvudkontot och här får jag spam o nyhetsbrev.

Nu till problemet.
Alla mail som chefen och företaget skickar till mig kommer till päron-kontot.
Ber jag dem skicka till äpple-kontot hamnar mailet i äpple men det står att det är skickat till päron-kontot.

Hos cheferna står det att mina mail är skickade från päron-kontot.

Skickar någon mail till äpple-kontot hamnar det ibland en kopia i apelsin.

Jag har inga inställningar som vidarebefordrar eller filter aktiva.

Kan felet ligga i deras server, teams eller Outlook? Att där är min gamla e-post registrerad och 'hårdkodad'.

Var är buggen?
Varför får jag inte rätt på detta?

Tack för alla tips på lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XarfeZ:

Jag har något problem med Gmail.

Har tre konton som vi kan kalla apelsin, äpple och päron.

Päron-kontot tänkte jag avveckla för jag fick nytt namn när jag gifte mig.

Äpple-kontot är min nya inkorg med mitt nya namn. Här vill jag ha viktiga jobbmail.

Apelsin är huvudkontot och här får jag spam o nyhetsbrev.

Nu till problemet.
Alla mail som chefen och företaget skickar till mig kommer till päron-kontot.
Ber jag dem skicka till äpple-kontot hamnar mailet i äpple men det står att det är skickat till päron-kontot.

Hos cheferna står det att mina mail är skickade från päron-kontot.

Skickar någon mail till äpple-kontot hamnar det ibland en kopia i apelsin.

Jag har inga inställningar som vidarebefordrar eller filter aktiva.

Kan felet ligga i deras server, teams eller Outlook? Att där är min gamla e-post registrerad och 'hårdkodad'.

Var är buggen?
Varför får jag inte rätt på detta?

Tack för alla tips på lösning.

Svårt att säga utifrån beskrivningen, men skulle föreslå:

Öppna ett sådant mail i Gmail på webben, tryck på pluppmenyn och välj "show original" så att du får se det faktiska innehållet.

Läs och titta efter referenser till "äpple" respektive "päron" (ctl-f är din vän). Om båda refereras i olika sammanhang där så har du kanske ett spår att följa upp

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Svårt att säga utifrån beskrivningen, men skulle föreslå:

Öppna ett sådant mail i Gmail på webben, tryck på pluppmenyn och välj "show original" så att du får se det faktiska innehållet.

Läs och titta efter referenser till "äpple" respektive "päron" (ctl-f är din vän). Om båda refereras i olika sammanhang där så har du kanske ett spår att följa upp

Smart.
Och där står att det är levererat till fel epost fast jag vet att avsändaren skrev rätt. Kan deras epostklient/server ändra för att göra det 'säkert'?

Permalänk
Medlem

Problemet löst.
Låg i företagets teams som skapade ett konto för min gamla e-post. Och att min begäran att ändra e-post hade stannat hos närmaste chef.