Permalänk
Medlem

Ansluta flera USB enheter till två datorer

Hej!

Jag har en stationär dator privat och en jobbdator, och nu när jag jobbar hemma skulle det vara smidigt med att inte behöva koppla om all kringutrustning mellan dem på en daglig basis. Därför jag skulle behöva en UBS hub (?) med två UBS-C utgångar och ett antal stora vanliga UBS ingångar, men jag kan inte för mitt liv hitta något sånt, har ni något tips på produkter som kan passa?

Permalänk

Jag har en sån fast med USB-A till jobb och privatdatorn.
Skulle det funka?

https://www.dustin.se/product/5010887658/us224-2-port-usb-per...

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av olii:

Hej!

Jag har en stationär dator privat och en jobbdator, och nu när jag jobbar hemma skulle det vara smidigt med att inte behöva koppla om all kringutrustning mellan dem på en daglig basis. Därför jag skulle behöva en UBS hub (?) med två UBS-C utgångar och ett antal stora vanliga UBS ingångar, men jag kan inte för mitt liv hitta något sånt, har ni något tips på produkter som kan passa?

Det enklaste är fjärrskrivbord.
Får/kan du inte använda frjärrskrivbord är det en usbswitch du behöver, en hub fungerar inte som du vill, möjligen kan du behöva en hub och en switch eller en kvmswitch.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.