Ljusstyrkan blir konstig S8

Permalänk
Medlem

Ljusstyrkan blir konstig S8

Min samsung S8 började helt plöttsligt att ändrade från bra ljusstyrka som jag alltid haft till att gå ner ett hack så den blir lite brunaktigt, ser man mest på öppnar såt som är vitt så e den dassig mörkare ett hack. Men inget ändrat sig på min inställning av ljusstyrkan den e densamme som jag alltid haft. Såg det när jag skulle göra omstart av mobilen att den håller min riktiga ljusstyrka vid omstarten och när hemskärmen kommit fram så typ 20 sekunder sen ändrar den till lite skummare nyans.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Nattläge aktiverat eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Nattläge aktiverat eller nåt?

Nope nattläget ektiverat då blir det svart bakgrunder, nu går den ner bara litet hack ungefär som jag skulle dra ljusstyrkan från typ 80% på skalan ner till typ 40% dystert oklart om jag skall kunna försöka förklara det på bästa sätt. Grejjen att jag inte gjort nånting idag bara blev så plöttsligt. Gör omstart varje gång och skärmen håller sig i den jag alltid haft perfekt ljusstyrka till efter 20 sekunder bli den trista lite mörkare ljus.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Fear:

Såg det när jag skulle göra omstart av mobilen att den håller min riktiga ljusstyrka vid omstarten och när hemskärmen kommit fram så typ 20 sekunder sen ändrar den till lite skummare nyans.

Låter som en/ett mjukvara/läge som aktiveras efter boot är klart.

Min gissning är att du råkat aktivera ”ögon komfort”-läget (realme’s namn). Det är alltså ett annat läge än nattläget och kan heta en massa olika beroende på modeller och tillverkare

Som jag förstått det tar detta läge ner blåtonerna och gör skärmen mer sepiagärgad, i.e: dassig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tydligen lär sig ljusstyrkan användningen på något sätt har jag läst. På min förra Androidlur hade jag problem med att ljuset ändrade sig på ett grymt störigt sätt. Tydligen ska man kunna återställa ljusstyrkan vilket jag gjorde, då blev det bättre.
Tyvärr minns jag inte hur man bar sig åt för denna återställning av enbart ljusstyrkan? Kanske någon annan vet? Orkar inte googla

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Låter som en/ett mjukvara/läge som aktiveras efter boot är klart.

Min gissning är att du råkat aktivera ”ögon komfort”-läget. Det är alltså ett annat läge än nattläget och kan heta en massa olika beroende på modeller och tillverkare

Som jag förstått det tar detta läge ner blåtonerna och gör skärmen mer sepiagärgad, i.e: dassig

Kollade med min kompis o jag ser att mitt blåljusfilter är på och slår jag av det så blir det typ samma som jag alltid haft. Men kan inte minnas att jag själv slått på det eller ja jag vet inte om jag haft det på eller inte heller om jag skall vara ärlig. Men blev snarlikt som jag alltid haft hmm konstigt

Visa signatur

Fear

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Fear:

Kollade med min kompis o jag ser att mitt blåljusfilter är på och slår jag av det så blir det typ samma som jag alltid haft. Men kan inte minnas att jag själv slått på det eller ja jag vet inte om jag haft det på eller inte heller om jag skall vara ärlig. Men blev snarlikt som jag alltid haft hmm konstigt

Har säkert kommit med någon uppdatering. Min smög sig in mellan all ”din telefon är nu uppdaterad” texterna där man normalt bara trycker ”ok” genom hela 🤷‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen i alla fall

Visa signatur

Fear