Nicehash kringgår kryptospärr på Geforce LHR-produkter

Permalänk
Melding Plague

Nicehash kringgår kryptospärr på Geforce LHR-produkter

Miningföretaget Nicehash visar upp deras uppdaterade Quickminer-mjukvara som enligt bolaget till 100 procent kan kringgå Nvidias spärrar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Totala hashrate för ETH har ökat runt 10% på 2-3 dagar (kryper säkert upp lite allt eftersom folk uppgraderar). Bör ju gå att räkna ut ungefär hur många LHR kort som minar bara från den informationen. Vilket också visar på att alla som suttit och sagt att ingen skulle ha köpt/minat med LHR under senaste året har haft fel.

Permalänk
Medlem

obegripligt att folk luras in i mining...
att investera pengar i tex. Bitcoin förstår jag mycket väl, men enligt WhatToMine ger ett 3090Ti ca 3$ i vinst per 24h (kortet med bäst hashrate)

förutom att ha datorn igång hela tiden (& inte använda den), elpriser samt inköp av gpu... verkar idiotiskt för mig i Sverige i a f
möjligen med stulen hårdvara och gratis el

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

The Way It’s Meant to Be Played

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

obegripligt att folk luras in i mining...
att investera pengar i tex. Bitcoin förstår jag mycket väl, men enligt WhatToMine ger ett 3090Ti ca 3$ i vinst per 24h (kortet med bäst hashrate)

förutom att ha datorn igång hela tiden (& inte använda den), elpriser samt inköp av gpu... verkar idiotiskt för mig i Sverige i a f
möjligen med stulen hårdvara och gratis el

Nja, jag har tjänat ihop min gpu tre gånger under det senaste året. Det är inte lika lönsamt idag som för ett år sedan, och att eth2 snart rullas ut. Så just nu är det dumt att investera i GPUer för mining dock.

Sen är iofs min Radeon 7 med 90MH/s på 300W mycket mer effektiv än de flesta andra.

Permalänk
Medlem

Jag bryter inte längre. Men när jag bodde i studentkorridor och inte betalade elen så lät jag datorn stå på dygnet runt för mining på vintern. Det var det eller FurMark, för elementen fungerade dåligt så högt upp (trots avluftning). Efter mining-äventyret blev det F@H istället.

Om man försöker att inte tänka tillbaka alltför hårt till vad man sålde 8 hela bitcoins för 2012? Jo.
Men pizzorna var ju goda i varje fall.

Permalänk
Medlem

Även upplåst till Linux med NBminer.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

obegripligt att folk luras in i mining...
att investera pengar i tex. Bitcoin förstår jag mycket väl, men enligt WhatToMine ger ett 3090Ti ca 3$ i vinst per 24h (kortet med bäst hashrate)

förutom att ha datorn igång hela tiden (& inte använda den), elpriser samt inköp av gpu... verkar idiotiskt för mig i Sverige i a f
möjligen med stulen hårdvara och gratis el

För privat personer kan jag bara tänka mig att man kanske vill använda det för att värme upp rummet datorn är i under vintern. Gratis värme typ, om man redan äger grafikkortet för andra syfte ändå, om inte lite störande (måste stänga av den för spel, kan leda till ostabil dator, massa oljud av fläktarna).

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

Mining var bra i början (jag har aldrig gjort det själv) men ganska snabbt blev mining något som endast var eller är lönsamt i länder med billig (smutsig) el, samt att stora spelare dök upp som byggde i stort sett datorhallar bara för att bryta kryptovaluta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Även upplåst till Linux med NBminer.

Funkar med NBMiner 41.0 både i Windows och Linux.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nja, jag har tjänat ihop min gpu tre gånger under det senaste året. Det är inte lika lönsamt idag som för ett år sedan, och att eth2 snart rullas ut. Så just nu är det dumt att investera i GPUer för mining dock.

Sen är iofs min Radeon 7 med 90MH/s på 300W mycket mer effektiv än de flesta andra.

jovisst, men det rör sig väl om nån tusenlapp... inte värt besväret anser jag
kommer aldrig att bli mer lönsamt med grafikkort, finns alldeles för många i rullning (vad som är lönsamt är väl iofs individuellt)

många av de dedikerade asic-maskinerna har en roi på 400-500 dagar ... i bästa fall (mycket kan ju hända)

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Nu sätta deras påståenden om bättre tillgång och pris på prov då. Men det verkar ju som om det inte är lika lönsamt längre så påverkan kanske inte blir så stor.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doskii:

För privat personer kan jag bara tänka mig att man kanske vill använda det för att värme upp rummet datorn är i under vintern. Gratis värme typ, om man redan äger grafikkortet för andra syfte ändå, om inte lite störande (måste stänga av den för spel, kan leda till ostabil dator, massa oljud av fläktarna).

jo, frugan hade yxat datorn första natten.. eller får man ha skiten i garaget & egentligen bara slösa bort energin

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
AKA AudioBamse

Mer än 40 länder har infört restriktioner eller helt förbjudit Bitcoins, men tydligen har det inte hjälpt särskilt mycket om man tittar på hur priserna fortfarande ligger på grafikkort. Fast det är klart, fortfarande ca 150 länder där det fortfarande är tillåtet, så marknaden för kryptobrytning kan vara fortsatt stor antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AudioBase:

Mer än 40 länder har infört restriktioner eller helt förbjudit Bitcoins, men tydligen har det inte hjälpt särskilt mycket om man tittar på hur priserna fortfarande ligger på grafikkort. Fast det är klart, fortfarande ca 150 länder där det fortfarande är tillåtet, så marknaden för kryptobrytning kan vara fortsatt stor antar jag.

För att miners nyttjats som syndabock för skenande gpu priser, det har mer och göra med girighet från tillverkare och ”halvledarbristen”.

Permalänk
AKA AudioBamse
Skrivet av Ryssfemma:

För att miners nyttjats som syndabock för skenande gpu priser, det har mer och göra med girighet från tillverkare och ”halvledarbristen”.

Ja, det har du nog rätt i, finns säkert flera faktorer som påverkar priserna negativt.

Permalänk
Medlem

Det enda positiva med detta är väl att man kanske kan sälja 3080 för samma peng närmare släpp av 4000-serien. Problemet där är väl att man inte vågar släppa kortet innan man fått ett nytt 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av AudioBase:

Mer än 40 länder har infört restriktioner eller helt förbjudit Bitcoins, men tydligen har det inte hjälpt särskilt mycket om man tittar på hur priserna fortfarande ligger på grafikkort. Fast det är klart, fortfarande ca 150 länder där det fortfarande är tillåtet, så marknaden för kryptobrytning kan vara fortsatt stor antar jag.

Hade gärna sett listan på dessa 40 länder. Det var längesedan Bitcoin påverkade tillgången på grafikkort.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Men klarar Quickminer Crysis?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Saknar svarsalternativet
Nej, Och jag blir upprörd av att du frågar..

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

TI korten var fett överprisade så kul för dom att dom kan mina tillbaka en slant innan ETH inte går mina längre.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Saknar svarsalternativet
Nej, Och jag blir upprörd av att du frågar..

Intresseklubben antecknar i fetstilt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Minar när jag inte använder datorn, Får en 30kr om dagen och kostar på förra elräkningen ungefär 10-15kr om dagen att köra..
Har redan korten, och värmer rummet där jag har reptiler i till rätt temp istället för ett elelement.

Så +450 kr i månaden för att värma just det rummet är ju profit.

Permalänk
AKA AudioBamse
Skrivet av Teval:

Hade gärna sett listan på dessa 40 länder.

Jag googlade på "bitcoin banned countries", fick upp flera resultat. T.ex. skriver "News18" (aldrig hört talas om tidigare) att över 50 länder har bannat Bitcoins. Kanske beror på var man menar med "ban", om man räknar med full ban eller vissa restriktioner kanske. Eller så har vissa källor fel. Hade också gärna sett en full lista.

Edit:
Ser också nu från en del andra källor efter lite mer googlande att Bitcoin bara är bannat i 13 länder, och där ser man dessutom listan på dessa 13 länder. Så det där med 40-50 länder var tydligen bullsh*t.

Skrivet av Teval:

Det var längesedan Bitcoin påverkade tillgången på grafikkort.

Okej, det är ju mycket positivt! Får bara hoppas att dem andra faktorerna lugnar ner sig också då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

obegripligt att folk luras in i mining...
att investera pengar i tex. Bitcoin förstår jag mycket väl, men enligt WhatToMine ger ett 3090Ti ca 3$ i vinst per 24h (kortet med bäst hashrate)

förutom att ha datorn igång hela tiden (& inte använda den), elpriser samt inköp av gpu... verkar idiotiskt för mig i Sverige i a f
möjligen med stulen hårdvara och gratis el

Ok 3$ per dygn gånger typ 30 dagar blir 90$ per månad. Det är vad som gäller nu. Har du 20st kort som har redan betalat av sig, så känner du ca 20.000 kr per månad utan att göra något. Så att det är fortfarande lönsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Ok 3$ per dygn gånger typ 30 dagar blir 90$ per månad. Det är vad som gäller nu. Har du 20st kort som har redan betalat av sig, så känner du ca 20.000 kr per månad utan att göra något. Så att det är fortfarande lönsamt.

Blir rätt mycket mindre när el och skatt är betalda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Blir rätt mycket mindre när el och skatt är betalda.

Osäker på vad argumentet är? Det är en passiv inkomst och det spelar inte så stor roll.

Mina solceller på mina tak gav mig ca 500kr tillbaka efter avdrag under mars, men det kanske är bäst att slänga skiten eftersom det är så lite pengar ändå?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Ok 3$ per dygn gånger typ 30 dagar blir 90$ per månad. Det är vad som gäller nu. Har du 20st kort som har redan betalat av sig, så känner du ca 20.000 kr per månad utan att göra något. Så att det är fortfarande lönsamt.

20 kort som redan betalt sig... nu gäller 3$ profit 3090Ti, så hårdvara (enbart GPU) runt 500-600kkr

så jo med dagens förtjänst tjänar du pengar efter 25-30 månader, vilket antagligen aldrig kommer ske då marknaden flödar över med gpu:s

extrem dålig investering att ligga ute med en halv miljon, för att ev. aldrig tjäna nåt

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

20 kort som redan betalt sig... nu gäller 3$ profit 3090Ti, så hårdvara (enbart GPU) runt 500-600kkr

så jo med dagens förtjänst tjänar du pengar efter 25-30 månader, vilket antagligen aldrig kommer ske då marknaden flödar över med gpu:s

extrem dålig investering att ligga ute med en halv miljon, för att ev. aldrig tjäna nåt

Personen du svarade till skrev ingenting om att köpa 20st grafikkort idag?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Personen du svarade till skrev ingenting om att köpa 20st grafikkort idag?

man måste först få ihop investeringen innan man går med vinst, oavsett gpu eller asic...

exemplet med 20k vinst i månaden kräver 20st 3090Ti (dagens mätning) https://whattomine.com/gpus

som du förstår är det inte billigt med 20st 3090 Ti, och ju fler gpu:s i totalen kommer ge mindre vinst helt enkelt för fler "bråkar" om kakan

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti