Google calendar - Smartare funktioner

Permalänk
Medlem

Google calendar - Smartare funktioner

Hej
Jag har använt google calendar regelbundet på det traditionella sättet och har nyligen börjat använda calendly för att boka möten etc vilket är otroligt smidigt. Vad jag har gjort är att skriva i vissa tider där det passar att boka 30 minuters slots som synkas med min kalender. Det är väl fint men jag inser nu att jag gärna skulle vilja ha lite bättre visning av google kalender och mer alternativ. T ex så ibland använder jag google kalender för att programmera 1h här och där och strukturera dagen men ofta vill man ju ha saker i format av typ lediga kvällar. Vad jag menar är att jag skulle vilja ha en kalender där jag endast visar Måndag-Fredag alla kvällar samt två "slots" per dag på helgerna för att göra generella planer för roligare saker medans dagsplaneringen är mest för jobbsaker. Finns det något sätt att få någon schematisk display av kvällar och helger? Går jag in på monthly view så visas ju alla små slots på 30 minuter precis lika mycket som ett event som är på 6h. Man kan ju eventuellt skapa två olika kalenderar för kortare events och vissa för längre men jag vill helst inte vilja komma ihåg massa olika längder etc utan vill mest att alla kvällevent över 3h automatiskt ska tydligt visas på denna kalender.

Jag hoppas att ni hänger med! :).

Visa signatur