Permalänk
Medlem

Softmodd till Wii U

Jag har en Wii U som vi faktiskt glömts bort helt & den har legat i kartongen i rätt många år faktiskt, nu undrar ja om det finns någon i Malmö som softmoddar dessa

Jag bugar & tackar /Merlin

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Merlin

Permalänk
Medlem

Nu är det inte vad du efterfrågar men jag kan rekommendera dig att testa lägga in softmod på ditt Wii U på egen han först då det är simpelt.
Följ bara guiden på denna sida: https://wiiu.hacks.guide/#/
Skulle tro att det tar dig max två timmar, snarare en.
Du kanske redan har försökt?

Permalänk

Gjorde nyligen samma sak med min wiiU och det tog nog under 20min om jag ska vara ärlig. Är väldigt enkelt och minimumkraven är endast dator och sdkort. Så jag rekommenderar starkt att du gör detta själv 😄

Permalänk
Medlem

Jag skall försöka få hjälp pga jag inte ser med mitt vänstra öga & det högra ja jag är inte helt blind men man blir frustrerad, har snackat med en granne som skall försöka ta sig tid om det nu är simpelt.

Kommer ihåg med vanliga Wii då använde jag både sd-kort 4gb samt ett usb minne men hur länge det tog vet jag inte, men jag gjorde det rätt ofta åt alla jag kände samt jag konverterade iso spel från nätet genom datorn till en hdd men det tog en jäkla tid fast jag klonade disken rätt ofta o det fungerade även detta med ett kloningsprogram från Dell & kan kolla vad det heter för de som har ett intresse.

Tack skall ni ha jag har skickat sidan vidare till min granne, han ser bra med ögonen o han är rätt teknisk så jag får väl bjuda på gyros igen samt lite beer så får vi se.

Jag bugar o tackar /M

Visa signatur

Merlin