Netflix bekräftar reklamfinansierad prenumeration

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig betala för reklamfri tjänst, om priset ligger kvar på dagens nivå och den reklamfinansierade versionen hamnar under. Är dock dagens pris det som tas ut för reklamfinansierad, och reklamfri får ännu högre pris - då kan dom (ursäkta språket) dra åt helvete.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Känns som ett bra alternativ för de som inte vill betala fullpris.

Och den som hatar reklam fortsätter betala som vanligt.

Ja, jag tycker det är värt att betala för att slippa reklam. Att det inte fanns reklam var det som gjorde att Netflix var så bra från början. Behöver jag en "paus" klickar jag på paus bara. Men bra för dem som vill komma undan billigt och känna återkomsten av 90-talets TV-upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Förstod jag rätt, kommer man få reklam trots man är betalande kund? Eller var det att man kan få ett gratis konto mot reklam i filmerna? Jag tror jag har fått solsting!!

På Spotify får man gratis konto mot reklamavbrott (det blir som att lyssna på reklamradio), eller så betalar man så sliper man reklam.

Netvlix får absolut inte ha reklam mitt i filmerna, då dödar de tjänsten och kommer tappa massvis med betalande kunder.

Jag kommer avsluta Netflix isåfall och ta någon annan streaming tjänst, amazone Prime eller c more.

Jag tolkar/tror det kommer vara typ:
1. Netflix premium utan reklam (som idag), 179kr
2. Netflix premium med reklam 129kr
3. Netflix standard utan reklam (som idag), samma pris
4. Netflix standard med reklam för en lägre månadskostnad.

För mig personligen skulle jag kunna ta ett reklamfinansierat alternativ om det inte blir reklamavbrott i filmen/tvserien, utan den hamnar innan - emellan avsnitt. Samt att priset är avsevärt lägre.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinnennet:

"Netflix fortsätter sitt korståg med att göra sin streamingtjänst allt mindre attraktiv"
Är det inte tvärtom när de lägger till fler valmöjligheter utan att påverka sitt befintliga utbud? Eller missförstår jag något?

Jaa detta var inte så objektiv av Sweclockers.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenyaro:

Jag vill ha valmöjligheten att se hela deras internationella utbud utan att vare sig betala eller behöva se någon reklam, när kommer detta?

Vet inte om jag missförstår din fråga... men som svar: Den dagen du själv inte kräver lön för ditt arbete? Så om tusen år (eller vilket tidsperiod Star Trek utspelas där pengar inte finns). Just nu i vår tid får man betala för tjänster.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Varför lyckas man samla nästan all musik (som lyssnas på) till Spotify, men behöver sprida film och serier etc över 10 tjänster? Varför är film svårare än musik?

Det är två rätt olika industrier. Kostnaden/investeringen för en film är i en annan skala än för en låt. Det konsumeras på lite olika sätt med. Musik kan man köra på repeat, en och samma låt, det gör man inte riktigt med film, det är mer en "engångskonsumption". Artisterna lever mer på turnerande/liveuppträdanden med. Film är lite mer rakt på investering -> inkomst från bio + streaming.

Tror det har lite med det att göra iaf. Det är nog ganska olika industrier.

Det är ofta rätt stora jättar bakom filmindustrin också och ha en större bit av kakan genom att lansera egna tjänster. Det krävs rätt stora finansiella muskler för att producera en kvalitetsfilm och få ut den på en streamingtjänst. Har man så stora muskler är det nog närmare att starta egen streamingtjänster. Enklare att få in en egen låt på spotify som en oberoende artist än det är att få in en egen film på netflix som helt oberoende filmskapare, tror jag iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har blivit sjukt ointresserad av film/serier eller nya spel. Det ska extremt mycket till för att jag sks vilja ödsla min tid på sådant. Föredrar att fixa hemma eller lära mig nya saker. Man blir ju tillslut mättad på ett oändligt utbud av hjärndöd underhållning. Ibland dyker det upp nån dokumentär jag kan tänka mig att se. Men det är ju inte så att det vore omöjligt att leva utan netflix direkt. Jag hade gärna sett ett mindre utbud av högre kvalitet. Personligen är jag hellre utan än att betala för reklam. Hade den gått att spola förbi som när man spelar upp nåt via TV-boxen så kanske att jag skulle kunna tänka mig en sådan tjänst. Förutsatt att den var gratis i övrigt dvs.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Bedrövligt, betala för reklam är aldrig nånsin bra.

Permalänk
Medlem

Hade de lagt in reklam i alla tier hade jag avslutat men i och med att det bara är för de som vill betala mindre så bryr jag mig inte så mycket. Jag kommer inte byta till den nivån med reklam.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Titta på det billigaste alternativet för Discovery+. Du betalar typ 60-70kr/månad + måste se reklam.

Nedgraderade till det billigaste förut mellan allsvenska säsongerna 2020 och 2021 och jag kommer inte ihåg någon reklam från då heller. Och senast jag kollade på abonnemangen var i slutet av mars och då fanns det inget med reklam.
Fast när jag kollar nu så har du rätt att det billigaste har reklam, dom måste ha lagt till det väldigt nyligen.
Däremot angående priset så är det billigaste (med reklam) bara 19 kronor för en månad just nu. Eller 39 kronor för det billigaste utan reklam en månad. Så om du ville bingea lite Vägens Hjältar eller andra program så kan du göra det för 19 eller 39 kronor just nu, det är ju inte så farligt. Är bara betala första månaden och sen gå direkt till inställningarna och säga upp så du slipper det dyrare ordinarie priset efter första månaden tar slut

Permalänk
Medlem

Jag bekräftade min uppsägning av prenumerationen förra månaden.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Vad hände med opartisk rapportering av nyheter? Inte konstigt att sweC tappar när allt man ser är skribenternas åsikter genomsyra nyheter samt en första sida med idisslade nyheter samt forum trådar instoppade som nyheter.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av smerkele:

Inte konstigt att sweC tappar

Gör dom?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Känns som ett bra alternativ för de som inte vill betala fullpris.

Och den som hatar reklam fortsätter betala som vanligt.

tills nästa steg kommer och standardnivån blir att alla har lite reklam, det smygt stegvis med sånt här ofta

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

tills nästa steg kommer och standardnivån blir att alla har lite reklam, det smygt stegvis med sånt här ofta

Då är det bara säga upp det.

Tror dock inte att det är särskilt troligt scenario, det skulle innebära döden och de tappar ju folk hela tiden som det är.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Inte vad jag har hittat när jag kollade lite snabbt för någon vecka sedan

Bara att skapa ett konto, det är gratis att skapa ett konto. Och än så länge är det gratis att se säsong 12 se bild

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Bara att skapa ett konto, det är gratis att skapa ett konto. Och än så länge är det gratis att se säsong 12 se bild
<Uppladdad bildlänk>

Går jag in på discoveryplus hemsida och klickar på skapa konto får jag upp detta:

Permalänk
Medlem
Skrivet av smerkele:

Vad hände med opartisk rapportering av nyheter? Inte konstigt att sweC tappar när allt man ser är skribenternas åsikter genomsyra nyheter samt en första sida med idisslade nyheter samt forum trådar instoppade som nyheter.

Det är inte bristen på objektivitet som är det märkliga här, det är den märkliga åsikten. På köpet i den fetade ingressen dessutom. Ser väldigt lustigt ut.

Permalänk
Medlem

Netflix borde stiga ner från sina höga hästar och inse verkligheten. Tjänsten har blivit sämre eftersom de tappar material till andra streamingtjänster som är mycket billigare. Samtidigt höjer de priserna och tror att alla utan att tveka betalar tre ggr så mycket som man gör på de andra tjänsterna som också har ett bra utbud idag. Man kan i princip få HBO, Prime och Disney för samma pris som ett Netflix premium abonnemang. Inser de inte verkligheten och anpassar sig kommer de så småningom att självdö. Den rätta vägen är inte att införa reklam. Den enda rätta vägen är att sänka priset men det kommer de aldrig att göra och därför kommer de tyvärr helt enkelt att självdö på grund att de inte kan leverera en prisvärd tjänst längre. Att införa mobilspel och liknande är bara krystade och misslyckade försök att vara unika.
Jag ser lite likheter med musikbranschens förtvivlade försök när musikcd-skivor började sälja sämre. Vad gjorde de då? De höjde såklart priset på musik-cdskivor när de borde göra tvärtom. Eller Postnord som höjer priset på portot och delar ut mer sällan eftersom folk skickar mindre brev. De påskyndar bara sin egen död. Hur kan de undgå att se det?

Jo, jag har faktiskt fortfarande ett Netflix premium abonnemang och har haft i flera år, men höjer de priset en gång till eller fortsätter sin nedåtgående spiral med mindre attraktivt material eller inför begränsningar att dela med andra kommer jag snart att avsluta. Jag har både HBO och Prime som tillsammans kostar betydligt mindre än Netflix. Jag skulle lätt klara mig med de två.

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte all klagomål. En dyrare utan reklam och en billigare med reklam. Det är väl bra att man får välja.

Så länge den dyrare är 100% reklam fri ser jag inga problem i det här.

Permalänk
Medlem

Dessvärre har inte den digitala världen gått framåt. Världen är på väg in i en liten depression ur ekonomiskt synpunkt, och Netflix menar det är riktigt att lägga in reklam för att tjäna mer pengar hellre än att prova få abbonenter på grund av bättre innehåll och en bättre plattform. Låg väl iofs i korten att detta är planerat från början genom att "fånga" kunder för att sedan påtvinga de reklam, samtidigt när folk får det sämre ekonomiskt. Streamingtjänster är nog bland det första som får stryka med foten om man behöver spara på utgifterna och Netflix "utnyttjar" nog detta fullt nu.

Lyckligtvis har vi kvar valet att kunna se media på andra sätt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Går jag in på discoveryplus hemsida och klickar på skapa konto får jag upp detta:

<Uppladdad bildlänk>

Och där finns det längs ner "Skapa ett konto för att se gratis innehåll" se det inringade som jag gjorde på den bild du la upp i forumet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

För mig som kollar på tv några få timmar i månaden skulle reklamfinansierat utbud absolut vara attraktivt. Och jag tror inte att jag är den ende som tänker så.

Permalänk
Medlem

Så dom kommer ha ett alternativ som kostar ungefär som alla andra tjänster fast ändå med tillhörande reklam, o det verkar en del folk här i tråden som tycker det låter som ett bra alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Det är inte alls sagt att det kommer vara kostnadsfritt.

Skulle inte förvåna mig ifall de gör så att man betalar en lägre månadsavgift med reklam.

Det har du iofs rätt i. Tycker dock fortfarande inte att det är dåligt. Man väljer ju själv om man vill betala mindre eller mer. Men skulle dom börja smyga in reklam i högre tier, då hoppar jag av direkt.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Så dom kommer ha ett alternativ som kostar ungefär som alla andra tjänster fast ändå med tillhörande reklam, o det verkar en del folk här i tråden som tycker det låter som ett bra alternativ?

Det är ingen som tvingar dig att nyttja det.

Hur är det ett dåligt alternativ för den som inte vill spendera fullpris på en prenumeration?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

För min del: aldrig i helvetet.

Dåligt omen. Risken är överhängande att det långsamt över tid kommer leda till att det blir reklam i alla abonnemangsnivåer (om inte annat genom att stegvis höja priset på de reklamfria nivåerna tills ingen längre är villig att betala). Jag blir på riktigt förvånad om jag har fel.

Men förr eller senare har nog reklamen kräkt sig in i samtliga streamingtjänster.

Fy fan vad jag hatar reklam.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jag håller med.

Tyvärr kommer Netflix inte vara den första med skitet dock. Amazon Prime Video visar redan reklam fastän man betalar för det. Att Netflix då tar efter är ingen högoddsare :/

Har amazon prime och har inte sett någon reklam. Jag antar att du inte menar där de annonserar om andra egna program som man kan skippa direkt. De som är där innan programmet har börjat.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är ingen som tvingar dig att nyttja det.

Hur är det ett dåligt alternativ för den som inte vill spendera fullpris på en prenumeration?

Att erbjuda ett betalalternativ där reklam fortfarande ingår är både skum o ingen trevlig utveckling alls. Speciellt konstigt när det här Netflix-abbet säkert kommer kosta lika mycket som alla andra streamingtjänster fast att dom skippar reklamen. Tror det kommer gå mer o mer utför för Netflix tyvärr.

Permalänk
Medlem

dags att säga upp netflix när det händer