Steam Summer Sale 2022

Permalänk
Avstängd

Köpte:
City Skylines Standard
Iron Age
Atomicrops

Får se om jag spelar dem
Tog även gratis-spelet Fall Guys.

Permalänk
Medlem

Bra pris på:

Little Nightmares 1 + 2 + Dlcs
15,26 euro

Helt fantastiska spel enligt mig. Rekommenderas varmt. Gjorda av svensk spelstudio
https://store.steampowered.com/app/424840/Little_Nightmares/

Lite reviews:
Little Nightmares 1 (IGN) 8,8/10
https://www.youtube.com/watch?v=sgRclbFz7h0&ab_channel=IGN

Little Nightmares 2 (IGN) 7/10
https://www.youtube.com/watch?v=91w-eRbS6g0&ab_channel=IGN

Permalänk
Medlem

Total War: WARHAMMER II
Grim Dawn Definitive Edition
Kan vara bra om sommaren bli blöt. Annars tycker jag det mesta fortfarande är för dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jafka:

Rätt så medioker rea... 10%-30% är väl inget att hänga i granen. Ska de visa några spel på rea så lägg upp dem man kan köpa med 75-95% rabatt.

Frostpunk var sänkt 75% inkl dlc men det fick man gratis hos epic utan dlc för ett tag sen och jag nöjde mig med det.

Sett till optimering och keyboard shortcuts är frostpunk lite sisådär men spelmekaniken och berättandet samt tjusningen i att bli bättre gör det riktigt kul.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luminous:

Frostpunk var sänkt 75% inkl dlc men det fick man gratis hos epic utan dlc för ett tag sen och jag nöjde mig med det.

Sett till optimering och keyboard shortcuts är frostpunk lite sisådär men spelmekaniken och berättandet samt tjusningen i att bli bättre gör det riktigt kul.

Är inte frostpunk det där skräpspelet där man måste göra all 500% exakt, på exakt tid utan att göra ett enda fel, för att klara första banan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stgr:

Köpte:
City Skylines Standard
Iron Age
Atomicrops

Får se om jag spelar dem
Tog även gratis-spelet Fall Guys.

Körde refund på Iron Age.
Det var ett scam-"spel". bara ett ihop-packat paket av RTSE och var ett rent skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Är inte frostpunk det där skräpspelet där man måste göra all 500% exakt, på exakt tid utan att göra ett enda fel, för att klara första banan?

Nja, inte allt rätt. Det sög först innan jag visste hur man skulle göra, men när man vet så blir det roligare.
Dock, när man slagit allt och gjort en eller två endless så tappar spelet all omspelbarhet.

Spelet är inte så dynamiskt, det är väl i princip 100% skriptat, om det var mer procedural och dynamiskt så hade det varit bättre.
Jag tror inte jag kommer spela 2 när det kommer, om det inte är markant bättre.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Har över 700 spel på min wishlist så jag valde några därifrån
Har hunnit spelat lite av White Shadows och det var mer välgjort än jag först trodde, det utspelar sig i en dystopi med djur och spelets stämning har dom lyckats med bra för det känns verkligen deprimerande. Annars är det rent spelmässigt likt Limbo och Inside fast inte lika finurliga pussel... men fortfarande väldigt bra.

Dom här har jag köpt... hittills 😅
- Marvel's Guardians of the Galaxy
- Dogworld
- Lake
- Alfred Hitchcock - Vertigo
- El Hijo
- The Horace Trilogy
- Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition
- Know by heart...
- Chicory: A Colorful Tale
- White Shadows
- Here Comes Niko
- TOEM
- Tunnel of Doom
- Wizard Of Walls
- Zombie Rollerz
- A Place for the Unwilling
- Nidhogg 2
- Escape Doodland
- Exo One
- Beastie Land
- COTTON REBOOT!
- Necronator: Dead Wrong
- The Gardener and the Wild Vines
- Moncage
- Guntech 2

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk

Jag har hittills köpt Outer Wilds och Turok 2: Seeds Of Evil. Hade hoppats på att Elden Ring fick en prissänkning men icke då.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Jag har hittills köpt Outer Wilds och Turok 2: Seeds Of Evil. Hade hoppats på att Elden Ring fick en prissänkning men icke då.

Elden Ring finns för 526:- hos Fanatical.com.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har en backlogg på säkert 400+ spel nu… så… nej, det blir inga inköp denna gången - även om det är lockande med bra priser !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av downup:

Fall guys är gratis på Epic nu.. har haft kul i en timme nu

Tack för det tipset. Har sett på youtube en del som spelar den, men gratis är gott
De flesta spelen av <10 spel jag spelat, så har jag klarat mig kvar de 3 första banorna.
En gång lyckades jag ta mig till kronan, men hoppade cirka en halv sekund för tidigt, så jag kunde inte greppa tag i den och förlorade istället.

Permalänk
Skrivet av Warus:

Elden Ring finns för 526:- hos Fanatical.com.

Ah tack. Såg att det var 13% off på greenmangaming också men kände inte att det var en övertygande deal.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Köpte Patrick’s Parabox då jag ville ha något kul pusselspel till Steam Decken.

Permalänk

Funderar lite på RDR2 har hört så mycket positivt om spelet och nu är det i princip halva priset ca 300 kronor (steam). Tycker att ni jag ska slå till?

Permalänk
Medlem

Fick mersmak av plattformare efter Little Nightmares så slog till på Ori bundlen. Helt fantastiskt! Gillar att man får en ordentlig inledning och bakgrunds story. Superkvalle på allt. Bra pris just nu också. (Se bara till att ha en kontroll, TB är ingen höjdare till dessa spel).
-76% rabatt på Little Nightmares bundle med DLC:s
-62% rabatt på Ori bundlen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Funderar lite på RDR2 har hört så mycket positivt om spelet och nu är det i princip halva priset ca 300 kronor (steam). Tycker att ni jag ska slå till?

Ja slå till, det är helt fantastiskt bra gjort och det håller länge så man får verkligen valuta för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Fick mersmak av plattformare efter Little Nightmares så slog till på Ori bundlen. Helt fantastiskt! Gillar att man får en ordentlig inledning och bakgrunds story. Superkvalle på allt. Bra pris just nu också. (Se bara till att ha en kontroll, TB är ingen höjdare till dessa spel).
-76% rabatt på Little Nightmares bundle med DLC:s
-62% rabatt på Ori bundlen.

Gillade du Little Nightmares så rekommenderar jag Inside!

Även det nedsatt till 6,73 euro, då ingår spelet "Limbo" (tyckte det var ganska roligt också men gillade verkligen Inside!)

https://store.steampowered.com/bundle/1837/INSIDE__LIMBO/

Dansk spelstudio som skapat båda spelen
https://playdead.com/

Review (IGN) 10/10
https://www.youtube.com/watch?v=6DLRCgTwicY&t=44s&ab_channel=...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Gillade du Little Nightmares så rekommenderar jag Inside!

Även det nedsatt till 6,73 euro, då ingår spelet "Limbo" (tyckte det var ganska roligt också men gillade verkligen Inside!)

https://store.steampowered.com/bundle/1837/INSIDE__LIMBO/

Dansk spelstudio som skapat båda spelen
https://playdead.com/

Review (IGN) 10/10
https://www.youtube.com/watch?v=6DLRCgTwicY&t=44s&ab_channel=...

Tackar, kollade lite gameplay och det verkar vara spel som passar mig perfekt så blev köp!

Köpte även Castle of Illusion för 3,24euro men hur jag än gör med configfilen till spelet eller nvidia kontrollpanelen vill det bara köra i 30fps vilket känns för lågt i det spelet när man rör sig snabbt och sitter nära storbildstvn.

Skumt då inställningen i spelet säger 60hz.. Är iof ett gammalt spel. Ingen annan som råkat ut för detta?

Permalänk
Medlem

Köpte Pixel Game Maker MV.

Ganska kul faktisk, lätt att göra spel med - och kan Exportera till Nintendo Switch.

Permalänk

Ja några spel har det hunnit bli:
- Battle Brothers
- Darkest Dungeon + DLC
- This is my land
- Project Zomboid

Jag funderar på att köpa det senaste Tomb Raider också. Är det något att ha?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Köpt Hell let loose och hittils haft väldigt roligt de få timmar jag hunnit spela

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat Hollow Knight på steam deck blev jag sugen på mer Metroidvania-spel samt lite annat gött att pyssla med i hängmattan under sommaren.

Det blev:
- Disco Elysium
- Axiom Verge
- Dead Cells
- Hades
- Streets of Rage
- Strider
- Stardew Valley

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Medlem

Jag köpte Halo MCC, bara för att, ungefär. Nä men det var ju nersatt och jag har vart sugen på att köpa det. Men å andra sidan har jag ju redan en stor backlog, så känns samtidigt onödigt

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ghostfenix:

Ja några spel har det hunnit bli:
- Battle Brothers
- Darkest Dungeon + DLC
- This is my land
- Project Zomboid

Jag funderar på att köpa det senaste Tomb Raider också. Är det något att ha?

Tack för denna. Det fick mig att få upp ögonen för project zomboid

För övrigt: vad är det förbannelse som vilar över zombie survival och early access?! 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har fyllt på backloggen med:

Prey
Sniper Elite 4
Titanfall 2

Permalänk
Medlem

- Horizon - Zero Dawn
- Chivalry II
- Halo - The Master Chief collection
- Age of Empire - Definitive Edition
- Hunter - Call of the Wild - Diamond Bundle

Gjorde dock en refund på Hunter - Call of the Wild... klarade inte av spelet, fantastisk grafik, avslappnande, men hände alldeles för lite.
Har troligtvis för dåligt tålamod

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Gjorde dock en refund på Hunter - Call of the Wild... klarade inte av spelet, fantastisk grafik, avslappnande, men hände alldeles för lite.
Har troligtvis för dåligt tålamod

Ja, du ska nog inte försöka dig på att jaga i verkligheten i alla fall

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Tack för denna. Det fick mig att få upp ögonen för project zomboid

För övrigt: vad är det förbannelse som vilar över zombie survival och early access?! 😁

Kul! Det verkar lovande men svååårt!

Jag kunde inte motstå att köpa 7 days to die. Så klart även där ett zombiespel i early access.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Ja, du ska nog inte försöka dig på att jaga i verkligheten i alla fall

Försent, jagar redan hjort och älg, dock inte i närheten jämförbart med ett datorspel 🤔