Permalänk
Medlem

Hitta syskon i USA?

Tjena,

Det här kanske är helt fel ställe, men förhoppningsvis är det någon annan som gjort något liknande och kan dela med sig av sina erfarenheter.

Jag är född i Sverige men har en pappa som är amerikansk. Min pappa gick bort innan jag hann träffa honom, det jag dock vet är att han skall ha haft barn från ett tidigare förhållande. Strax efter att jag fyllde 20 blev jag, pga. svenska lagar ca. 15 år sedan, tvungen att välja om jag ville vara svensk eller amerikansk medborgare då man inte fick ha dubbla medborgarskap. Av den anledningen får jag ingen hjälp av amerikanska ambassaden då jag inte längre har ett amerikanskt medborgarskap.

Det är just dessa syskon jag skulle på något sätt vilja få kontakt med, är det någon där ute som har gjort något liknande och vet var man börjar?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej!
Du kan ta ett gentest via något av de siter/företag som finns. Googla för att ta reda på genom vilken av dessa siter du hittar mest amerikanska kunder. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Om du vet namnet på din far och var han kommer ifrån osv så skulle jag rekommendera ancestry.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Något OT, men har funderat på dubbelt medborgarskap ett tag, och är i stort sett säker på att Sverige har tillåtit dubbelt medborgarskap sedan 2001, dvs långt innan du fyllde 20.