Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eckecs12:

Bilar, lika bra som första gången jag såg den! 10/10! riktig banger.

Har nog sett den filmen tusen gånger med grabben, den är så bra! Och musiken i filmen med.

Permalänk

Jurassic World Domination.

Gillar Jurassic Park filmerna, detta var dock troligen den sämsta av dom. Har lite svårt att avgöra mellan denna och Lost World.

Upplevde klippningen i denna film väldigt slarvig och hoppig i vissa lägen.

Skulle säga 5/10.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk

The Gray Man
Ganska generisk action, vilket inte behöver vara fel. För min del passade det perfekt just då jag såg den igår.
Ryan Gosling spelar som flera gånger förut en lite introvert överkompetent figur, och har gör det bra.
Lite kul att skurken refererade till Goslings karaktär som ”the Ken doll” vid ett tillfälle (Gosling spelar ju Ken i live action Barbie).
Vet inte om det för att få till en kosmopolitisk känsla, eller om Netflix bara plockar lokaliseringspoäng på det, men jag tyckte det kändes lite forcerat med så in i h*vete många platser.

Hur som, totalt sett inte så dum ändå.
6 6:or av 10 möjliga.

Permalänk
Medlem

Netflixs The grey man.
https://www.imdb.com/title/tt1649418/?ref_=nv_sr_srsg_0

Bättre än Netflix tidigare filmer och en film som är underhållande. Deras tidigare orkade man knappt se klart (underground 6 mfl.)
Lite småroliga one liners i denna. Annars har Netflix, som alltid svårt med sina manus och dåliga dialoger.
Men ganska underhållande som sagt.

3/5

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Léon, eller Léon: The Professional
Osäker på vilken titel som faktiskt är den korrekta när jag tänker efter, till och med IMDB verkar inte helt kunna bestämma sig. En googlesökning listar imdb's länk som de sistnämnda, :The Professional, men själva sajten i sig refererar till filmen som just Léon. Jag har alltid sagt enbart Léon, men aja.

Knappast första gången jag ser denna, men gud vad den är magnifik. En av få filmer som lyckas med bedriften att växa mer och mer för varje gång man ser den.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Free solo

https://m.imdb.com/title/tt7775622/

Ät inte när ni tittar är ett tips, det vänder sig i magen konstant. Älskar dessa typer a filmer. 9/10 I sin klass.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

https://m.imdb.com/title/tt7775622/

Ät inte när ni käkar är ett tips, det vänder sig i magen konstant. Älskar dessa typer a filmer. 9/10 I sin klass.

Jo den är bra,fast tror nog att han måste ha en diagnos eller något om man har sån dödslängtan:)
Stackars flickvän och föräldrar.
Just det läkaren gjorde ju en ct scan på hans hjärna och den va ju inte som andras tydligen,han reagerade väl inte lika stort på fara eller något va det väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Jo den är bra,fast tror nog att han måste ha en diagnos eller något om man har sån dödslängtan:)
Stackars flickvän och föräldrar.

Ja, osäker på diagnosbiten. Men är oavsett imponerad över drivkraften en del har, sen att ens nära och kära jag svårt att förstå och är livrädda konstant... ja.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ät inte när ni käkar

Svåra instruktioner där

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Svåra instruktioner där

Visst är det, tack för heads up 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

The Black Phone
Hört bra saker om filmen men blev tyvärr besviken. Skurken har en bra mask men han är inte speciellt intressant och det är inte de övriga heller. Något som ska vara spännande blev istället en kamp mot sömnen istället, filmen hade inget nytt att bjuda på 5/10

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Greyhound
8/10

Riktigt bra film, kunde inte slita mig ifrån skärmen och sambon satt bredvid för att hon skulle virka och ha sällskap men hon fick inget gjort heller

Permalänk
Medlem

Top Gun: Maverick

https://www.imdb.com/title/tt1745960/?ref_=nv_sr_srsg_1

Top Gun har jag sett många gånger, och jag tänkte att jag skulle se denna uppföljare. När jag har bestämt mig för att se en film så brukar jag inte se trailers, så jag hade inte sett alltför mycket av Top Gun: Maverick innan jag såg den på en IMAX-biograf i Solna.

Jag tyckte att den var ok som actionfilm, ganska otroliga scener, men det är ju film...så lite får man ta.

Som actionfilm är den ok. Jag ger den 4 av 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

The long road war på Netflix

Dokumentär om varför första världskriget startade. Jag vill minnas i grundskolan att det började med mordet på Franz Ferdinand tronföljare och ärkehertig av Österrike-Ungern. Jag ansträngde mig inte i grundskolan och lärde mig bara det jag var tvungen att kunna. Jag har i efterhand funderat lite på den idioten som sköt honom och startade hela världskriget.

Nå i dokumentären fick jag veta att under början av 1900talet fanns det otroligt många krigsk-ta länder som ville kriga, detta av olika anledningar, men makt och pengar är nyckelorden. Det var dock problematisk att starta krig utan för många andra la sig i. Tyskarna ville så gärna ta Frankrike, men då skulle Ryssland ge sig på dem. De la upp olika planer. Sedan försvarade England också Frankrike.
Sedan hade vi balkanländerna, Serbien och något mer. Det alla ville ha lite mer värdefull mark och motarbeta andra fick det.
Jag borde se om dokumentären, sedan se en till för att få en annan synvilken på det hela.

Men det var väldigt intressant att se att så många länder väntade på en ursäkt till att starta kriget. Folket ville också ha krig och jublade när det startade.. Och hög uppsatta chefer i olika länder sa olika gånger att börja vi inte kriga nu så får vi kanske aldrig kriga för då har ryssland blivit för starkt etc.
-När jag tänker efter känns det lite som om det är en dokumentär gjord av Kina eller liknande som vill visa hur vi i Europa var. Jag får allt se en annan dokumentär

Mordet på Franz Ferdinand brukar ju i skolan beskrivas med gnistan som startade en världsbrand.

Hade iofs en väldigt bra historielärare i både grundskolan och gymnasiet samt ett intresse. Men jag kan verkligen rekommendera att läsa på mer om hur VK 1 startade om man inte vet så mycket om det sen skolåren.

Historiepodden har ett bra dubbelavsnitt om första världskriget om man föredrar podd. Avsnitt 15 och 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

https://m.imdb.com/title/tt7775622/

Ät inte när ni tittar är ett tips, det vänder sig i magen konstant. Älskar dessa typer a filmer. 9/10 I sin klass.

Kan tipsa om Meru, The dawn wall och The alpinist. Riktigt bra/spännande klättringsdokumentärer.

Edit: Glömde min absoluta favorit: Touching the void.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Starship Troopers (1997)
Har sett den många gånger förut men det är en snuttefilt som varit med mig genom livet.
Briljant satir och en häftig actionfilm i ett.
Paul Verhoeven när han är som bäst.

9/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kan tipsa om Meru, The dawn wall och The alpinist. Riktigt bra/spännande klättringsdokumentärer.

Tack.
Ska definitivt kollas in.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Såg Warcraft igen.
Tycker den är bra och skulle gärna se en uppföljare, men det kommer nog aldrig hända om man läser bland olika forum =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

South park - The streaming wars - Dubbelavsnitt av south park. Ok men det känns inte riktigt som när man kollade första south park filmen för tjugo år sen och gick och trallade Blame Canada! efteråt. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Minions - The Rise of Gru
6.5/10

Kan inte sticka under stol med att jag är lite smått frälst i dessa små, gula varelser ^^ Gillar även att de har lyckats med konststycket (Shrek är väl ändå mästerverket gällande detta) att få vuxna att dra på smilgroparna utan att de mindre förstår varför Dock lite besviken på det faktum att de lyckas av ren kompetens denna gång och inte bara snubblar till sig framgång av misstag - samt alldeles för lite bananer!

Kan väl tillägga att jag varken är ett fan av "Gru" eller några andra förutom just dessa minioner i denna franchise och helst av allt skulle vilja se Minions 2 mer likt ettan.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Bigbug (Nätflicks)

Svart humor av JP Jeunet (bl.a, Amelie från Montmarte, Delicatessen <-Se den! )

7/10

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Avstängd

The Northman. Lite för seg och lite för mycket Shakespeare snack. Och rätt tidigt så fattade jag att Hamlet var en stor inspiration. Men...Hamlet är mycket bättre. 5.5/10

Everything everywhere all at once. Helknäpp film som har världens mest extended slut någonsin, värre än LOTR?
Även denna på tok för lång.
Förväntade mig inte slagsmål med dildos, tur att jag inte kollade filmen med systersonen. 5.5/10

*gäsp*

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Ikväll fick det bli ”The power of the dog” på Netflix.
Ja, vad ska man säga? Ett riktigt sömnpiller till film tycker jag.

Kan sträcka mig till att ge den 5 fåniga hattar av 10, då hantverket är väl utfört.

/C

Permalänk
Medlem

The Grey Man
5/10
Inte jätterolig och stundvis rätt tråkig, Anna De Armas däremot gör en bra insats.

6 Underground däremot 6/10 en mkt roligare actionfilm. Sett 3ggr

D-Tox
7/10
Gammal action med Sylvester Stallone samt att man ser väldigt många stora skådisar som ungdomar.

Jungle Cruise
6/10
Sådär äventyrsfilm, bra att äta middagen till men ingen rolig "fredagsfilm" precis.

6:e Dagen
7/10
Gammal film med Arnold, över 10+ år jag såg den, tycker den va bättre än jag förväntade mig igen.

Keep Breathing: Miniserie 6 avsnitt
7/10 Rätt sevärd. Mkt som man känner igen sig i.

Pirate Gold Of Adak Island. 8 avsnitt. Ser dessa som "minifilmer" då man lätt ser de i en sittning.
8/10
Väldigt intressant och följa med på en moderndags skattjakt.

Terminator: Genisys
3/10
Inte jättemkt att hurra för, vet inte ens om jag sett den innan, kände typ inte igen ngt alls.

Terminator: Salvation
5/10
Med Christian Bale, betydligt bättre än Genisys.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Killing Zoe (1993)

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kan tipsa om Meru, The dawn wall och The alpinist. Riktigt bra/spännande klättringsdokumentärer.

Edit: Glömde min absoluta favorit: Touching the void.

Boken bakom filmen Touching the void är riktigt bra, om man vill läsa om det.

Permalänk
Medlem

Lightyear

Fint animerad, bra röstskådisar (såg den på originalspråk med bl.a. Chris Evans och Taika Waititi) och filmen var överlag helt okej och intressant.

Bra slötittarfilm. 6/10

The Sea beast

Såg den med min tioåriga son, och vi båda gillade filmen väldigt mycket. Riktigt bra animerad, fint manus och riktigt bra röstskådisar (såg på orignailspråk). Kändes aldrig tråkig och de nästan 2 timmarna bara flög iväg.

Jag: 9/10
Sonen: 8/10

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja, osäker på diagnosbiten. Men är oavsett imponerad över drivkraften en del har, sen att ens nära och kära jag svårt att förstå och är livrädda konstant... ja.

Han har garanterat någon grad av autism åtminstone 🙂 Jävligt bra film!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Prey (Skull)
5.5/10

Det senaste tillskottet till Predator-universat och efter att ha sett den infinner sig endast frågan; varför?
Från en del riktigt dåliga cgi effekter till karaktärer som inte fastnar eller engagerar. Lägg därtill en Predator man "ändrat utseende på" till att vara "förhistorisk". Action-sekvenserna känns uddlösa och saknar "impact" och känns stressade. Det flörtas rätt friskt med originalfilmen Predator, man känner igen flertalet sekvenser och även det klassiska "if it bleeds...we can kill it" ^^

Tyvärr finns det alldeles för mycket utfyllnad som helt saknar betydelse för själva filmen (se nedan) eller aldrig används igen annat än just flörtandet till originalet.

Hade de istället skippat Predator helt, lagt pengarna på cgi effekterna där de brister som mest och kört det som en egen story om deras livsöden/utmaning/"coming of age rite" hade den fått 2 poäng högre betyg. Som en del av Predator faller denna platt och är i stort sett helt menlös.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

The gray man

Åh, såg 75% av filmen innan jag stängde av. Inte värt att se den.