Permalänk

Minnesuppgradering

Har precis köpt en begagnad HP Elitebook 820 G2. Det första jag tänker göra är att uppgradera minnet, det är 8 gb nu. Kan jag köpa en 16 gb minne och lägga till, eller måste det vara samma storlek i bägge slotarna?

Det står i specen att det är DDR3. Kan jag köpa vilket minne som helst, eller är någon speciell sort att föredra?

Kollar hos Dustin, det finns DIMM och SO-DIMM, vad är det för skillnad?

Permalänk
Medlem

Det är SO-DIMM DDR3 du ska ha, och nej 16GB sticka funkar nog inte du är begränsad till 2x8GB = totalt 16Gb

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Det är SO-DIMM DDR3 du ska ha, och nej 16GB sticka funkar nog inte du är begränsad till 2x8GB = totalt 16Gb

Tack! Har beställt nu!!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden.

Uppgraderade lillgrabbens laptop, Asus eee pc, i helgen med en SSD, blev klar skillnad mot HDD.
Undrar nu om det är ide att byta minnena? Den har idag so-dimm ddr3 833mhz 2x2gb, laptopen kan max ha 4gb, till ett par som har högre klockfrekvens eller kommer det inte göra nån skillnad.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lmoberg:

Lånar tråden.

Uppgraderade lillgrabbens laptop, Asus eee pc, i helgen med en SSD, blev klar skillnad mot HDD.
Undrar nu om det är ide att byta minnena? Den har idag so-dimm ddr3 833mhz 2x2gb, laptopen kan max ha 4gb, till ett par som har högre klockfrekvens eller kommer det inte göra nån skillnad.?

Det kommer inte att ge någon märkbar skillnad.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34