Permalänk
Medlem

Första vattenbygget

Gav mig på att bygga vattenloop för GPU i ett Meshify C samtidigt som CPU kyls av en NH-D15. Det blev lite trångt och krävdes egna modifikationer där jag använde en 3d printer för att göra lite fler delar till chassit för att göra mer utrymme i fronten för fläktarna.

Om någon är intresserad av 3D filerna så går det att lösa, det är ingen text på filerna som det är på slutbilderna.

Specs:
i5-10600k
Zotac RTX 3080 Trinity OC
Asus ROG Z490-A
RAM har jag glömt vad det var

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Kanonbygge!

Permalänk
Medlem

Hur ligger tempen på kortet, har faktiskt aldrig byggt med loopen bara på gpun, men märker ju att oavsett om jag har 1 eller 3 kylare så sticker ju tempen iväg lite när man kör både cpu och gpu, speciellt om man pillar lite med oc

Visa signatur

No1. Intel Core i7-11700K @5ghz - Msi MPG Z590 Gaming Plus
- 32gb DDR4-3200MHz - GIGABYTE RTX 3080 Ti EAGLE
--------------------------------------------------------------------------------
No2. Intel Core i7-10700K @5GHz - Msi MPG Z490 Gaming Carbon WIFI
- 32GB DDR4-3200MHz - ZOTAC RTX 2080 Ti ArcticStorm

Permalänk
Administrativ avgift

Dunder, finns det en anledning varför du inte körde en extra radiator och sen cpublock ? Du kan säkert hitta ett billigt kit på marknaden och sen gå därifrån. Har säkert ett cpu block o radiator liggandes 👌😁

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brunsas:

Hur ligger tempen på kortet, har faktiskt aldrig byggt med loopen bara på gpun, men märker ju att oavsett om jag har 1 eller 3 kylare så sticker ju tempen iväg lite när man kör både cpu och gpu, speciellt om man pillar lite med oc

20 grader i idle och 45 i load, nu har jag ställt ner fläktarna ganska ordentligt så att de ligger under 1000 RPM vilket gör det väldigt tyst då jag föredrar det. Med fläktarna nedställda blir det 54 i grader i load. CPUn studsar runt 60 grader ej överklockad, även där går fläktarna ganska långsamt. Det är 2st noctua NF-A14 på radiatorn samt 2 st NF-A14 industrial PPC på NH-D15 tornen (samma fläkt egentligen bara att den kan låta som ett jetplan om man tycker om det). Allt detta är dock när man maxar load vilket det sällan gör när man faktiskt spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Dunder, finns det en anledning varför du inte körde en extra radiator och sen cpublock ? Du kan säkert hitta ett billigt kit på marknaden och sen gå därifrån. Har säkert ett cpu block o radiator liggandes 👌😁

Tack, jag gillar looken på NH-D15 och gick för en lite biffigare look. D15 kyler ju väldigt bra så jag kände inte behovet. Han jag köpte radiator osv av här på swec hade faktiskt ett block för CPU också till salu, men jag valde att testa utan. Dock blev det ju betydligt trångare och krävde lite moddat för att få plats med fläktarna då det hade blivit för trångt med både fläkt och radiator på insidan.