The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Breath of the Wild 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Switchen var för trött för första BotW. Även med en så nedskalad grafik så var det flertalet ställen den gick ner på knäna, framför allt i skogen där FPS kunde hamna under 10.

Spelas ju bäst emulerad, med lagligt inskaffad kopia, på en PC, då kan man ju både dra upp pixelmängden och fps:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Hade önskat att det även skapat bättre spelutvecklare

Spel som Breath of the Wild flyter på bra på Switch, men sedan kan ett litet indiespel få hicka av ingenting.

Ser de bara till att inget spel kräver en "Pro"-version, så ser jag bara det som positivt att kunna köra spelen 1080p@60fps i handheld eller 4K@30fps dockat.

Skulle inte påstå att knappt 30fps med väldigt frekventa drops ner till 10fps flyter på bra.

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas verkligen det kommer en ny konsol med detta spel också, vore väldigt synd att de ska hålla tillbaks av Switchen.

Permalänk
Medlem

Breath of the Wild på PC med Cemu är helt fantastiskt. Hoppas detta kommer dit snabbt.
Jag är VÄLDIGT hypad.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Breath of the Wild på PC med Cemu är helt fantastiskt. Hoppas detta kommer dit snabbt.
Jag är VÄLDIGT hypad.

https://www.youtube.com/watch?v=5jdfqre6MME

Kommer aldrig komma till Cemu eftersom det är en Wii U-emulator. Switch-emulatorerna Ryujinx eller Yuzu får du nog köra istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Kommer aldrig komma till Cemu eftersom det är en Wii U-emulator. Switch-emulatorerna Ryujinx eller Yuzu får du nog köra istället.

Och tur det för Nintendo, det kommer nog dröja ett längre tag innan det kommer att fungera lika bra emulerat som på en Switch, även om Ryujinx och Yuzu utvecklarna kommer att fokusera helt på Tears of a Kingdom.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Blir insta köp, hoppas dock på 8-9 större tempel som i gamla spelen, mindre antal shrines och att vapen inte går sönder lika lätt.
Annars lika stor miljö att utforska osv, vilket jag antar att det kommer vara om man kollar på trailern samt att det är uppföljaren till BOTW.
Fan kunde ju aldrig använda sina bästa grejer för att man var rädd att de skulle gå sönder, så sprang man runt med trävapen och skeletthänder istället De kanske skulle fixat en smed i varje by som man kan laga sina vapen hos eller nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Annars lika stor miljö att utforska osv

Jättemycket att utforska, det mesta är dock luft och luftslott.

Permalänk
Medlem

Zelda var mysigt på Wii. Fastnade dock halvvägs när man var uppe i molnstaden. kommer inte ihåg vad spelet hette...

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Zelda var mysigt på Wii. Fastnade dock halvvägs när man var uppe i molnstaden. kommer inte ihåg vad spelet hette...

Skyward Sword. Fastnade på samma ställe själv.

Permalänk
Medlem

Känner en längtan efter Tears of the Kingdom, men jag har inte spelat BotW än

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enviro:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild släpptes 2017 och fans av det öppna Zelda-märkta äventyret har suktat efter en uppföljare till titeln. Under E3 2019 fick vi reda på att en uppföljare officiellt var på ingång, men utvecklingen var i ett förhållandevis tidigt skede. Gårdagens Nintendo Direct gav oss äntligen officiell titel på spelet samt ett ordentligt släppdatum. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom heter spelet och det släpps 12 maj.

Vad har ni för tankar och förhoppningar om den eftertraktade uppföljaren? Kommer spelets nya fokus på vertikalitet ta spelserien till nya höjder, eller tror du att det kommer bli mer av samma? Väntar ni att uppföljaren kommer köra en Metal Gear Solid 2 och låter spelaren kontrollera Zelda i stället för Link? Är det dags för Ganondorf att komma tillbaka på riktigt? Oavsett vad du väntar dig, skriv av dig i tråden!

https://www.youtube.com/watch?v=2SNF4M_v7wc

Hoppas det finns mer att göra i spelet denna gången. I det första var det sammanlagt ca 6 bossar, där 4 var i stort sett samma boss. Förväntar mig också att de bytt ut alla shrines till någonting annat mer intressant och varierande med andra belöningar än samma orb varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Zelda var mysigt på Wii. Fastnade dock halvvägs när man var uppe i molnstaden. kommer inte ihåg vad spelet hette...

Ja, det var nog Skyward Sword, finns i bra (tycker jag) version till Switch, med bättre framerate och vassare grafik.

Jag hoppas på fler dungeons i BOTW2, inte för egen del (jag är för dålig på att hinna spela), men flera i familjen är eller är på väg att bli Zelda-fantaster, och dungeons är alltid bra. Speciellt om några inte automappas.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Brevbäraren var roligast i Skyward Sword

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Känner en längtan efter Tears of the Kingdom, men jag har inte spelat BotW än

Börjar du nu så hinner du kanske 100% på BotW innan TotK släpps

Själv är jag för dålig, har inte klarat ett av side questsen i DLCn som kräver lite mer av spelaren.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

"Köper inte en konsol för ETT spel"
Detta spelet kommer få mig att köpa konsollen.

ÄNTLIGEN!
Zelda Botw är ett utav de bästa spelen jag spelat. Mysfaktor 11/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag älskade verkligen BOTW, men jag kan inte spela i 30 fps längre. Nintendo måste inse att det är nya bud 2023. Jag kommer vänta in nästa konsol om den inte släpps samtidigt, vilket inte känns orimligt.

900p dessutom...

Förstår allt det där med bärbart men då blir det värdelös prestanda. Som flera sagt tidigare är BOTW en ljusår bättre upplevelse i 4K/60fps via emulator trots de lågupplösta texturerna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oztin:

"Köper inte en konsol för ETT spel"
Detta spelet kommer få mig att köpa konsollen.

Zelda Botw är ett utav de bästa spelen jag spelat. Mysfaktor 11/10.

hur spelade du Botw utan konsoll då?

Skrivet av Mocka:

900p dessutom...
Förstår allt det där med bärbart men då blir det värdelös prestanda. Som flera sagt tidigare är BOTW en ljusår bättre upplevelse i 4K/60fps via emulator trots de lågupplösta texturerna.

Synd bara att ingen verkar vilja ha en mer kraftfull dockningsstation pga paritet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

För egen del var jag extremt förtjust i att Breath of the Wild samlade ihop alla tidslinjer i en gemensam historia och utspelas 10 000 år efter de andra spelen. Det gav mig en skön känsla av slutgiltighet. Nu verkar det här vara en ganska direkt uppföljare av Breath of the Wild, så de kan säkert bygga på loren på ett bra sätt, men jag kan ändå inte helt släppa tanken på att de kanske stökar till känslan för mig om de blir för vilda i historieberättandet.

Utöver det kändes trailern väldigt Breath of the Wild: Skyward Sword Edition.

Inte helt otänkbart att det finns en vilja att göra ett mer open-world Skyward Sword, och i min mening inte en dum idé. Ett spel som lanserades precis samtidigt som Skyrim och efter att vi i några år spelat spel som Fallout: New Vegas, GTA IV och Read Dead Redemption. Man kände sig för första gången rätt "instängd" i en Zelda-värld.

Att det sen bjöd på några av hela seriens bästa dungeons var nog mest plåster på såren för oss äldre som varit med genom hela spel-serien, tror knappast att det lockade några nya, yngre fans. Jag som gamling höll å andra sidan på att bli tokig på att veva med den där Wiimoten när man bara ville lägga sig på soffan och lösa lite pussel.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Spelade BOTW på CEMU i 60FPS 1440p. Det går inte att gå tillbaka
Hoppas det kommer en ny konsol snart, eller så får man köpa spelet och hoppas på att Yuzu får bra stöd.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

"Köper inte en konsol för ETT spel"
Detta spelet kommer få mig att köpa konsollen.

ÄNTLIGEN!
Zelda Botw är ett utav de bästa spelen jag spelat. Mysfaktor 11/10.

Jag köpte Switch bara för Zelda, spelade det 220h och sen har switchen stått oanvänd. Testade lite MK och några Mario men fastnade inte för dem. Körde NSMB spelen hårt på DS men annars var det SMS som jag fastnade för senast.

Hoppas att Switchen fortfarande fungerar för det här blir instabuy.

Köpte XBOX One för Tomb Raider (och har inte spelat något annat på den, lol).

På PS5 har jag åtminstone spelat både FC6 och Horizon Forbidden West.

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Spelade BOTW på CEMU i 60FPS 1440p. Det går inte att gå tillbaka
Hoppas det kommer en ny konsol snart, eller så får man köpa spelet och hoppas på att Yuzu får bra stöd.

Hur tar man över från cartridge till pc smidigt? Eller laddar man ned på gott samvete för att man köpt det?
(är man petig så är ju nedladdning av spel man har till konsol inte enligt riktlinjerna utan det ska ju vara från sin egna kassett)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

hur spelade du Botw utan konsoll då?

Har ägt en Switch just för Zelda Botw, när spelet var varvat plus lite till sålde jag den då den stod oanvänd därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Jag köpte Switch bara för Zelda, spelade det 220h och sen har switchen stått oanvänd. Testade lite MK och några Mario men fastnade inte för dem. Körde NSMB spelen hårt på DS men annars var det SMS som jag fastnade för senast.

Hoppas att Switchen fortfarande fungerar för det här blir instabuy.

Köpte XBOX One för Tomb Raider (och har inte spelat något annat på den, lol).

På PS5 har jag åtminstone spelat både FC6 och Horizon Forbidden West.

Haha!
Var varit sugen på PS5 ett bra tag pga last of us 2, horizon forbidden west men då dom släpptes horizon zero dawn till PC har jag en svag förhoppning att detta kommer till PC nångång mellan 2022-2030

Permalänk
Medlem

Undrar hur länge det kommer ta innan Nintendo släpper en ny switch, borde ju gå lätt att bara göra en switch 2 med lite bättre chip så den pallar 1440p->4K med DLSS och har stöd för alla gamla spel?

Känns som en förhållandevis lätt grej att göra. Så kan man köra 720p->FHD med DLSS när man är bärbar

Behöver inte innovera allt för mycket känner jag, bara tiden sen relase har väl gett ca dubblerad prestanda per watt eller så, så borde finnas en fel att hämta där

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Haha!
Var varit sugen på PS5 ett bra tag pga last of us 2, horizon forbidden west men då dom släpptes horizon zero dawn till PC har jag en svag förhoppning att detta kommer till PC nångång mellan 2022-2030

Glömde att nämna TLOU2. Horizon Forbidden West är nog det spel jag har spelat mest efter BoTW. Drygt 83h för 70%. Mina 220h på BoTW var dock inte i närheten av 70%, lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Hur tar man över från cartridge till pc smidigt? Eller laddar man ned på gott samvete för att man köpt det?
(är man petig så är ju nedladdning av spel man har till konsol inte enligt riktlinjerna utan det ska ju vara från sin egna kassett)

Bra fråga, har inte undersökt hur detta görs för switch, för WiiU-versionen var det ju relativt lätt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Undrar hur länge det kommer ta innan Nintendo släpper en ny switch, borde ju gå lätt att bara göra en switch 2 med lite bättre chip så den pallar 1440p->4K med DLSS och har stöd för alla gamla spel?

Känns som en förhållandevis lätt grej att göra. Så kan man köra 720p->FHD med DLSS när man är bärbar

Behöver inte innovera allt för mycket känner jag, bara tiden sen relase har väl gett ca dubblerad prestanda per watt eller så, så borde finnas en fel att hämta där

Till och med 1080p ->4k med DLSS skulle funka rätt bra, speciellt med Zelda som inte går på realism när det kommer till utseende.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

När man nu fick en bra anledning att utöka sin spelförvaring, så vad kan passa bättre.

Permalänk
Medlem

Körde BotW på gammal Wii U. Kommer köpa en Switch nu när Tears of the Kingdom kommer. Sannolikheten att se släpper en bundle borde väl vara rimligt hög?