SFP+ transceiver rj45 till Qnap TS-431X3

Permalänk

SFP+ transceiver rj45 till Qnap TS-431X3

Köpte denna Nas o upptäckte att 10Gb porten var en SFP+ port (som jag aldrig hört talas om innan)

Kan man köpa vilken sfp+ modul som helst? Eller måste den vara kompatibel med ett visst märke, cisco, intel, hp etc ?

Tänkte ha en cat6 kabel direkt mellan datorn o Nasen

Edit: Fick svar från 10Gtek att deras modul skulle passa, beställt från amazon.de (ASIN:B01M8O3MAL)

Permalänk
Medlem

Det kommer mest troligt funka finfint. Min erfarenhet är att de större företagen som riktar sig mer mot enterprise, cisco, hp, etc, är mer kräsna då de vill sälja sina egna (svindyra) moduler. På Cisco enheter måste man t.ex. slå in ett kommando för att enheten skall acceptera 3e-part moduler öht. Var länge ett dolt kommando men i senare releases har de gjort det synligt i OS'et.

Permalänk
Skrivet av iARS:

Det kommer mest troligt funka finfint. Min erfarenhet är att de större företagen som riktar sig mer mot enterprise, cisco, hp, etc, är mer kräsna då de vill sälja sina egna (svindyra) moduler. På Cisco enheter måste man t.ex. slå in ett kommando för att enheten skall acceptera 3e-part moduler öht. Var länge ett dolt kommando men i senare releases har de gjort det synligt i OS'et.

Bra, tack för infon, hoppas du har rätt :), avbeställde 10Gtek igår o beställde en 6comgiga sfp+ från amazon.se istället då tyskarna inte hade skickat modulen på flera dagar. 6com är skickad idag fick jag precis besked om via postnord o email

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att köra med en DAC-kabel istället för att fibbla med fiber om det inte är alltför långt mellan NAS och dator?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Skrivet av JenzA:

Är det inte bättre att köra med en DAC-kabel istället för att fibbla med fiber om det inte är alltför långt mellan NAS och dator?

Vet inte, då jag inte avser att använda fiber, har cat6 ethernet kabel mellan nas o nic.