Permalänk
Medlem

Låg volym på youtube

Hej alla!
Nån som kan hjälpa mig, helt plöttsligt efter att jag skulle starta datorn häromdagen så är ljudet på allting på youtube knappt så jag hör nåt får dra på full volym för jag skall höra något. Har alltid funkat tidigare, och jag har testat mp3 och alla andra kjud dom fungerar normalt som alltid. Även när jag tar crome webbläsaren och youtube då fungerar det normalt med ljudet som det skall. Men inte på min webbläsare Firefox och youtube ? Vad och hur gör jag för att fixa detta problem? Har startat om datorn flera gånger men samma fel.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men har du råkat sänka volymen i webbspelaren? Den är ju separat från datorns systemljud i volymen, och webbläsarspecifik. När den är sänkt där blir det samma på alla nya videor man öppnar i spelaren, eftersom det är en inställning som sparas i webbläsaren.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Dum fråga kanske, men har du råkat sänka volymen i webbspelaren? Den är ju separat från datorns systemljud i volymen, och webbläsarspecifik. När den är sänkt där blir det samma på alla nya videor man öppnar i spelaren, eftersom det är en inställning som sparas i webbläsaren.

Ingen aning hur höjer jag volymen i webbspelaren på youtube? Har aldrig hänt mig bara nu när jag skulle starta datorn efter att den vart avslagen en dag.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Ingen aning hur höjer jag volymen i webbspelaren på youtube? Har aldrig hänt mig bara nu när jag skulle starta datorn efter att den vart avslagen en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Ingen aning hur höjer jag volymen i webbspelaren på youtube? Har aldrig hänt mig bara nu när jag skulle starta datorn efter att den vart avslagen en dag.

Man kan styra mycket i Youtubes webbspelare med tangenttryckningar.
Ljudvolymen kan man höja med pil upp, sänka med pil ner, och växla mellan av och på med "m" (för "mute").
Växla mellan fullskärm och inte med "f".
Växla mellan liten och stor bild med "t".
Backa fem sekunder med vänsterpil och hoppa fram fem sekunder med högerpil.
Pausa med mellanslag.
Stega bild för bild bakåt med "," och bild för bild framåt med ".".
På den numeriska delen, tryck "0" för att hoppa till början av videon, "1" för att hoppa till 10 % in i videon, "2" för 20 % in i videon, osv till "9" för 90 % in i videon.

Finns nog fler, men det är dessa jag själv använder flitigt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

aha den ja va dum jag är, såklart och nu är det som det skall igen. Funkade perfekt tack till er för hjälpen

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Man kan styra mycket i Youtubes webbspelare med tangenttryckningar.
Ljudvolymen kan man höja med pil upp, sänka med pil ner, och växla mellan av och på med "m" (för "mute").
Växla mellan fullskärm och inte med "f".
Växla mellan liten och stor bild med "t".
Backa fem sekunder med vänsterpil och hoppa fram fem sekunder med högerpil.
Pausa med mellanslag.
Stega bild för bild bakåt med "," och bild för bild framåt med ".".
På den numeriska delen, tryck "0" för att hoppa till början av videon, "1" för att hoppa till 10 % in i videon, "2" för 20 % in i videon, osv till "9" för 90 % in i videon.

Finns nog fler, men det är dessa jag själv använder flitigt.

Jag tycker det är dåligt att pil vänster och höger ändras om till volymknappar om man råkar ändra på volymen i spelaren med musen och sen inte trycker på något annat. Vet inte om det är en bugg eller vad men det har varit så jättelänge.

Permalänk
Medlem

Det är ingen bugg!
Utan det är webbläsaren som styr det du sist klickade på, i detta fallet volym kontrollen på Youtubes sida.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!