Championship manager 03-04, bilden är off

Permalänk
Medlem

Championship manager 03-04, bilden är off

Vi skulle köra cm0304 på brorsan laptop idag. Allt har gått bra att installera och spelet startar som det ska. Men bilden i spelet är förskjuten neråt och åt höger. Det verkar som att upplösningen är fel men vi lyckas inte fixa det.

Vad göra?

Permalänk
Medlem

testa att på TVns fjärr klicka "anpassa, letterbox, justera etc...." så kanske bilden hoppar rätt

Permalänk
Medlem

Det har löst sig. Tog ner skalan under bildskärmsinställningar.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt installera CM0304 från original-cd-rom på Windows 10 och installationen fungerar men när jag sen ska öppna programmet så händer ingenting. Någon som vet hur jag kan lösa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaaG:

Jag har försökt installera CM0304 från original-cd-rom på Windows 10 och installationen fungerar men när jag sen ska öppna programmet så händer ingenting. Någon som vet hur jag kan lösa det?

Om du högerklickar på genvägen du startar spelet från och väljer egenskaper, så kan du testa att välja olika kompatibilitetslägen. Testa att byta till ett äldre windows-läge, funkar ibland för äldre program/spel.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34