W11 - Kan inte annvända Windows sök / bläddra med piltangetnerna bilder

Permalänk
Medlem

W11 - Kan inte annvända Windows sök / bläddra med piltangetnerna bilder

Behöver lite hjälp! W11, installerad med workaround installation för TPM på min thredripper.
Allt fungerat ett bra tag, men bara sådär så har följande slutat fungera

Min sökning i startmenyn, eller aktivitetsfälts sökning, går inte skriva i.
Är jag i inställningar (windows + i) kan jag inte söka.
Bilder kan jag längre inte manöverera med piltangenterna och om man trycker på del så händer inget heller.
Försökt med omstarter, försökt följa "guider" när jag sökt.
Har "felsökt" "reparerat" microsoft store...
Någon som har något förslag?

trodde jag hade hittat problemet äntligen eller många om och men. verkar som Searchhost.exe är pausad.
Dödar jag den så startar den och det funkar det lite, sen blir den pausad igen, efter omstart är den pausad också, sen insåg att att när den inte är aktiv så är den inte igång. Så känns som något spärrar den för att starta?

Men även när den "körs" så kan jag inte söka

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Jag hade återsällt windows till grundutförande.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34