Har Webhallen blivit sämre?

Permalänk
Medlem

Njae håller nog inte med TS. Känner mig ganska neutral till Webhallen: Dom är inte exceptionellt bra på något, men inte speciellt dåliga på något heller.

Tillsammans med Inet och Komplett är dom nog den "heliga treenigheten" när jag ska köpa hårdvara.

Först när ingen av dessa 3 ÅF har något jag letar efter börjar jag leta hos t ex Netonnet, Elgiganten, Amazon, etc.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Webhallen har varit min goto länge, men jag surnade till och valde Inet för min senaste dator efter hur de hanterade 30-serien, specifikt ett 3080 kort som fortfarande ligger som "beställt - inget bekräftat leveransdatum" sedan december 2020.

Jag förstår att de inte kunde leverera i rimlig tid och särskilt inte till priset jag bokade, men jag fick aldrig ens en officiell avbokning av min beställning. Särskilt när det kom in LHR-kort av exakt samma modell så tycker jag att jag åtminstone kunde fått ett erbjudande att köpa in till det nya (dyrare) priset, men inte ens det.

Det är absolut inte så att jag inte skulle handla från Webhallen igen, jag har mycket goda erfarenhet därifrån också, men som många redan sagt så är det tuff konkurrens i toppen och en sån här sak gör att man kanske hellre väljer någon av butikerna som hade rykte om sig att beta av sina backlogs på ett eller annat sätt (både Inet och Komplett verkar ha gjort bättre ifrån sig där) eftersom de matchar Webhallen i tillgänglighet, priser och service annars.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat en hel del på Webhallen och är överlag nöjd med deras support/kundkontakt. Då jag bor ett stenkast eller två ifrån deras lagerbutik i Bredden/InfraCity så finns saker oftast på lager och det är enkelt att paxa och åka och hämta i butik. Det är också en fördel vid retur eller nyttjande av garantier så man slipper packa och skicka in saker med risk för transportskador.

Dock känner jag också att det blivit aningen mer.. Vet inte riktigt vad jag ska säga, typ mer generiskt och opersonligt. Men den största försämringen är att jag upplever att de inte är lika vassa när det kommer till priserna längre. Om jag kan spara 800kr på en order på 8000kr så kan jag lika gärna beställa från tex Inet och vänta ett dygn extra för att få en snabb gratis leverans. Skiljer priset några procent så är det ok, men när det närmar sig 8-10% dyrare än andra så väntar jag.

Skrivet av Webhallen:

Trist att du tycker så, helt ärligt har vi haft en rätt tuff organisatorisk förädring de senaste åren, vi har bytt VD några gånger för mycket och har haft mycket personal som börjat och slutat på kort tid samtidigt som vi växt organisationen (vi är inte lilla källarföretaget längre), vi börjar dock sakta cementera oss nu i vår organisation med nya rutiner, tjänster och allt som hör till och det är tyvärr något som tar tid.

Vårt medlemsystem kräver ej konsumering för att behålla bonus :/ om du inte tänker på Killstreak där hela syftet är att hålla en Killstreak

/Patrik

Synd att ni har haft lite motgångar, och att det kanske inte varit så lätt att skala upp från en mindre butik till en större kedja.

Ang. era priser, vet du om det är något som är på agendan för framtiden att börja bli lite mer kompetitiva när det gäller just prissättningen? Jag vet personligen att jag skulle handla mer hos er om det skedde. Och om medlems-level gav bättre fördelar och priser (är level 18 black). Det känns som att det som är medlemserbjudanden har varit mer eller mindre samma produkter och utbud ett bra tag nu. Och trots att det är medlemserbjudanden så är det ofta inte så mycket rabatt generellt sett.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jag är VOID på Webhallen så har handlat mycket genom åren. Hemsidan är bra med roligt medlemssystem etc. På senaste tiden känns det dock inte som att Webhallen är särskilt konkurrenskraftiga prismässigt. Om det beror på att andra aktörer (särskilt Inet) gör flera kampanjer där de går med förlust eller om de faktiskt är dyra är svårt att säga.

Intressant att Patrik @Webhallen nämnde personalbyten. Jag har vid tre tillfällen frågat om produkter varav man skulle fråga en produktmanager/inköpare och i två av tre fall så fick servicerepresentanten aldrig svar då produktmanagern i fråga slutat. Då hade jag sedan länge köpt något annat.

Jag kollade också på några Webhallen Configs för bolaget men den lineupen känns som att de uppdaterar en gång i decenniet samt att bärbara verkar inte finnas alls längre. Synd, för några år sedan köpte vi mycket av deras egna grejer Configs, Iglioo och allt vad de heter. Ofta samma/bättre saker som brandat men billigare.

Edit: Såg att man faktiskt uppdaterat Config nu men fortfarande inga Intel 13:e gen, Nvidia 4000-serien etc. Mest gammalt skräp man försöker rea ut och inte till särskilt bra priser heller. T.ex. Vem köper 12400F, 16GB, 1TB, 3060ti för 19k?

Permalänk
Medlem

Tror inte de är sämre/bättre än andra toppbutiker, eller ja Inet, Komplett/Dustin undviker jag som pesten även om Webhallen är ägd av Komplett så känns det som samma butik som förr.
Mitt största problem är när jag ska köpa något så finns hälften av min lista inte i lager men skulle jag vilja köpa Lego, stekpanna eller propplösare så skulle det säkert finnas, med andra ord så är utbudet för brett och det man vill ha finns inte där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenchi:

Det är lite lustigt hur man uppfattar butiker, jag tänkte säga samma men om deras konkurrent Inet. Jag har helt gått över till Webhallen pga bättre bemötande av kundtjänst, aldrig några problem med returer eller garantier eller liknande.
Dom svarar på tider jag inte trodde någon normal människa skulle svara. Och de har snabba leveranser, ibland för snabba.
Och de är billigast på lego!
Deras medlemssystem skulle kunna bli bättre, bättre förmåner etc men samtidigt är det en bransch med snäva marginaler.
Jag har bara bra erfarenheter av Webhallen.

Det var märkligt! För det du beskriver ang Webbhallen känner jag exakt om Inet. Tycker att dom på inet har väldigt trevlig och blixtsnabb support nästintill realtid. Har aldrig någonsin haft problem med deras kundservice eller butiken överhuvudtaget. Deras support kan gå med på såna "sköna deals" så det är sjukt. Hänt mig en gång att jag hade en returfrakt som kostade mig pengar för att jag klantade till det, men kundsupporten (minns inte namnet på tyvärr) var så schyst att han tog det på sitt egna ansvar istället.
Jag har alltid haft bra intryck av inet.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Trist att du tycker så, helt ärligt har vi haft en rätt tuff organisatorisk förädring de senaste åren, vi har bytt VD några gånger för mycket och har haft mycket personal som börjat och slutat på kort tid samtidigt som vi växt organisationen (vi är inte lilla källarföretaget längre), vi börjar dock sakta cementera oss nu i vår organisation med nya rutiner, tjänster och allt som hör till och det är tyvärr något som tar tid.

Vårt medlemsystem kräver ej konsumering för att behålla bonus :/ om du inte tänker på Killstreak där hela syftet är att hålla en Killstreak

/Patrik

Jag refererar nog mer till det här
https://www.sweclockers.com/forum/trad/794278-webhallen-bonus...

Det är en tråd från 2008 så det var ett tag sedan, eran verksamhet har ju såklart ändrat sedan dess.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Avstängd

Har aldrig haft problem eller så med Webhallen, senaste köpet var när Playstation 5 släpptes.
Men anledningen att jag köper i andra butiker är nog på grund utav priset.
Tycker ofta Webhallen ligger ganska högt i pris om man jämför med deras konkurrenter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaevel:

Hamnade i någon form av standstill där de vägrade skicka ut en tillfällig ersättningsdator förrän jag skickat in min som var defekt, läste mellan raderna att de inte litade på mig..

Du har inte rätt till någon ersättningsdator. Om du är så beroende av din dator, så tecknar du de försäkringar som krävs.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad man skall säga om Webhallen generellt, men att de skickar ut felaktig information/kampanj i nyhetsmail är jädrigt trist!

Jag fick detta i söndags:
"Vi kör just nu en kampanj på Asus Z790-serien där du kan fynda ett moderkort till ett bättre pris. Dessutom har vi en så kallad ”kampanj på kampanjen” där du kan få 20% rabatt extra vid köp av en Intel-processor från den 13:e generationen. Så går du i tankarna att bygga- eller uppgradera din dator finns det ingen bättre tid än nu! Spana in korten via knappen nedan och se vilka moderkort som ingår i kampanjen."

Jag klickade på länken och valde ett Z790-moderkort samt en Intel-processor från den 13:e generationen.

De 20% extra de hade i ”kampanj på kampanjen” existerar inte!!

Vad säger man??!!

Det är sådana saker som i alla fall får mig att dissa Webhallen framöver!

Korrigerat ett stavfel
Permalänk
Avstängd
Skrivet av RBenassi:

Jag vet inte vad man skall säga om Webhallen generellt, men att de skickar ut felaktig information/kampanj i nyhetsmail är jädrigt trist!

Jag fick detta i söndags:
"Vi kör just nu en kampanj på Asus Z790-serien där du kan fynda ett moderkort till ett bättre pris. Dessutom har vi en så kallad ”kampanj på kampanjen” där du kan få 20% rabatt extra vid köp av en Intel-processor från den 13:e generationen. Så går du i tankarna att bygga- eller uppgradera din dator finns det ingen bättre tid än nu! Spana in korten via knappen nedan och se vilka moderkort som ingår i kampanjen."

Jag klickade på länken och valde ett Z790-moderkort samt en Intel-processor från den 13:e generationen.

De 20% extra de hade i ”kampanj på kampanjen” existerar inte!!

Vad säger man??!!

Det är sådana saker som i alla fall får mig att dissa Webhallen framöver!

Fruktansvärt.

Jag hade nog sökt terapi efteråt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Fruktansvärt.

Jag hade nog sökt terapi efteråt.

Hahaha...ja, jag kanske borde göra det.

Jag tycker väl det mer en principsak att hålla det man säger. Om det är felaktig information, så kanske man kan informera om att det blivit fel. De verkar ha dålig koll. Marknadsavdelningen går ut med kampanjer som inte gäller. Det är väl ändå inte snyggt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RBenassi:

Hahaha...ja, jag kanske borde göra det.

Jag tycker väl det mer en principsak att hålla det man säger. Om det är felaktig information, så kanske man kan informera om att det blivit fel. De verkar ha dålig koll. Marknadsavdelningen går ut med kampanjer som inte gäller. Det är väl ändå inte snyggt?

Jag är inte insatt i situationen så kan inte svara på det.

Ibland blir det fel dock, inget konstigt med det. Frågade du någon varför du inte lyckades få igenom rabatten?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag är inte insatt i situationen så kan inte svara på det.

Ibland blir det fel dock, inget konstigt med det. Frågade du någon varför du inte lyckades få igenom rabatten?

Jag ringde för att få hjälp med beställningen, för jag visste inte hur jag skulle aktivera de 20% som de annonserade.
Då fick jag till svar att de inte visste/kände till denna kampanj och att marknadsavdelningen gjort fel. Fick till svar att denna "kampanj på kampanjen" måste vara felaktig.

Visst kan saker bli fel, men det borde vara lätt att pudla och skicka ut ett mail med korrigering.
Eller är jag väldigt kritisk/grinig nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RBenassi:

Jag ringde för att få hjälp med beställningen, för jag visste inte hur jag skulle aktivera de 20% som de annonserade.
Då fick jag till svar att de inte visste/kände till denna kampanj och att marknadsavdelningen gjort fel. Fick till svar att denna "kampanj på kampanjen" måste vara felaktig.

Visst kan saker bli fel, men det borde vara lätt att pudla och skicka ut ett mail med korrigering.
Eller är jag väldigt kritisk/grinig nu?

Ett mail med korrigering att tidigare blivit fel är inte för grinigt att förvänta sig tycker jag spontant ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett en hemsida tappa sin charm så hårt som webhallen. Från lättnavigerad och färgglad till sjukt tråkig svart-vit hemsida som är sjukt dåligt uppsatt när det gäller att navigera bland menyerna, man känner sig helt blind när man klickar fram dropdown menyn för varje kategori. Inet har blivit favoriten sen ett par år tillbaka.

Kommer ni ihåg när man kunde överblicka mer än 2 kampanjer och 4 produkter på framsidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RBenassi:

Jag vet inte vad man skall säga om Webhallen generellt, men att de skickar ut felaktig information/kampanj i nyhetsmail är jädrigt trist!

Jag fick detta i söndags:
"Vi kör just nu en kampanj på Asus Z790-serien där du kan fynda ett moderkort till ett bättre pris. Dessutom har vi en så kallad ”kampanj på kampanjen” där du kan få 20% rabatt extra vid köp av en Intel-processor från den 13:e generationen. Så går du i tankarna att bygga- eller uppgradera din dator finns det ingen bättre tid än nu! Spana in korten via knappen nedan och se vilka moderkort som ingår i kampanjen."

Jag klickade på länken och valde ett Z790-moderkort samt en Intel-processor från den 13:e generationen.

De 20% extra de hade i ”kampanj på kampanjen” existerar inte!!

Vad säger man??!!

Det är sådana saker som i alla fall får mig att dissa Webhallen framöver!

Är det denna du tänkte på?

Reagerade också på det, höll på bli snuvad på detta när jag köpte min processor och beställt ett Asus Hero moderkort på releasedagen. Hämtade processorn samma dag men avvaktade med moderkortet då jag egentligen ville ha ett Gigabyte Master. Dagen efter såg jag att Hero kortet var nedsatt med 20% (1.975:-) vilket är en del pengar i dagens läge, tillägga att när jag hämtade Processorn rådfrågade jag lite om moderkortet med personalen om erfarenhet av tidigare Hero modeller och då fick jag ingen information om någon pågående eller kommande kampanj.

Förmodligen blev det bara felformulerat i texten då rubriken säger "Spara på moderkort när du köper processor"

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Har aldrig sett en hemsida tappa sin charm så hårt som webhallen. Från lättnavigerad och färgglad till sjukt tråkig svart-vit hemsida som är sjukt dåligt uppsatt när det gäller att navigera bland menyerna, man känner sig helt blind när man klickar fram dropdown menyn för varje kategori. Inet har blivit favoriten sen ett par år tillbaka.

Kommer ni ihåg när man kunde överblicka mer än 2 kampanjer och 4 produkter på framsidan?
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

ja det var bättre förr som man säger.

Permalänk
Medlem

Blev irriterad över att man behöver betala retur själv vid fyndvaror (kanske är så överlag på öppet köp), samt att kundtjänst är överdrivet positiv när det gäller leveranstider (google coral usb skulle komma in i lager "i morgon" för en månad sedan tex).

I övrigt tycker jag de fungerar bra, är snabba och trevliga. Hade gärna sett en lokal butik dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Blev irriterad över att man behöver betala retur själv vid fyndvaror (kanske är så överlag på öppet köp)

Det är helt frivilligt från återförsäljare att stå för returfrakt. Det finns inget i lagen som kräver det.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nej precis. Var inget jag krävde, men blev besviken över eftersom många konkurrenter har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Blev irriterad över att man behöver betala retur själv vid fyndvaror (kanske är så överlag på öppet köp), samt att kundtjänst är överdrivet positiv när det gäller leveranstider (google coral usb skulle komma in i lager "i morgon" för en månad sedan tex).

I övrigt tycker jag de fungerar bra, är snabba och trevliga. Hade gärna sett en lokal butik dock.

Här måste jag försvara Webhallen lite
När man köper en fyndvara så vet man oftast vad man är ute efter och är beredd att varan kan inneha en del brister och precis om jnsson skriver så är det är helt frivilligt av återförsäljare att avgöra om det vill göra en tradeoff på returfrakten för t.ex. fyndvaror med hänvisning till det billigare priset.

Sen när det kommer till optimistiska lagerdatum är inte Webhallen unika, har haft samma upplevelse med både Inet och Komplett.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Nej precis. Var inget jag krävde, men blev besviken över eftersom många konkurrenter har det.

Många? Inet och Komplett är dom 2 större gällande elektronik jag känner till som har fri retur. Elgiganten, Netonnet har inte det heller t.ex.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kan nog faktiskt hålla med ts...
Och de gör jag med en tår i ögat...

Hemsidan blev sämre.. de plockade bort många av dom grejerna som jag föredrog att köpa så som importgodis och läsk, kläder (merchandise) och annat roligt
Handlar mest där fortfarande för att de är bra med förhandsbokning är av spel..

Saknar gamla webhallen..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Många? Inet och Komplett är dom 2 större gällande elektronik jag känner till som har fri retur. Elgiganten, Netonnet har inte det heller t.ex.

Vi glider lite från ämnet, men Inet + Komplett (+ Amazon) täcker ju in marknaden rätt bra. Elgiganten och NoN har ju större nätverk av lokala butiker man kan lämna in det i.

Permalänk

Varit kund hos Webhallen sen 2006 någon gång (enligt min äldsta beställning som medlem) och handlade ganska exklusivt från Webhallen i många många år fram tills att produktutbudet (enligt mig) tunnats ut och blivit väldigt generiskt, i samband med att Komplett köpte upp Webhallen så har det sakta går utför. Har lagt många många tusentals kronor på Webhallen och blev Black och sen VOID ganska snabbt efter achievementsystemet kom till.

Förr i tiden kunde man hitta anime-figurer, statyer, utländskt godis och läsk vilket var både kul och spännande. Idag verkar det väldigt urtunnat utbud och känns (väldigt överdriven personlig känsla) som att 80% är Svive / Iiglo / Nedis produkter som alltid finns nedsatta priser på som fullkomligt tagit över Medlemserbjudande-sidan.

Lite exempel på saker jag inhandlat tidigare som jag idag tycker saknas helt och hållet:

https://www.webhallen.com/se/product/128446-Legend-of-Zelda-T...
https://www.webhallen.com/se/product/158820-Portal-2-Aperture...
https://www.webhallen.com/se/product/123815-Samurai-Umbrella-...
https://www.webhallen.com/se/product/230482-FateExtra-CCC-Sta...

Utbudet är "som alla andra" och inget som riktigt sticker ut längre.

Nyaste hemsidan känns känslokall eller hur man ska beskriva det, den väldigt gamla sidan innan hela kalaset blev "responsivt" var både mysig och krånglig, det var liksom kul att klicka runt och hitta obskyra produkter som man inte visste att man ville ha (t.ex. figurer, statyer, random merch osv.) och man kände att någon lagt kärlek i det hela, go on, kalla mig bakåtsträvare
Första versionen av responsiva sidan var helt OK och hade fortfarande lite personlighet, men det som finns idag känns (fortfarande väldigt överdriven personlig känsla) opersonligt och tråkigt som många andra "moderna" hemsidor på nätet.

Dom få gånger jag haft kontakt med supporten så har jag hälften av gångerna inte ens fått något svar på 2-3 veckor, även efter påminnelser, därefter jag har fått ta mig till en butik för att få hjälp över disk. Personal i butik har däremot alltid varit väldigt trevliga och härliga. Synd att butiken i Västerås stängde, då min närmsta butik efter det blev cirka 10 mil längre ifrån.

Liten rant, men så känner jag och handlar nu till 90% i andra butiker efter att ha varit ganska Webhallen-exklusiv i många år

Visa signatur

MSI MAG X570S Tomahawk MAX WIFI - AMD Ryzen 7 5800X3D - HyperX Fury Black 64GB 3200Mhz CL16
PowerColor Radeon RX 6900 XT 16 GB Red Devil - WD Black SN850 1TB Gen 4
Phanteks Enthoo Evolv X (Galaxy silver) - Phanteks Revolt X 1200W - LG 34GN850-B

Permalänk
Medlem

Intressant tråd. Har funderat på samma sak de senaste åren eftersom jag allt oftare är "otrogen" och handlar på andra ställen. Jag köper inte överdrivet många interna datorkomponenter, utan köper mer klassisk hemelektronik (tv, ljud, bärbara datorer osv) och diverse kringutrustning.

Det jag märkt att jag framför allt har börjat handla på Kjell & Co, Elgiganten och Amazon istället. Huvudanledningen är pris och lagersaldo. Ta mitt allra senaste inköp, en Shure MV7-mikrofon i måndags. Webhallen vill ha 2500 kr och har den inte inne i lager. Min erfarenhet är att det tar Webhallen 1-2 veckor att leverera en ej lagerförd produkt. Amazon tog 2300 kr (ser att de faktiskt prishöjt den i detta nu till 2450 kr) och hade den i lager. Jag fick den på tisdag kväll via Amazon Prime. Hur mycket jag än försöker vårda mitt över 20 år gamla Webhallen-konto med XP-poäng så får plånbok och snabbhet styra.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Hej!

Jag kanske bara inbillar mig men jag tycker att Webhallen har börjat gå ned sig..
Har alltid haft lite förkärlek till Webhallen sedan jag handlade på deras första butik på Upplandsgatan 62 2002.
https://www.dropbox.com/s/s3srr0g2r09635g/Webhallen%20OG.JPG?dl=1
Men nu senaste året/åren så upplever jag inte alls dem lika på hugget längre.

Är det bara jag eller är det fler som är av den uppfattningen?

Jag handlar inte längre av Webhallen sedan något år tillbaka. Helt uteslutet att köpa en enda pinal av ett företag som inte ens klarar av att tejpa igen en överfylld kartong.

1, välj rätt storlek på förpackningen
2, väljer du fel, använd mer än 1 enkel tejpbit som inte ens håller ihop det hela
3, skyll inte på att posten vägrar ta emot er reklamation när det är ert ansvar att packa varorna på rätt sätt
4, låt inte kunden ta det ekonomiska ansvaret för att ni är odugliga

Nej tack, fiffel och båg hela vägen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Webhallen levererade fel produkt i min beställning och snart har det gått 1v utan svar från deras kundservice. Tycker att ett sånt ärende borde kunna lösas snabbt utan lång väntetid hos deras support.

Permalänk
Avstängd

Det är tydligen dags att sortera om listan med leverantörer som får "första tjing" när jag letar teknikprylar. Webhallen hade jag bra erfarenheter av för några år sedan med komplicerade reklamationer som de skötte galant. En bra hanterad reklamation är bättre "reklam" än annan marknadsföring. Det blir bra i slutändan även om problem skulle uppstå på vägen till en början. Dåligt skött support och reklamationshantering är rena döskalle-märkningen för min del, kostar tid och pengar och problemen förblir olösta.

Hejdå Webhallen!