Behöver hjälp att hitta billig telefon som klarar av "Alltid Öppet"-appen och annat..

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp att hitta billig telefon som klarar av "Alltid Öppet"-appen och annat..

Många svenskgjorda Android-appar har uppdaterats sista året så att telefonen måste vara Android 8+ för att köra dem, pga säkerhetsfrågor. Jag har en Galaxy S6 och är väldigt begränsad i åtkomst till mer än fyra viktiga appar, bland annat Alltid Öppet och SL-appen. Då jag inte kan använda Alltid Öppet i telefonen längre, och då skaparna inte byggt en motsvarande hemsida med samma info, missar jag då och då bokade möten eftersom jag enbart får intetsägande SMS-påminnelser utan namn, bara tid och plats. 400 kr per miss.

Jag och mina nära går just nu igenom en slags kris och jag har inte koncentrationsförmågan att göra en vanlig Prisjakt/Råd&Rön/Youtube-reviews runda efter nallar, som annars är kul att göra. Och jag har alltid fått bra svar här, så jag vänder mig hellre till SweC än Sweddit.

Jag kan ha hittat en bra ersättare till min Galaxy S6, kanske Galaxy A53. Den finns från Comviq från 330 kr/mån här: https://www.comviq.se/mobiler/samsung-galaxy-a53-5g

Kan ni hitta nåt bättre erbjudande från en annan operatör, och/eller en bättre telefon än A53 för 230-330 kr/mån? Eller är länken ovan bokstavligen det enda alternativet?

Kraven är alltså 6-6.5 tum, högsta möjliga Androidversion för framtidssäkring (Android 12?), och 200-300 kr/mån (men billigast möjligt givetvis)?

Väldigt tacksam för svar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

Denna är 6.6 tum, med Android 12 för 269:- / mån

Kanske inte bättre men billigare och möter dina krav (6-6.5 tum, högsta möjliga Androidversion för framtidssäkring)

https://www.comviq.se/mobiler/samsung-galaxy-a13

Permalänk
Medlem

Moto G22 för 1 290 kr och ett Hallon-abonnemang för 99 kronor i månaden kanske? A13 t.ex. med abonnemang kommer ju kosta 6 120 kr mer än Hallon-abonnemanget på 36 månader så det blir mycket billigare att casha en G22.

https://www.power.se/mobil-och-foto/mobiltelefoner/motorola-g...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Nokia eller Motorola. Dessa har inga förinstallerade appar och brukar uppdateras väldigt ofta.

G41.. är lite prissänkt nu.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5923143

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Moto G22 för 1 290 kr och ett Hallon-abonnemang för 99 kronor i månaden kanske? A13 t.ex. med abonnemang kommer ju kosta 6 120 kr mer än Hallon-abonnemanget på 36 månader så det blir mycket billigare att casha en G22.

https://www.power.se/mobil-och-foto/mobiltelefoner/motorola-g...

G22 verkar bra. Hallon låter också bra, kollade just mitt Vimla och mitt nuvarande abonnemang är 120 kr/mån. Vet du om Hallon har bindningsfritt, som Vimla?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

Jag har en A53. Det är en kanonmobil på alla punkter utom en. Cpun är lite för långsam vilket gör att mobilen känns lite seg när det kommer till att öppna vissa appar. Kan du stå ut med det så kan jag rekommendera ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YungGoBo:

Jag har en A53. Det är en kanonmobil på alla punkter utom en. Cpun är lite för långsam vilket gör att mobilen känns lite seg när det kommer till att öppna vissa appar. Kan du stå ut med det så kan jag rekommendera ett köp.

Jag tittade på A53 för ett halvår sen, fanns bara för 400-500 kr per månad. Ej görbart för mig. Och processorfart är också viktigt, inget stör mig mer än när jag ser nåt flyktigt jag vill ta en bild av och så försvinner möjligheten medan Samsungs skitfabriks-kameraapp fortfarande laddar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arnkell:

G22 verkar bra. Hallon låter också bra, kollade just mitt Vimla och mitt nuvarande abonnemang är 120 kr/mån. Vet du om Hallon har bindningsfritt, som Vimla?

Hallon är bindningsfritt, eller 30 dagar är det väl. Billigt och bra enligt min erfarenhet.

Moto G22 hade jag tagit över Samsungs billigare modeller alla dagar i veckan.

Permalänk
Rekordmedlem

Det går åtminstone att gå till Lineage OS 19.1/Android 12 på S6an om man är nöjd i övrigt med den och kan tänka sig att pilla lite själv.
Annars har Xiaomi också en del roliga billiga telefoner som konkurrerar med Motorola och det kanske kommer BF erbjudanden på nått lämpligt också, förra året kom det tex Alcatel telefoner för 95 kr och de hade Android 8 om just det är ett krav, i övrigt föga upphetsande telefon men i vart fall med Android 8 för 95 kr.
Jag vet inte hur du ringer men häng inte upp dig på telefoner med abb för de är inte alltid billigare än att köpa telefonen löst (och speciellt inte om det handlar om enklare telefoner)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det går åtminstone att gå till Lineage OS 19.1/Android 12 på S6an om man är nöjd i övrigt med den och kan tänka sig att pilla lite själv.

Jag skulle gärna nolla min S6:a och göra den snabbare, men sist jag rootade en telefon och lade in ett tredjeparts-OS (2014, Galaxy S4) blev det väldigt dåligt. Glitchigt.

Finns det en enkel guide över stegen? Måste man fortfarande idag göra allt genom root-varan Odin eller finns det bättre stuff idag?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Arnkell:

Jag skulle gärna nolla min S6:a och göra den snabbare, men sist jag rootade en telefon och lade in ett tredjeparts-OS (2014, Galaxy S4) blev det väldigt dåligt. Glitchigt.

Finns det en enkel guide över stegen? Måste man fortfarande idag göra allt genom root-varan Odin eller finns det bättre stuff idag?

Det verkar som man använder Odin, jag har ingen S6a så jag har själv aldrig gjort det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tror det kan vara lite si och så med rootade telefoner och nya appar. Har fått strula lite med Magisk på min S4. (som jag använder sällan) Men kanske rootar jag fruns S7 nästa år om det behövs.

Jag skulle väntat på black Friday. Och ska du betala mer än 300kr per månad så ska det nog vara för en Galaxy S22 eller liknande. Det är nästan bara på "flaggskepp" ihop med lite större abb som det kan löna sig att binda sig. Jag betalar 345kr i 2 år för min S21 och 100GB/månad som jag skaffade på Comviq november 2021. Men behöver man bara 2GB data så går det ju att hitta billigare abb med telefoner man betalar direkt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Måste du ha med abb eller? Samsungs A serie brukar ju vara rätt billig.
Annars skulle jag slå ett slag för Xiaomi, kommer troligtvis försöka hitta någon sådan lur på BF.
Typ denna
https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/x...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

G22 verkar bra. Hallon låter också bra, kollade just mitt Vimla och mitt nuvarande abonnemang är 120 kr/mån. Vet du om Hallon har bindningsfritt, som Vimla?

Har själv en G22, men ångrar mig nästan att jag inte hade tagit en modell bättre för tillfället, då den inte är med på listan över verifierade modeller att uppdateras till Android 13, men det kan dock ändras.
Det som är värre är väl att man får en Mediatek plattform istället för en Qualcomm vilket tyvärr drar ner batteritiden i mitt tycke.

Men oavsett så är en G22 jäkligt vettig telefon sett till priset (G32 är ju rätt mycket dyrare).

Permalänk
Medlem

Hej,

Om du kan tänka dig köpa mobilen kontant och utan abbonemang så kör Samsung "Black Month" via Benify.
Där kostar en A53 5G (128GB) 3490:-

Har du inte Benfiy genom jobbet kan du skaffa det mot en engångskostnad på 29kr här:
https://www.benifydealsprivat.se/

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Arnkell:

G22 verkar bra. Hallon låter också bra, kollade just mitt Vimla och mitt nuvarande abonnemang är 120 kr/mån. Vet du om Hallon har bindningsfritt, som Vimla?

Japp, det är som Vimla.
Dock lite billigare för samma GB data. Både Vimla och Hallon kör BF kampanj just nu också.
Har kört hela månaden verkar det som. Ska nog skaffa hallons billigaste nästa vecka.
Tror jag klarar mig på det.

Permalänk
Medlem

I klassisk Sweclockers anda ska jag nu rekommendera att du skaffar dig en iPhone istället och slipper allt Androidtjaffs för gott.

Comviq har en iPhone 11 6.1" OLED med 15GB abonnemang för 399kr.
https://www.comviq.se/mobiler/apple-iphone-11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xSean145:

I klassisk Sweclockers anda ska jag nu rekommendera att du skaffar dig en iPhone istället och slipper allt Androidtjaffs för gott.

Comviq har en iPhone 11 6.1" OLED med 15GB abonnemang för 399kr.
https://www.comviq.se/mobiler/apple-iphone-11

En tre år gammal telefon för bara 400 i månaden? Vilken deal.

Permalänk
Medlem

Är det billigaste möjliga du letar efter så är ju motorola moto g51 gratis med abonnemang bundet på 24 månader hos Comviq:
https://www.comviq.se/mobiler/motorola-moto-g51-5g

Samsung a53 är så klart ett snäpp upp, det är en dubbelt så dyr telefon. Om det är värt det kan nog bara du svara på, med bundet hos Comviq kommer du ha betalat strax under 4000:- för telefonen.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk

Det finns ju en väldigt stor marknad med begagnade telefoner, och när det kommer till android så är det många som byter varje år och dom till skillnad från iphone inte så högt andrahands-värde. Däremot så får man ju vara lite mer aktiv i letandet, facebook och blocket, swedroid.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

I klassisk Sweclockers anda ska jag nu rekommendera att du skaffar dig en iPhone istället och slipper allt Androidtjaffs för gott.

Comviq har en iPhone 11 6.1" OLED med 15GB abonnemang för 399kr.
https://www.comviq.se/mobiler/apple-iphone-11

iPhone 11 har inte alls oled som du påstår.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

iPhone 11 har inte alls oled som du påstår.

Sant, dom försöker alltid får en att köpa pro modellerna.
Skulle dock ta iPhone 11 som är 3 år gammal över vilken Androidbaserad telefon som helst. Den är väldigt kapabel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xSean145:

Sant, dom försöker alltid får en att köpa pro modellerna.
Skulle dock ta iPhone 11 som är 3 år gammal över vilken Androidbaserad telefon som helst. Den är väldigt kapabel.

Men på tre år? Hur kapabel kommer den vara när den är fem år gammal och ska köra senaste operativsystemet, om två år när du måste betala ett år till? En stor fördel för Iphone, om man lyssnar på de som föredrar Iphone, är ju att den får uppdateringar länge, men det gäller ju från när modellen var ny, inte när telefonen var ny. Jag fick en 6S från mitt jobb när Apple fortfarande sålde den, men modellen var två år gammal, efter två år var den ju rejält seg med nyaste IOS, exempelvis. Det kanske har blivit bättre sen dess förstås, dagens telefoner med en ny generation chipsets kanske håller bättre över tid, men Iphone 11 hör väl inte dit riktigt. A13 är inte så modern längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Men på tre år? Hur kapabel kommer den vara när den är fem år gammal och ska köra senaste operativsystemet, om två år när du måste betala ett år till? En stor fördel för Iphone, om man lyssnar på de som föredrar Iphone, är ju att den får uppdateringar länge, men det gäller ju från när modellen var ny, inte när telefonen var ny. Jag fick en 6S från mitt jobb när Apple fortfarande sålde den, men modellen var två år gammal, efter två år var den ju rejält seg med nyaste IOS, exempelvis. Det kanske har blivit bättre sen dess förstås, dagens telefoner med en ny generation chipsets kanske håller bättre över tid, men Iphone 11 hör väl inte dit riktigt. A13 är inte så modern längre.

Kommer du inte ihåg vad Steve Jobs sa? Apples iPhone är minst 5 år före konkurrensen. Övertänk inte sånna saker och njut av telefonen istället. 😎
Min grabb fick min gamla iPhone X som fortfarande är extremt kapabel. Bytt batteri en gång. Själv köpte jag en 2 år gammal iPhone 12 för någon månad sen. Jag rekommenderar ingen längre att köpa senaste modellen av iPhone. På tok för dyrt och onödigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xSean145:

Kommer du inte ihåg vad Steve Jobs sa? Apples iPhone är minst 5 år före konkurrensen. Övertänk inte sånna saker och njut av telefonen istället. 😎
Min grabb fick min gamla iPhone X som fortfarande är extremt kapabel. Bytt batteri en gång. Själv köpte jag en 2 år gammal iPhone 12 för någon månad sen. Jag rekommenderar ingen längre att köpa senaste modellen av iPhone. På tok för dyrt och onödigt.

Jo så kan det nog vara. Men fortfarande rekommenderar du en tre år gammal telefon på tre års avbetalning till en totalkostnad på över 14000, med abonnemang visserligen men ändå rätt saftigt.

Man får en utmärkt Android med hyfsad prestanda som lär fungera längre än en Iphone 11 för 3-4000. Xiaomi 11T Pro för 3500 exempelvis. Den kom med Android 11 men ska få tre OS-uppdateringar och säkerhetsuppdateringar i fyra år från lansering, och kom förra året så tre år utan problem. Det finns också ett gäng Samsung A-modeller med liknande uppdateringspolicy, om man föredrar Samsungs gränssnitt. OnePlus Nord 2 är också prisvärd. Man kan ju till och med få en Iphone 11 Refurbed för under 4000 med ett års garanti, om man nu gillar Iphone. Eller gå upp till en Pixel 6a om man vill ha något cleant med bra kamera och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Sant, dom försöker alltid får en att köpa pro modellerna.
Skulle dock ta iPhone 11 som är 3 år gammal över vilken Androidbaserad telefon som helst. Den är väldigt kapabel.

Jag har själv en 12 mini och är nöjd. Men en Android baserad telefon är det inget fel på enligt mig om man väljer rätt. Problemet är att det finns mycket skit man kan råka köpa så man behöver läsa på lite.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Men på tre år? Hur kapabel kommer den vara när den är fem år gammal och ska köra senaste operativsystemet, om två år när du måste betala ett år till? En stor fördel för Iphone, om man lyssnar på de som föredrar Iphone, är ju att den får uppdateringar länge, men det gäller ju från när modellen var ny, inte när telefonen var ny. Jag fick en 6S från mitt jobb när Apple fortfarande sålde den, men modellen var två år gammal, efter två år var den ju rejält seg med nyaste IOS, exempelvis. Det kanske har blivit bättre sen dess förstås, dagens telefoner med en ny generation chipsets kanske håller bättre över tid, men Iphone 11 hör väl inte dit riktigt. A13 är inte så modern längre.

A13 sitter i iPad 9 som bara alldeles nyss fått en efterföljare, men den gamla säljs väl fortfarande, så tycker man att man kan köpa en sådan kan man rimligen köpa en iPhone 11.

Permalänk
Medlem

Comviq kör nu 349kr/månad för Galaxy S22 inklusive 100GB data, samma deal på Sony Xperia 5 IV och Xiaomi 12T Pro. Vi kommer nog att få se mer sådant i veckorna framöver.

Behöver man mycket data är det ju ett rätt bra erbjudande, S22 är dessutom en av de mindre telefonerna till storleken om det är något som prioriteras.

Däremot blir det ju en högre månadskostnad än att köpa en telefon för 3000kr och ett abb för 150kr, utslaget på 3 år eller hur länge man nu finner rimligt.

Galaxy S22 i 3 år = 12564 (9864 om man avbryter abonnemanget efter 2 år, men då får man ju skaffa något annat)
Galaxy A53 köpt för kontanter (säg, 3500 som exempel) och med 150kr/mån abb = 8900 för 3 år. Så, billigare, mer flexibelt (kan byta operatör osv), men inte riktigt lika bra telefon.

Mera babbel:
Jag har under många år kört begagnade telefoner (eller köpta nya, men utgångna/av någon som fått på abb), och abb med lite datatrafik (så, typ 100kr/månad), men nu när jag behöver mer datatrafik (delar mycket med barnen osv) har det funnits 2 alternativ : Det billigaste är att fortsätta använda telefonen man redan har och öka på mobilabbet, men när telefonen inte längre räckte och man behövde köpa en ny...och inte ville ha en begagnad då de nu blivit dyra om de ska vara i bra skick...då var det typ lika bra att binda upp sig på 345kr/månad och få en flådigare mobil. Jag tittade på Galaxy A52 (bra mobil) och den skulle i praktiken bli typ lika dyr som min S21, med skillnaden att jag inte var bunden. Ett annat alternativ, som jag länge trodde jag skulle köpa, var en Pixel4a från typ Fnac/mediamarkt tyskland, för 3500 + frakt, men med mobilabb för ca 200kr så skulle den (bra, men inte helt moderna) telefonen ändå bli nästan lika dyr som en S21 från Comviq.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pirum:

Comviq kör nu 349kr/månad för Galaxy S22 inklusive 100GB data, samma deal på Sony Xperia 5 IV och Xiaomi 12T Pro. Vi kommer nog att få se mer sådant i veckorna framöver.

Behöver man mycket data är det ju ett rätt bra erbjudande, S22 är dessutom en av de mindre telefonerna till storleken om det är något som prioriteras.

Däremot blir det ju en högre månadskostnad än att köpa en telefon för 3000kr och ett abb för 150kr, utslaget på 3 år eller hur länge man nu finner rimligt.

Galaxy S22 i 3 år = 12564 (9864 om man avbryter abonnemanget efter 2 år, men då får man ju skaffa något annat)
Galaxy A53 köpt för kontanter (säg, 3500 som exempel) och med 150kr/mån abb = 8900 för 3 år. Så, billigare, mer flexibelt (kan byta operatör osv), men inte riktigt lika bra telefon.

Mera babbel:
Jag har under många år kört begagnade telefoner (eller köpta nya, men utgångna/av någon som fått på abb), och abb med lite datatrafik (så, typ 100kr/månad), men nu när jag behöver mer datatrafik (delar mycket med barnen osv) har det funnits 2 alternativ : Det billigaste är att fortsätta använda telefonen man redan har och öka på mobilabbet, men när telefonen inte längre räckte och man behövde köpa en ny...och inte ville ha en begagnad då de nu blivit dyra om de ska vara i bra skick...då var det typ lika bra att binda upp sig på 345kr/månad och få en flådigare mobil. Jag tittade på Galaxy A52 (bra mobil) och den skulle i praktiken bli typ lika dyr som min S21, med skillnaden att jag inte var bunden. Ett annat alternativ, som jag länge trodde jag skulle köpa, var en Pixel4a från typ Fnac/mediamarkt tyskland, för 3500 + frakt, men med mobilabb för ca 200kr så skulle den (bra, men inte helt moderna) telefonen ändå bli nästan lika dyr som en S21 från Comviq.

Jo det kan absolut löna sig med abonnemang och avbetalning ibland, speciellt om man behöver så mycket data som abonnemanget har. Men ofta är man ju ganska begränsad i sitt val av telefon och inte sällan kan man ju få något lika bra för ganska mycket mindre pengar om man kollar runt lite. Sen är de operatörer som erbjuder denna typ av avbetalningsplaner sällan billiga.

Pixel 6a kostar 5000 direkt från svenska Google exempelvis (kan gå ner några hundralappar om man köper från andra butiker), och den får ju tre års OS-uppdateringar, två år till med säkerhetsuppdateringar, grym kamera, snabbt SoC och så. Det går att köpa den med abonnemang också, på Telia kostar den 90 kronor i 36 månader exempelvis, men då får man ju också ha ett dyrt Telia-abonnemang i tre år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo det kan absolut löna sig med abonnemang och avbetalning ibland, speciellt om man behöver så mycket data som abonnemanget har. Men ofta är man ju ganska begränsad i sitt val av telefon och inte sällan kan man ju få något lika bra för ganska mycket mindre pengar om man kollar runt lite. Sen är de operatörer som erbjuder denna typ av avbetalningsplaner sällan billiga.

Pixel 6a kostar 5000 direkt från svenska Google exempelvis (kan gå ner några hundralappar om man köper från andra butiker), och den får ju tre års OS-uppdateringar, två år till med säkerhetsuppdateringar, grym kamera, snabbt SoC och så. Det går att köpa den med abonnemang också, på Telia kostar den 90 kronor i 36 månader exempelvis, men då får man ju också ha ett dyrt Telia-abonnemang i tre år.

Absolut, Pixel 6a kommer att säljas för 2990 på Elgiganten imorgon så det är ju definitivt något att rekommendera för den som har ögonen på en telefon. "Gäller för inloggade medlemmar" "Start Torsdag kl 19"
Kombinerat med en (kanske?) Fello-deal om dubbel surf på abonnemang för 145kr/månad blir det relativt billigt och bra. Fello har även student och +55-priser.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave