Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Caesar:

Produkt: Corsair MP600 PRO NH 8TB PCIe Gen4 x4 NVMe M.2 SSD
Länk: https://www.amazon.de/dp/B0BJL1FRRC
Kategori: Lagring
Prisjakt: Hittar inga Corsair 8TB alls på prisjakt.
Pris: 680€ (~ 7500 SEK)

Sold by Amazon, Dispatched by Amazon. Corsair store.
Känns legit, men någon som är bättre på amazon.de deals kanske kan bekräfta?

Hittas enkelt med google, t.ex. här, 14 071,00 kr
https://www.proshop.se/SSD/Corsair-MP600-PRO-NH-PCIe-40-NVMe-...

Bra pris @ amazon.de men lång väntetid, mellan 1-2 månader.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Ja märkligt, jag köpte ju med 99% säkerhet i tro att det var fel och skulle bli avbokat. Undrar vad som händer 😅

Ja lika för mig. Produkten står som "slutsåld" men "under behandling" under mina ordrar. Klickar jag på produkten så får jag bara att "sidan kunde inte hittas". Någonstans bor optimisten inom mig och hoppas att Dustinhome ärar dessa ordrar även om det var ett fel från början men att de nu har stoppat försäljningen. Samtidigt räknar jag med att den kommer att annulleras inom kort Jaja, impulsköp jag inte hade räknat med så jag tar det hur det än blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Produkt: Corsair MP600 PRO NH 8TB PCIe Gen4 x4 NVMe M.2 SSD
Länk: https://www.amazon.de/dp/B0BJL1FRRC
Kategori: Lagring
Prisjakt: Hittar inga Corsair 8TB alls på prisjakt.
Pris: 680€ (~ 7500 SEK)

Sold by Amazon, Dispatched by Amazon. Corsair store.
Känns legit, men någon som är bättre på amazon.de deals kanske kan bekräfta?

Den säljs ju av amazon själva så det ska nog inte vara några problem.
Amazon har då och då ha alldeles för låga priser på en del produkter. Den här SSDn förefaller vara ganska ny så deras prissättningsystem har förmodligen automatiskt justerat priset till detta priset då ingen köpte den för 1387€ som den kostade förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Ja lika för mig. Produkten står som "slutsåld" men "under behandling" under mina ordrar. Klickar jag på produkten så får jag bara att "sidan kunde inte hittas". Någonstans bor optimisten inom mig och hoppas att Dustinhome ärar dessa ordrar även om det var ett fel från början men att de nu har stoppat försäljningen. Samtidigt räknar jag med att den kommer att annulleras inom kort Jaja, impulsköp jag inte hade räknat med så jag tar det hur det än blir.

Dom formulerar nog tyvärr bara mailet ni snart kommer få. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Dom formulerar nog tyvärr bara mailet ni snart kommer få. :/

Och där kom det!

Hej!

Vi kontaktar dig angående produkt 5011201937 AMD RYZEN 5 5600X 4.60GHZ 6 CORE | SKT AM4 35MB 65W PIB på er order 206662412.

När ni lade er order så hade produkten ett betydligt prisfel.
Därför har vi inte möjlighet att acceptera er order, utan vill istället erbjuda dig att köpa den för 2150 kr och skicka ordern så snart vi har den i lager.
För tillfället har vi inget beräknat leveransdatum för denna produkt.

Återkom på detta mail om ni vill gå vidare med ordern. Hör vi inte från er inom 7 dagar så blir ordern avbeställt och eventuellt reserverat belopp blir släppt.

Vi beklagar det som hänt och hoppas på att det inte skapar några problem.

Vänliga hälsningar

Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Och där kom det!

Hej!

Vi kontaktar dig angående produkt 5011201937 AMD RYZEN 5 5600X 4.60GHZ 6 CORE | SKT AM4 35MB 65W PIB på er order 206662412.

När ni lade er order så hade produkten ett betydligt prisfel.
Därför har vi inte möjlighet att acceptera er order, utan vill istället erbjuda dig att köpa den för 2150 kr och skicka ordern så snart vi har den i lager.
För tillfället har vi inget beräknat leveransdatum för denna produkt.

Återkom på detta mail om ni vill gå vidare med ordern. Hör vi inte från er inom 7 dagar så blir ordern avbeställt och eventuellt reserverat belopp blir släppt.

Vi beklagar det som hänt och hoppas på att det inte skapar några problem.

Vänliga hälsningar

Dustin

Fick precis samma haha.

Permalänk
Medlem

Bättre lycka nästa gång 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fick precis samma haha.

Fick samma tur man hade 5800x3d som reserv 😅

Visa signatur

| 5800x3d | Predator xb3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Dom formulerar nog tyvärr bara mailet ni snart kommer få. :/

Party pooper
Aja man får försöka se det positivt. Nu slipper man bränna ännu mer pengar på moderkort, minnen, grafikkort m.m. som man inte hade räknat med

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Och där kom det!

Hej!

Vi kontaktar dig angående produkt 5011201937 AMD RYZEN 5 5600X 4.60GHZ 6 CORE | SKT AM4 35MB 65W PIB på er order 206662412.

När ni lade er order så hade produkten ett betydligt prisfel.
Därför har vi inte möjlighet att acceptera er order, utan vill istället erbjuda dig att köpa den för 2150 kr och skicka ordern så snart vi har den i lager.
För tillfället har vi inget beräknat leveransdatum för denna produkt.

Återkom på detta mail om ni vill gå vidare med ordern. Hör vi inte från er inom 7 dagar så blir ordern avbeställt och eventuellt reserverat belopp blir släppt.

Vi beklagar det som hänt och hoppas på att det inte skapar några problem.

Vänliga hälsningar

Dustin

Fick också mailet nyss, rackarns. 😂
Fick mig dock att minnas en del ur prisinformationslagen, om någon vill prova på.

Från https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/felaktig-prisinfo...

"Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet, har du rätt att få köpa varan till det pris som står i bekräftelsen. Det gäller även om företaget hävdar att varan hade ett felaktigt pris när du köpte den.

Men om det är uppenbart att priset är felaktigt, till exempel så lågt att du borde inse att det är fel vid köptillfället, behöver företaget inte sälja till det priset."

Jag vet inte vad exakt som räknas som "uppenbart felaktigt" men mycket möjligt att det gäller här, antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Produkt: LG OLED55C1
Länk: https://www.netonnet.se/art/tv/justnu/algo-test/lg-oled55c15/...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5732268
Pris: 10990:-

Inte billigast någonsin men snart är C1orna nog borta, och de har sina fördelar i framförallt rörelse i 24fps-material enligt folk.

Oled55C2 finns för 11 318 via LG Benify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Produkt: Sennheiser Momentum 4 Wireless Over-ear
Länk: https://www.komplett.se/product/1218249/demovaror/tv-ljud-bil...
Kategori: Hörlurar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6999516
Pris: 1895 kr (Ordinarie ca 3400-3800 kr)

Här mina damer och herrar har ni en bra deal. Kanske dom mest välbalanserade ANC-lurarna just nu.
Men notera:
"Produkten är ett demoexemplar/ersättning från leverantör.
Originalemballage saknas, eller kan vara slitet.
Varan kan ha skruvmärken i fästen (förslitningsdelar) osv.
Kan sakna tillbehör som inte är nödvändiga för att varan ska fungera."

Tack för det tipset. Blev ett köp.
Var nära att köpa 3an för 1500 begagnat tidigare, tur jag höll mig.
Momentum 2 får pensionera sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Och där kom det!

Hej!

Vi kontaktar dig angående produkt 5011201937 AMD RYZEN 5 5600X 4.60GHZ 6 CORE | SKT AM4 35MB 65W PIB på er order 206662412.

När ni lade er order så hade produkten ett betydligt prisfel.
Därför har vi inte möjlighet att acceptera er order, utan vill istället erbjuda dig att köpa den för 2150 kr och skicka ordern så snart vi har den i lager.
För tillfället har vi inget beräknat leveransdatum för denna produkt.

Återkom på detta mail om ni vill gå vidare med ordern. Hör vi inte från er inom 7 dagar så blir ordern avbeställt och eventuellt reserverat belopp blir släppt.

Vi beklagar det som hänt och hoppas på att det inte skapar några problem.

Vänliga hälsningar

Dustin

Fast det var detta man hoppades på:

"Hej!

Vi kontaktar dig angående produkt 5011201937 AMD RYZEN 5 5600X 4.60GHZ 6 CORE | SKT AM4 35MB 65W PIB på er order XXXXXXXXX.

När ni lade er order så hade produkten ett fantastiskt pris.
Därför har vi möjlighet att acceptera er order, OCH vill erbjuda dig 2150 kr och skicka ordern så snart vi har den i lager.
För tillfället har vi inget beräknat leveransdatum för denna produkt.

Återkom på detta mail om ni vill gå vidare med ordern och de extra pengarna. Hör vi inte från er inom 7 dagar så blir ordern skickad.

Vi gratulerar dig för det som hänt och hoppas på att det inte skapar några problem.

Vänliga hälsningar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snufsetufsen:

Fick också mailet nyss, rackarns. 😂
Fick mig dock att minnas en del ur prisinformationslagen, om någon vill prova på.

Från https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/felaktig-prisinfo...

"Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet, har du rätt att få köpa varan till det pris som står i bekräftelsen. Det gäller även om företaget hävdar att varan hade ett felaktigt pris när du köpte den.

Men om det är uppenbart att priset är felaktigt, till exempel så lågt att du borde inse att det är fel vid köptillfället, behöver företaget inte sälja till det priset."

Jag vet inte vad exakt som räknas som "uppenbart felaktigt" men mycket möjligt att det gäller här, antar jag.

Det har väl diskuterats förr, men det här initiala "Vi har mottagit din order"-mejlet är ingen bekräftelse. Därmed har inget avtal ingåtts ännu. Plus att det är uppenbart felaktigt pris då, så där lär man inte ha något att hämta.

Hade väl mer handlat om om Dustin ville "göra en Mediamarkt" och skicka ut som en slags reklamkampanj, men nu blev det säkert väldigt många ordrar till under inköpspris

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snufsetufsen:

Fick också mailet nyss, rackarns. 😂
Fick mig dock att minnas en del ur prisinformationslagen, om någon vill prova på.

Från https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/felaktig-prisinfo...

"Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet, har du rätt att få köpa varan till det pris som står i bekräftelsen. Det gäller även om företaget hävdar att varan hade ett felaktigt pris när du köpte den.

Men om det är uppenbart att priset är felaktigt, till exempel så lågt att du borde inse att det är fel vid köptillfället, behöver företaget inte sälja till det priset."

Jag vet inte vad exakt som räknas som "uppenbart felaktigt" men mycket möjligt att det gäller här, antar jag.

Min tolkning är att vi har inte fått en bekräftelse på köpet, vi gjorde en beställning vilket inte betyder att vi per automatik ingått en köpeavtal. Det står specifikt i Dustinshome's köpeavtal att man endast ingår ett köpeavtal efter man fått en orderbekräftelse. Vilket ingen har fått vad jag vet.

"Tack för din beställning XXX

Vi kommer att skicka dig en leveransbekräftelse så snart produktens tillgänglighet har bekräftats och varan kan levereras"

Permalänk
Medlem

Som väntat blev det avbokat. Close but no cigar. Eller inte....
Tråkigt, hann bli lite sugen.

Permalänk
Medlem

Friendly reminder, vill ni fortsätta diskutera Ryzen 5600X-prisfelet så görs det med fördel här:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1671886-samlingstrad-a...

Permalänk
Skrivet av qube:

Min tolkning är att vi har inte fått en bekräftelse på köpet, vi gjorde en beställning vilket inte betyder att vi per automatik ingått en köpeavtal. Det står specifikt i Dustinshome's köpeavtal att man endast ingår ett köpeavtal efter man fått en orderbekräftelse. Vilket ingen har fått vad jag vet.

"Tack för din beställning XXX

Vi kommer att skicka dig en leveransbekräftelse så snart produktens tillgänglighet har bekräftats och varan kan levereras"

Låter vettigt. Undrade det lite för jag har aldrig riktigt tänkt på vilka olika bekräftelser som gäller, då jag fick "Tack för din beställning"-mailet och en betalningsbekräftelse. Som sagt så skulle det väl inte leda någonstans i vilket fall så whatevs. 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Tack för det tipset. Blev ett köp.
Var nära att köpa 3an för 1500 begagnat tidigare, tur jag höll mig.
Momentum 2 får pensionera sig.

Kul att du hann köpa ett par, dom 6st som fanns rök tydligen snabbt
Jag är nöjd med det mesta, touchpanelen kan styra det mesta på ett intuitivt sätt.
Sen är ljud, ANC, komfort i toppklass iaf för mig och batteritiden sjuk på 60 timmar.

Ska försöka hitta en AptX adaptive dongle till datorn så går dom säkert att gamea med trådlöst också.
Men wired läget är bra då ANC och allt funkar, volymen går att styra vilket inte funkar på Sony.

Transparency och sidetone går att justera och utklassar Sony, nästan i klass med Apples lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snufsetufsen:

Fick också mailet nyss, rackarns. 😂
Fick mig dock att minnas en del ur prisinformationslagen, om någon vill prova på.

Från https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/felaktig-prisinfo...

"Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet, har du rätt att få köpa varan till det pris som står i bekräftelsen. Det gäller även om företaget hävdar att varan hade ett felaktigt pris när du köpte den.

Men om det är uppenbart att priset är felaktigt, till exempel så lågt att du borde inse att det är fel vid köptillfället, behöver företaget inte sälja till det priset."

Jag vet inte vad exakt som räknas som "uppenbart felaktigt" men mycket möjligt att det gäller här, antar jag.

Nja, tror det blir svårt. Jag testade ARN på Komplett för ett tag sedan i ett case som var "enklare"/mer rimligt än detta (min åsikt) men ARN gick inte på min linje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Party pooper
Aja man får försöka se det positivt. Nu slipper man bränna ännu mer pengar på moderkort, minnen, grafikkort m.m. som man inte hade räknat med

Dyrt med billiga priser. Här så bygger jag tydligen en ny dator efter Black Friday.

Permalänk
Medlem

@Purgatory Fanns tolv när jag tipsade om priset på Swedroid för ett par dagar sedan. Skulle skriva här med men glömde bort det. Ruskigt prisvärt! Trodde det skulle vara slutsålt redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Kul att du hann köpa ett par, dom 6st som fanns rök tydligen snabbt
Jag är nöjd med det mesta, touchpanelen kan styra det mesta på ett intuitivt sätt.
Sen är ljud, ANC, komfort i toppklass iaf för mig och batteritiden sjuk på 60 timmar.

Ska försöka hitta en AptX adaptive dongle till datorn så går dom säkert att gamea med trådlöst också.
Men wired läget är bra då ANC och allt funkar, volymen går att styra vilket inte funkar på Sony.

Transparency och sidetone går att justera och utklassar Sony, nästan i klass med Apples lurar.

60h är verkligen sjukt. Förstår det inte. Ärligt.

Permalänk
Medlem

Fick oxå mailet om 5600xen, det var ju kass för det var exakt vad ja sökte

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Dyrt med billiga priser. Här så bygger jag tydligen en ny dator efter Black Friday.

Lite så jag kände också. Hade inte köpt någonting för detta under själva BF. Så det hade nog blivit ett dyrt bygge i slutändan Aja, nya tag nästa år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Hur mycket sämre än 5700G jämfört med 5700x? Känns som G är mer prisvärd med 500kr diff?

Du tappar ~5% på det allra mesta, men det finns extrema randfall när man tappar mer. Detta är de situationerna när AMD sparkar skiten ur allt Intel har pre-Alder Lake, och inte speciellt vanligt. G-serien är faktiskt riktigt prisvärd, under förutsättning att ditt moderkort stödjer dem.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

Köpte ett 6700 XT för 4599kr på Inet under BF, men funderar på att skicka tillbaka det och vänta på en bättre deal på 6800/6900.

Tror ni det kan komma bättre deals på de korten under mellandagsrean i och med att 7900 släpps 13e dec? Eller tror ni de kommer hålla sig på hyffsat samma prisnivå som under BF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin610:

Köpte ett 6700 XT för 4599kr på Inet under BF, men funderar på att skicka tillbaka det och vänta på en bättre deal på 6800/6900.

Tror ni det kan komma bättre deals på de korten under mellandagsrean i och med att 7900 släpps 13e dec? Eller tror ni de kommer hålla sig på hyffsat samma prisnivå som under BF?

Kommer nog ligga på samma nivå kanske att 6900 XT går ner i pris eftersom att det kommer en ersätter men det beror ju på vad 7900XT kommer att ligga på för pris också. Om det hamnar på 15000kr så tror jag nog att 6900XT kommer att ligga kvar på runt 10000kr ändå.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Gjorde en beställning på €720 euro.. 10 min senare hade dom ökat till €862 euro.. Mystiskt värre.

It is another seller, not amazon.
Amazon adjust prices dynamically all the time, so if you see a price increased or decreased, that is actually quite normal

Permalänk
Medlem

LG har återigen 45% rea på C2-serien via benify med koden BENI22_LGAC. T.ex. 65" standardpris: 29.991kr, med kod: 16.495kr. Logga in för ytterligare några hundra kronor rabatt.
https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65c26ld