Permalänk
Medlem

Julkappspaniken! -Tips önskas!

Som rubriken lyder, behöver jag alltså lite julklappstips!

Jag har då råkat skita i det blå skåpet, vi skulle inte köpa julklappar mellan oss (sambon och jag) då vi håller igen i hushållet och ungarnas klappar sprang iväg till 4siffrigt. Meeeeen, så råkade jag klicka hem 2 Sonos högtalare som jag nu fräckt nog kommer lägga under granen från sambon/barn till mig själv -Skitsmart! Jag kan ju liksom inte få bannor för en julklapp från henne… men, då har vi problemet att jag inte köpt ngt till henne ännu…

Så, vad köper man till ngn som har allt hon vill.
Intressen:
-Smink och skönhet (vilket vi driver företag inom, så hon har typ precis ALLT hon vill ha därigenom)
-Hundarna (som är mer bortskämda än ungarna)
-Musik? (Hon är allätare, ngt trevligt band som kommer till Skåne/Köpenhamn i sommar?, Lyssnar på allt från Pink till Toto..)
-Kläder, helt ointresserad, jag köper alla hennes kläder..
-Spa? Trevligt/Prisvärt spa i Skåne/Halland? Ästad är en favorit men vill isf testa nytt..

Jag har helt tomt på idéer så all hjälp uppskattas..
Någon annan som sitter med julklappspanik, fyll på i tråden så kanske vi kan tipsa varandra?

Permalänk
Medlem

Ett egentillverkat presentkort på det mest värdefulla som finns, tid. Tips, tjockt papper riv kanterna och rita/skriv från hjärtat.

Det mest värdefulla ni har är tiden ihop. Ordna hundhotell/barnvakt behöver inte åka bort, hemmamys eller ta in på hotell på sin hemort är nice och slipper restid.

Permalänk
Medlem

Ystad Saltsjöbad
https://www.ysb.se/julklappen/

Om det inte redan är fullbokat.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat hårt med presentkort i år. Dock ej för saker utan för upplevelser, presentkort på bowlinghallen, 10-pass träningskort, presentkort på ett fik. Lite sånt Allt med motiveringen att göra saker tillsammans och ses oftare.

Permalänk
Medlem

Äh, skit i det där. Respektera överenskommelsen istället och skippa din idé om en julklapp till dig själv. Stå för att du köpte högtalarna istället.

Julklappar är djävulens påfund. Man stressar upp sig innan, under (”åh gud, hoppas de inte köpt något som är mycket finare än det jag köpte till dem!”) och ofta även efter (då man är ålagd att hantera gåvan med extra vördnad för ”det var ju en present!”).

Nä, usch! Jag köper till barnen i familjen, men i övrigt donerar jag bara till välgörenhet och säger att det är från hela hushållet. Och bidrar till den gemensamma måltiden, förstås.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Äh, skit i det där. Respektera överenskommelsen istället och skippa din idé om en julklapp till dig själv. Stå för att du köpte högtalarna istället.

Julklappar är djävulens påfund. Man stressar upp sig innan, under (”åh gud, hoppas de inte köpt något som är mycket finare än det jag köpte till dem!”) och ofta även efter (då man är ålagd att hantera gåvan med extra vördnad för ”det var ju en present!”).

Nä, usch! Jag köper till barnen i familjen, men i övrigt donerar jag bara till välgörenhet och säger att det är från hela hushållet. Och bidrar till den gemensamma måltiden, förstås.

Högtalarna är ju till det gemensamma hushållet, hon vet bara inte att hon behöver dom ännu hahaha, men, jag VET att hon älskar att öppna julklappar så något måste jag ge oavsett om jag skall klara julen utan att hamna på bordet med äpple i mun och full av griljering (även om det lockar en del av er, så är det inte riktigt min typ av ”nöje”).

Presentkort och dylikt är jag starkt emot, antingen ger man med hjärta och eftertanke eller inte alls, men hoppas på fler tips i tråden så kanske man kommer på det där lilla som man vet hon vill ha men har glömt.

Problemet jac har är att jag redan har gett Spa helger/konserter osv tidigare jular (skrivna på egenkomponerade kort med allt vad det innebär), så hade hoppats på nya idéer härigenom.

Permalänk
Medlem

Utan att lägga någon värdering i om det är rätt eller fel att sneaka in ett dyrt inköp till sig själv utan att ha pratat med sin partner - om du önskar tips på bra spa i skåne är The Lodge i genarp/Honulele spa otroligt trevligt. Inte storskaligt som YSB utan lite färre grejer men högre kvalité.

Permalänk

Kanske nå spännande lakrits från https://www.lakrits.se/ ?
Eller kanske nån rolig liten present från coolstuff ? Något annorlunda liksom.

Permalänk
Medlem

Asia Spa i Varberg

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Utan att lägga någon värdering i om det är rätt eller fel att sneaka in ett dyrt inköp till sig själv utan att ha pratat med sin partner - om du önskar tips på bra spa i skåne är The Lodge i genarp/Honulele spa otroligt trevligt. Inte storskaligt som YSB utan lite färre grejer men högre kvalité.

Njae, vi har pratat om det innan, så hon kommer vara ok med inköpet, annars hade jag inte gjort det, så ingen fara på taket där. Men hon kommer ju såklart inte vilja sitta ensam utan julklapp

The lodge har vi kikat på, hur är maten/servicen? Är det helt ok utbud på aktiviteter även vintertid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Asia Spa i Varberg

Tyvärr har hon redan besökt det med väninnorna, så det går bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

Kanske nå spännande lakrits från https://www.lakrits.se/ ?
Eller kanske nån rolig liten present från coolstuff ? Något annorlunda liksom.

Lakrits är en höjdare, så det kan nog bli ngt litet där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

The Lodge i genarp/Honulele spa otroligt trevligt. Inte storskaligt som YSB utan lite färre grejer men högre kvalité.

Det blev detta också får jag sätta ihop en fin låda med nya badkläder, lite bubbel och krimskrams så blir det nog bra

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Njae, vi har pratat om det innan, så hon kommer vara ok med inköpet, annars hade jag inte gjort det, så ingen fara på taket där. Men hon kommer ju såklart inte vilja sitta ensam utan julklapp

The lodge har vi kikat på, hur är maten/servicen? Är det helt ok utbud på aktiviteter även vintertid?

Servicen är otroligt bra när det gäller SPA/behandlingar. Maten är bra, har endast ätit deras pokébowl, men den var så bra en pokébowl kan bli tycker jag. Rejäl och med fina laxbitar och väldigt fräscha tillbehör.

Skrivet av Olsson80:

Det blev detta också får jag sätta ihop en fin låda med nya badkläder, lite bubbel och krimskrams så blir det nog bra

Tack för tipset!

Kul! Ett paket med lite badkläder och krimskrams tillsammans med en visit till the lodge låter som en kanonbra julklapp! Hoppas hon blir nöjd

Permalänk
Medlem

Kuponghäfte på 10-tillfällen av älskog går alltid hem hos varje dam ute i vårat avlånga land!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Kuponghäfte på 10-tillfällen av älskog går alltid hem hos varje dam ute i vårat avlånga land!

Hon har redan guldkortet med fria tillfällen

Permalänk
Medlem

Så! Nu när mitt problem är löst, någon annan som behöver en hjälpande hand i klappjakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Som rubriken lyder, behöver jag alltså lite julklappstips!

Jag har då råkat skita i det blå skåpet, vi skulle inte köpa julklappar mellan oss (sambon och jag) då vi håller igen i hushållet och ungarnas klappar sprang iväg till 4siffrigt. Meeeeen, så råkade jag klicka hem 2 Sonos högtalare som jag nu fräckt nog kommer lägga under granen från sambon/barn till mig själv -Skitsmart! Jag kan ju liksom inte få bannor för en julklapp från henne… men, då har vi problemet att jag inte köpt ngt till henne ännu…

Så, vad köper man till ngn som har allt hon vill.
Intressen:
-Smink och skönhet (vilket vi driver företag inom, så hon har typ precis ALLT hon vill ha därigenom)
-Hundarna (som är mer bortskämda än ungarna)
-Musik? (Hon är allätare, ngt trevligt band som kommer till Skåne/Köpenhamn i sommar?, Lyssnar på allt från Pink till Toto..)
-Kläder, helt ointresserad, jag köper alla hennes kläder..
-Spa? Trevligt/Prisvärt spa i Skåne/Halland? Ästad är en favorit men vill isf testa nytt..

Jag har helt tomt på idéer så all hjälp uppskattas..
Någon annan som sitter med julklappspanik, fyll på i tråden så kanske vi kan tipsa varandra?

Vänta, köper du alla kläder till din kvinnliga sambo? Detta är något av det sjukaste jag hört på sistonde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Vänta, köper du alla kläder till din kvinnliga sambo? Detta är något av det sjukaste jag hört på sistonde

Varför skulle det vara sjukt?

OnT: Ta med henne till Maya Choklad i Eslöv, väl värt en tripp!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Middag och övernattning på Knystaforsen:
https://knystaforsen.se/bokning/

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Till folk i Göteborgsregionen kan jag tips om en chokladfrukost på Skårs gård! Får blir presentkort för det öppnar först i mars igen med dessa.

https://skarsgard.se/vara-menyer/chokladfrukost/

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Vänta, köper du alla kläder till din kvinnliga sambo? Detta är något av det sjukaste jag hört på sistonde

Absolut, hon avskyr att gå i butiker och tycker onlinehandel är tråkigt, så jag köper det hon vill ha/behöver. Inga större problem om man kan hennes mått och klädstil/favoritmärken.
Jag sköter 99% av all handling till hemmet och det är inte ofta hon vill ha eller behöver ngt så gör jag gladeligen om det gör henne glad att slippa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Middag och övernattning på Knystaforsen:
https://knystaforsen.se/bokning/

Såg trevligt ut, men lite knapphändig info på sidan tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Varför skulle det vara sjukt?

OnT: Ta med henne till Maya Choklad i Eslöv, väl värt en tripp!

Är det mer än bara butik? Choklad går ju alltid hem så det är ett bra tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Absolut, hon avskyr att gå i butiker och tycker onlinehandel är tråkigt, så jag köper det hon vill ha/behöver. Inga större problem om man kan hennes mått och klädstil/favoritmärken.
Jag sköter 99% av all handling till hemmet och det är inte ofta hon vill ha eller behöver ngt så gör jag gladeligen om det gör henne glad att slippa

Imponerande 👏

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Såg trevligt ut, men lite knapphändig info på sidan tyvärr.

Här kan du läsa en rätt ny recension:
https://cornucopia.se/2022/10/fredagsmys-knystaforsen-sverige...

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Är det mer än bara butik? Choklad går ju alltid hem så det är ett bra tips!

Ja, liten butik med en fantastisk eldsjäl som vill att man smakar på allt möjligt och har massvis med fräna kombinationer. Gillar man choklad och lakrits så är det väl värt att titta förbi om man är i trakterna.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Ge högtalarna i julklapp till henne istället? Men bäst är att bara säga att du köpte högtalare till er/hushållet och skippa julklapp som avtalat

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Ge högtalarna i julklapp till henne istället? Men bäst är att bara säga att du köpte högtalare till er/hushållet och skippa julklapp som avtalat

Nej nej, hon gör dessa avtalen varje år, dvs inga julklappar mellan oss och sen på julafton frågar hon efter julklapp till frukost, lunch och efter kalle.. så hon räknar kallt med en julklapp.
Jag däremot räknar inte med ngn utan köper ngt till mig själv och stoppar under granen och får det jag vill ha, så det kommer inte bli tal om någon osämja eller sura blickar inte