Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Samsung har rea genom Benify. Jag knep en 55' Q70B för 5 papp tidigare idag. Kändes överkomligt.
Har dålig koll på hur det ser ut med andra modeller

Väldigt bra priser på vissa modeller. Grattis till en prisvärd tv!

Skrivet av Nicklidstrom:

Vet inte hur det där fungerar men vad är pris på en 65"?

På Samsungs benify-erbjudande menar du?
Jag försökte göra en sammanställning här: #19893495
Men enklast är att du går in på sidan för erbjudandet och jämför där. https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/offers_epp/win...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Väldigt bra priser på vissa modeller. Grattis till en prisvärd tv!

På Samsungs benify-erbjudande menar du?
Jag försökte göra en sammanställning här: #19893495
Men enklast är att du går in på sidan för erbjudandet och jämför där. https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/offers_epp/win...

wow så en 65" med 120hz för 6500kr det är fan billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

wow så en 65" med 120hz för 6500kr det är fan billigt.

Ja billigare än så kommer man nog inte undan om man ska ha 120hz.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Tyvärr står den som slut nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ja billigare än så kommer man nog inte undan om man ska ha 120hz.

Måste man betala för något benify?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Måste man betala för något benify?

Vill du kunna logga in när du själv vill så ja om du inte har det som förmån via jobbet.

Förut kostade det 29kr engångssumma men verkar vara höjt nu till 149kr(!). Det var en nätt höjning på cirka 500% det...
https://www.benifydealsprivat.se/#dinbestllning

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Vill du kunna logga in när du själv vill så ja om du inte har det som förmån via jobbet.

Förut kostade det 29kr engångssumma men verkar vara höjt nu till 149kr(!). Det var en nätt höjning på cirka 500% det...
https://www.benifydealsprivat.se/#dinbestllning

Aa det knepiga är att ibland går tv:n lägga i varukorgen och ibland står den som slut. Jag orkar inte chansa för 149:-. 29 hade det varit en no brainer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Aa det knepiga är att ibland går tv:n lägga i varukorgen och ibland står den som slut. Jag orkar inte chansa för 149:-. 29 hade det varit en no brainer.

Kontrolleras det i kassan på något sätt att man har benify då? Jag kommer så långt att man ska fylla i sina uppgifter iallafall utan att någon kontroll av medlemskap har gjorts.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kontrolleras det i kassan på något sätt att man har benify då? Jag kommer så långt att man ska fylla i sina uppgifter iallafall utan att någon kontroll av medlemskap har gjorts.

verkar som efter man gjort ett samsung konto så kommer jag in på någon benify sida där man ska verifiera sin epost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kontrolleras det i kassan på något sätt att man har benify då? Jag kommer så långt att man ska fylla i sina uppgifter iallafall utan att någon kontroll av medlemskap har gjorts.

Uppdatering funkade fint att köpa den när jag gick in i snabbkassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Samsung har rea genom Benify. Jag knep en 55' Q70B för 5 papp tidigare idag. Kändes överkomligt.
Har dålig koll på hur det ser ut med andra modeller

Såg du att nu har de höjt priset till 7500kr för den nu? Hoppas de inte kommer med något att den var fel prissatt.

Permalänk

Nån som har koll ifall det finns en rea på oled 65 tums lg, Samsung, Sony?

Håller koll på prisjakt men hittat inga för vettigt pris. Vill ha 120nhz också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex Del Piero:

Nån som har koll ifall det finns en rea på oled 65 tums lg, Samsung, Sony?

Håller koll på prisjakt men hittat inga för vettigt pris. Vill ha 120nhz också

Lite dålig timing då de nyss gick tillbaka till sina högre priser. Reorna efter januari kan vara lite mer sporadiska så håll utkik, lär dyka upp deals om inom några veckor.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Bildexpert 📺

Bortsett från enstaka tillfälliga reor – vilka kommer när de kommer – lär priserna sjunka ordentligt igen först fram mot vår/sommar när det nya utbudet ska få plats.

Här är en plats där man kan försöka ha koll: https://www.sweclockers.com/dagensfynd

Permalänk

Varit på jakt efter en ny tv ett tag som jag även tänkte montera på väggen, har en soundbar redan men önskar en lite större och nyare tv, spelar inte spel på den men blir en del kvällsfilmer/serier. har egentligen ingen brådska att uppgradera så kan vänta om det är fler reor på gång i framtiden. egentligen var min budget kring 10 men 3 000 mer är såklart okej om det innebär en riktigt bra tv

såg att denna var rejält nedsatt på elgianten, hade det varit något att rekommendera som inköp?
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Flottisten:

Varit på jakt efter en ny tv ett tag som jag även tänkte montera på väggen, har en soundbar redan men önskar en lite större och nyare tv, spelar inte spel på den men blir en del kvällsfilmer/serier. har egentligen ingen brådska att uppgradera så kan vänta om det är fler reor på gång i framtiden. egentligen var min budget kring 10 men 3 000 mer är såklart okej om det innebär en riktigt bra tv

såg att denna var rejält nedsatt på elgianten, hade det varit något att rekommendera som inköp?
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Guiden berättar ju vad en Q60B-modellerna går för jämfört med andra TV-apparater. Det är alltså en rimlig TV om du inte har några särskilda krav på kvalitet och samtidigt vill undvika produkterna från den lägsta hyllan. En helt okey-ish val om du prioriterar en stor bild allra mest.

Fast dey beror också på vad du jämför med sedan tidigare. Det är inte helt ovanligt att man går från en (förstås) äldre, mindre men i slutändan kanske bättre TV och får större men samtidigt sämre bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Har lagt upp bild tidigare från Philips 807

<Uppladdad bildlänk>

Så sämre färgupplösning i VRR-läge, vilket ofta kan vara sak samma för spelande, särskilt soffavstånd. Monitorläge ger full färgupplösning men då fungerar inte VRR.

Sedan kan detta påverkas av sådant som ny mjukvara.

Har nu testat båda lägena en längre tid. Kör jag fram spelskärmen på tv’n när jag kör monitorläge så ändras hz med mina fps. Betyder inte det att vrr faktiskt fungerar även i det läget? För helt ärligt märker jag ingen skillnad i lägena mer än att monitorläge har bättre färger.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Xenedras:

Har nu testat båda lägena en längre tid. Kör jag fram spelskärmen på tv’n när jag kör monitorläge så ändras hz med mina fps. Betyder inte det att vrr faktiskt fungerar även i det läget? För helt ärligt märker jag ingen skillnad i lägena mer än att monitorläge har bättre färger.

Att FPS och Hz ändras med varandra betyder att VRR är igång. Detta är inte samma sak som att VRR faktiskt fungerar problemfritt. Däremot kanske Monitor-läget fungerar bättre nu – snarare än i höstas när jag testade på den då purfärska 807:an. TV-tillverkarna är rätt måna om att fixa fel åtminstone första tiden efter lansering. Eller att spelet du jämför ger en viss respons där krånglande VRR inte är lika tydligt. Eller att du helt enkelt ännu inte observerat de problem som kanske finns kvar.

Permalänk

Nu ligger flera 65" OLED, bl.a. LG i området kring 13000-15000 kr. Toppklass? Finns det något som talar för att välja t.ex. Sony X90K eller liknande?

Rummet är delvis belyst och det ska bl.a. ses på sport men tror fortfarande OLED vinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders451:

Nu ligger flera 65" OLED, bl.a. LG i området kring 13000-15000 kr. Toppklass? Finns det något som talar för att välja t.ex. Sony X90K eller liknande?

Rummet är delvis belyst och det ska bl.a. ses på sport men tror fortfarande OLED vinner?

Vilken modell tänkte du på?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders451:

Nu ligger flera 65" OLED, bl.a. LG i området kring 13000-15000 kr. Toppklass? Finns det något som talar för att välja t.ex. Sony X90K eller liknande?

Rummet är delvis belyst och det ska bl.a. ses på sport men tror fortfarande OLED vinner?

OLEDs vinner alla gånger det inte är fullt solsken och alla fönster vidöppna, andra paneltyper kan vara lite starkare just vid dessa tillfällen

Är ditt primära syfte att sitta i ett ljust rum i dagsljus så är kanske inte OLED optimalt, men det är få apparater som ger en bra bild i sådana lägen

Permalänk
Skrivet av medbor:

OLEDs vinner alla gånger det inte är fullt solsken och alla fönster vidöppna, andra paneltyper kan vara lite starkare just vid dessa tillfällen

Är ditt primära syfte att sitta i ett ljust rum i dagsljus så är kanske inte OLED optimalt, men det är få apparater som ger en bra bild i sådana lägen

TVn är till svärmor som visserligen är lite snurrig ibland men förstår ju rimlighet:) Då satsar vi nog på OLED, det är helt vanligt vardagsrum den ska till.

Permalänk
Skrivet av Clasito:

Vilken modell tänkte du på?

Oled A2 och Oled CS. Finns även andra tillverkare i ungefärlig liknande prisklass.

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/347569-TCL-65-C935-Mini-...

Är detta en bra TV? Hittar knappt några recensioner.
Antar att OLED slår den när det gäller bildkvalite men är det stor skillnad jämfört med en LG CS tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danixa:

https://www.webhallen.com/se/product/347569-TCL-65-C935-Mini-...

Är detta en bra TV? Hittar knappt några recensioner.
Antar att OLED slår den när det gäller bildkvalite men är det stor skillnad jämfört med en LG CS tex?

Har du tittat i guiden för den tråd du skriver i?

https://www.sweclockers.com/artikel/35135-tv-guiden-2022-23-d...

Ja, det är enligt guiden en bra TV. För att veta hur bra den kommer passa just dig behöver vi dock veta hur du tänker använda den?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Synd det inte bara kan finnas en tv som är bäst på allt. Är sugen på en oled från philips (vill ha philips p.g.a. ambilight) men de har ju snålat in med att bara ha 2st HDMI 2.1 ingångar. Det räcker med en spelkonsol och en apple tv och så är det "fullt".

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Synd det inte bara kan finnas en tv som är bäst på allt. Är sugen på en oled från philips (vill ha philips p.g.a. ambilight) men de har ju snålat in med att bara ha 2st HDMI 2.1 ingångar. Det räcker med en spelkonsol och en apple tv och så är det "fullt".

Jag tror det är så att Philips, Panasonic, Sony mfl använder sig av ett tredje parts chip (Mediatek) som inte ännu klarar av x4 HDMI 2.1. Som jag förstår det så gör LG och Samsung sina egna och därför har deras TV stödet.

https://www.youtube.com/watch?v=I7MxWgwwKzg

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Synd det inte bara kan finnas en tv som är bäst på allt. Är sugen på en oled från philips (vill ha philips p.g.a. ambilight) men de har ju snålat in med att bara ha 2st HDMI 2.1 ingångar. Det räcker med en spelkonsol och en apple tv och så är det "fullt".

Apple TVn kan du dock köra på en annat port. Funkar väl ändå med 4K HDR 30hz. Håller dock med om att det börjar bli löjligt att även 2023 modellerna inte heller har 4 portar.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Synd det inte bara kan finnas en tv som är bäst på allt. Är sugen på en oled från philips (vill ha philips p.g.a. ambilight) men de har ju snålat in med att bara ha 2st HDMI 2.1 ingångar. Det räcker med en spelkonsol och en apple tv och så är det "fullt".

Om du pratar om 120Hz-funktionen så är det inte direkt kritiskt bortsett från riktiga snabba reaktionsspel. Appletv bevhöver verkligen inte detta, men kanske andra funktioner är bortklippta på de andra portarna?

Permalänk
Bildexpert 📺

AppleTV för film och TV-serier körs lika bra på en 18 Gbps-port. Finns inget mer att ge – annat än möjligtvis spelfunktionerna – på en FRL-port.