Permalänk
Medlem

Även ny uppdatering till handkontrollerna.

Påminner om att man inte behöver koppla in dem längre (efter att själv letat fram sladd och kopplat in dosan och uppdaterat en av två på huk) 😅

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Aces of Thunder trailer för PSVR2

Permalänk
Medlem

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Bara ps5 för min del

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Båda beroende på spel. FPS alltid mus/tangentbord vid datorn. Tunga Raytracing spel datorn. Övriga singel player handkontroll på PS5an i soffan

Försökte spela Deathloop med handkontroll som första test men nej det gick inte...:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Bara ps5, har inte haft en speldator sen 2008 😅

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av sINsen:

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Spelar på dom flesta konsoler, På datorn blir det mest Diablo och WoW

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Jag sålde min Windowsdator för kanske ett och ett halvt år sedan. För pengarna köpte jag ett Xbox Series X, PS5 och M1 Mac Mini med lite pengar över.

Spelar till 90% på Xbox och PS5 och resterande 10% är indiespel på macen.

Saknar inte Windows ett dugg men det är nog mest för att jag har mycket bättre ljud och mycket bättre bild framför TVn jämfört med den ultrawide och högtalarna jag har till datorn.

Jag önskar dock att stödet för mus och tangentbord var större på konsolerna då jag siktar mycket bättre med mus och tangentbord.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag sålde min Windowsdator för kanske ett och ett halvt år sedan. För pengarna köpte jag ett Xbox Series X, PS5 och M1 Mac Mini med lite pengar över.

Spelar till 90% på Xbox och PS5 och resterande 10% är indiespel på macen.

Saknar inte Windows ett dugg men det är nog mest för att jag har mycket bättre ljud och mycket bättre bild framför TVn jämfört med den ultrawide och högtalarna jag har till datorn.

Jag önskar dock att stödet för mus och tangentbord var större på konsolerna då jag siktar mycket bättre med mus och tangentbord.

Du kan ju gå andra hållet. Jag kopplar dator till tv. Även ps 5 förvisso men den är bara för exklusiviteter.

Förstår dilemmat med ultrawide trist de paneler som finns att tillgå är så dåliga. Sen finns de i för små storlekar annars gillar jag 21:9 skarpt för mycket.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Sålt min stationära dator nu så har enbart en laptop. 95% av spelen körs på PS5.
Eller ja det är en Lenovo Legion 5 har ett 3060 i så det går ju att spela lite på den också.
Men då är det främst strategispel som är av intresse.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Både PS5 och PC för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Min ps5a står bara och samlar damm, typ 🫣
Funderat länge på att sälja den, men inte fått tummen ur. Klarar mig/oss på gaming pc och switch

Permalänk
Medlem

Hittade inte Discord trots uppdatering? Någon som vet vart den är? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Min ps5a står bara och samlar damm, typ 🫣
Funderat länge på att sälja den, men inte fått tummen ur. Klarar mig/oss på gaming pc och switch

Jasså, vad kommer de sig att du inte spelar ps5an?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Hittade inte Discord trots uppdatering? Någon som vet vart den är? 😅

Du starter röstchatten på mobilen/plattan eller datorn och från där för över den till PS5an. Finns ingen app på PS5an tyvärr.
Men när du väl fört över chatten så kan du kontrollera chatten på PS5an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Jag spelar både på PC och PS5 lite beroende på vad det är för typ av spel. Tredjepersons storydrivna spel brukar jag ofta spela på min Playstation (Älskar Yakuza-spelen samt deras spinoffs). Men t.ex. point & click äventyrsspel görs sig ju bäst på en dator som har mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Du starter röstchatten på mobilen/plattan eller datorn och från där för över den till PS5an. Finns ingen app på PS5an tyvärr.
Men när du väl fört över chatten så kan du kontrollera chatten på PS5an.

Det var en oväntad lösning från Sony, tack! 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Du starter röstchatten på mobilen/plattan eller datorn och från där för över den till PS5an. Finns ingen app på PS5an tyvärr.
Men när du väl fört över chatten så kan du kontrollera chatten på PS5an.

Har vi tur så blir det 100% integrering precis som på Xbox. Xbox började likadant där man var tvungen att starta chatten på telefonen för att sedan föra över till Xbox av någon dum jäkla anledning. Efter två månader togs detta bort och numera ska det vara bra smidigare.

Jag har dock inga höga förhoppningar på Sony och att dom skulle vilja underlätta för oss konsumenter. Det är inte riktigt deras grej. Men man kan alltid hoppas! Om två år kanske - ungefär lika snabbt som dom fixade stöd för 1440p och VRR?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Finns ett Resident Evil 4 demo ute nu

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jasså, vad kommer de sig att du inte spelar ps5an?

Har samma utmaning dvs har både Ps5 samt PC men spelar mest PC. Största problemet är tidsbrist: jobbet tar ganska mycket tid & sen ”måste” jag lira lite DbD på PC då jag köpt rift pass osv. Cross progress för DbD så kanske…

Blir inte så mycket tid över till att spela på Ps5.

Sen kanske det är ett problem också att jag tycker det är svårt hitta spel som ”drar in”: köpte GoW Ragnarock men beslöt mig för att spela första först - satte runt 30-40 timmar på GoW och då nästan inget PC-spelande, samma då jag körde remastern av TLOU (ps4pro) i december.

Har man blivit för kräsen gällande spel då det finns för stort utbud? Har i ps5-backlog FFXV, Quarry, Detroit Become Human mfl… och ja GoW Ragnarock är inplastad än

Permalänk
Medlem

Installerade spel startas nu på ett nytt sätt.
Om din PS5 har en nedladdningsversion av ett spel som du inte har köpt (till exempel spel som andra användare har köpt på din PS5), och om du har skivversionen, kan du nu spela den installerade nedladdningsversionen genom att sätta i skivan (utan att installera skivversionen).
Detsamma gäller om du har installerat ett spel med skivan och köpt nedladdningsversionen av spelet. Nu kan du spela den installerade skivversionen av spelet utan att sätta i skiva
https://www.playstation.com/sv-se/support/hardware/ps5/system...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Spelar ni bara ps5 eller spelar ni på dator också? 😁

Spelar på både dator och PS5! PCn använder jag som både dator och xbox! Spelar alla shooter spel och MMO på datorn eftersom jag verkligen inte kan lära mig att sikta med en kontroll xD och de flesta RPG spelen som t.ex. elden ring, assasins creed osv spelar jag på PS5 då man kan sitta i soffan och mysa när man utforskar världen!
Och det är mer intuitivt att spela spel RPG på kontroll än shooter! Kanske en skada från att spelat CS 1.6 under många år!

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?

Permalänk
Medlem

Inside the development of the latest PS5 system software update
https://blog.playstation.com/2023/03/09/inside-the-developmen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Finns ett Resident Evil 4 demo ute nu

Ska banne mig prova detta! Jag är ju sån där surgubbe att allt efter Code Veronica var ytterst medelmåttigt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobritti:

Spelar på både dator och PS5! PCn använder jag som både dator och xbox! Spelar alla shooter spel och MMO på datorn eftersom jag verkligen inte kan lära mig att sikta med en kontroll xD och de flesta RPG spelen som t.ex. elden ring, assasins creed osv spelar jag på PS5 då man kan sitta i soffan och mysa när man utforskar världen!
Och det är mer intuitivt att spela spel RPG på kontroll än shooter! Kanske en skada från att spelat CS 1.6 under många år!

Ja är helt med dig, jag är precis likadan. Att ja köpte ps5 häromdagen är de bästa ja gjort i år, synd bara att man inte köpte de tidigare o tvekade på om man skulle använda det då ja är en pc spelare, men som du sa, spelar mmo och fps på datorn

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Spelar Final Fantasy XIV på PS5 från och till, har stöd för mus och tangentbord. Funkar kanon!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Testade demot på RE4 men upplevde det som jäkligt svårt, inget fan av alltför svåra spel så tänkte höra hur ni som kört originalet upplevde svårighetsgraden?

Går väl säkert att ändra svårighetsgrad i fullversionen så sett och i takt med att man får starkare vapen kanske det släpper på. I dagsläget osäker på köp.

Edit: Tar gärna emot andra speltips också som släpps eller släppts i närtid. Upplever lite torka även om det säkert ligger något man borde ta tag i från backloggen...Jag tittar på dig Horizon FW och The Witcher 3 PS5 versionen...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@N_Micke

Diablo 4 släpps i Juni, betan kan du testa nu 24 mars

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

@N_Micke

Diablo 4 släpps i Juni, betan kan du testa nu 24 mars

Ja diablo har man ju "offrat" några timmar på genom åren så det kan ju vara något att ha koll på framöver.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö